Zwaar ongeluk cartesiusweg in Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Zwaar ongeluk cartesiusweg in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 23:19

UTRECHT - Op de Cartesiusweg in Utrecht is maandagmiddag bij een zwaar ongeluk één man om het leven gekomen. Een tweede man ligt zwaargewond in het ziekenhuis. De politie vermoedt dat de twee slachtoffer zijn geworden van een straatrace en zoekt getuigen.

De auto waarin de twee zaten, werd van achteren aangereden door een automobilist in een BMW, die samen met een andere auto met hoge snelheid over de Cartesiusweg reed. De twee slachtoffers raakten na de botsing van de weg en reden tegen een boom.

De brandweer heeft de twee uit de auto gehaald en er is een trauma-arts met een helikopter geland om assistentie te verlenen. De Cartesiusweg is urenlang afgesloten geweest voor hulpwerkzaamheden en politie-onderzoek.

DERDE AUTO
De bestuurder van de BMW kwam er zonder kleerscheuren vanaf en is direct door de politie ingerekend. De andere auto is hard weggereden in de richting van de Amsterdamsestraatweg.

Volgens de politie is de wagen die er na het ongeluk snel vandoor ging, ook een BMW of een Audi, donker van kleur en mogelijk een cabrio. De politie hoopt dat getuigen 0900-8844 bellen.

(Update 19.30 uur na informatie van de politie over toedracht en overlijden slachtoffer)

bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/379092

Ik was onderweg naar mijn ouders maar besloot op de cartesiusweg toch maar mijn banden op te pompen om te tanken en ineens zie ik ambulances vliegen, politie auto's en brandweer langs me crossen op het moment dat ik me brommer wil starten. (moet daar over het fietspad) ik moest van de politie oversteken en via de overkant naar de andere kant rijden, ik reed er langs en mijn mond viel echt letterlijk wagenwijd open, er was echt niets meer van de auto over.. omdat ik zelf altijd een beetje naar wordt en kippenvel ervan krijg ben ik snel doorgereden, al was dat moeilijk want het was 1 grote ravage.. het eerste vroeg ik me af of iemand dit had overleefd.. nu lees ik helaas dat hij is overleden.. het erge vind ik dat de 2 daders er zonder kleerscheuren vanaf komen.. het is toch te belachelijk voor woorden... Ik wil niet weten wat er was gebeurd als ik geen tank stop had gehouden..

Er wordt imo te vaak door rood gereden en té hard op die weg..

mika11

Re: Zwaar ongeluk cartesiusweg in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:12

Oh, dat is altijd raar als je zelf zo'n ongeluk hebt gezien.
Helemaal als iemand is overleden.
En ook echt erg dat de slachtoffers niks met die straatrace te maken hadden.
Ik heb ooit ook eens zoiets meegemaakt, 's nachts toen ik naar huis reed.
Het laatste stuk reed ik super voorzichtig met de auto, zo bang was ik er van geworden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:53

Dat is bij mij praktisch om de hoek :oo Jeetje wat erg... Ze rijden daar inderdaad altijd hard.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:42

het was een straatrace......... wat mij betreft moord met voorbedachte rade ... levenslang voor die hufters :(

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 14:51

Idd, en dan nog laf wegrijden ook!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:13

Ik kan zo kwaad worden om dit soort dingen! Dat dat tuig zo nodig stoer moet doen kost gewoon een ander het leven, hoop dan ook dat er flink gestraft wordt en de daders er niet met 'dat was niet mijn bedoeling/dat had ik niet verwacht' vanaf komen.

Heb daar ook een tijd in de buurt gewoond en het is inderdaad een rotweg.. Maar het gebeurt niet alleen daar, wat mij betreft mag er dan ook in het algemeen veel strenger gestraft worden op door rood of te hard rijden.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:20

Zijn de straatraces verplaatst naar de Carthesiusweg ofzo? 2e keer in een korte tijd dat ik daar al van een ongeluk hoor. Vroeger werden er altijd sprintjes getrokken op industrieterrein Lage Weide. Heb er al ooit bijna een keer in de flank gehad toen ik op zaterdagmiddag onderweg was naar de autosloop :+

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:23

Het is idd één grote racebaan daar, maar die hufters zijn (zoals nu bekend) daar bewust aan het scheuren geweest én er is 1 auto doorgereden na de botsing. Een jaar of 2 geleden is er daar ook een jongen tegen een boom geknald en nu 8 jaar geleden is een vriend van mij doodgereden daar door een dronken automobilist, welke ook te hard reed..

Dit soort idioten mogen van mij zo ongenadig hard gestraft worden, vreselijk voor familie en vrienden. 1 onschuldig slachtoffer al overleden, de tweede ligt nog zwaargewond in het ziekenhuis.. bah

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:26

Idd, racen doe je op het circuit of bij legale straatraces. Zo duur is dat niet.

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 09:58

Ik zeg flitspalen neerknallen..

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:03

Bah, naar verhaal! Mijn buurvrouw vertelde gisteren dat het familie van haar was, ze was er flink van ontdaan. Hij was een schrijver, volgens mijn buurvrouw hadden we een groot talent verloren :(

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 13:01

Leliev schreef:
Ik zeg flitspalen neerknallen..

mijn idee, alleen zei 1 van die politie pipo's dat dat niet dit soort ongelukken zal voorkomen, ze gingen dus kijken voor een andere "oplossing" oftewel... niets...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:09

Het ergste vind ik nog die advocaat die staat te verkondigen dat hij écht geen race heeft gehouden en dat het door de media opgeblazen wordt -:(-
Die man moeten ze een spreekverbod geven _-:(
Als je de foto's ziet weet je gewoon dat dit met zó'n vaart is gebeurd, anders kan die auto niet helemaal om een boom heen gekruld zitten.
Het zou de dader sieren als hij verantwoordelijkheid zou nemen voor zijn daden maar daar hebbe ze nog nooit van gehoord geloof ik!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:16

chanicha schreef:
Het ergste vind ik nog die advocaat die staat te verkondigen dat hij écht geen race heeft gehouden en dat het door de media opgeblazen wordt -:(-
_O- Joh, waar denk je dat een advocaat voor bedoeld is? :=

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:41

_rosita_ schreef:
Het is idd één grote racebaan daar, maar die hufters zijn (zoals nu bekend) daar bewust aan het scheuren geweest én er is 1 auto doorgereden na de botsing. Een jaar of 2 geleden is er daar ook een jongen tegen een boom geknald en nu 8 jaar geleden is een vriend van mij doodgereden daar door een dronken automobilist, welke ook te hard reed..

Dit soort idioten mogen van mij zo ongenadig hard gestraft worden, vreselijk voor familie en vrienden. 1 onschuldig slachtoffer al overleden, de tweede ligt nog zwaargewond in het ziekenhuis.. bah

Heb je het over Patrick die daar is doodgereden door een dronken automobilist? Die ken ik ook en is is inderdaad zo'n 8 jaar geleden dacht ik!

Ik woon er ook praktisch om de hoek en stond aan de andere kan van de rijbaan in de "file" ik ben halleluja zo blij dat ik ben gekeerd zoals vele mensen met mij, dus dat ik niet langs het wrak ben gereden, ik kan helemaal niet tegen dit soort dingen.

Er is voor mij ook geen straf genoeg voor de vuile hufters die dit veroorzaakt hebben!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:44

HLPhoto schreef:
chanicha schreef:
_O- Joh, waar denk je dat een advocaat voor bedoeld is? :=

Das logisch he! Maar als advocaat heb je dan toch helemaal geen gevoel in je flikker als overal uit blijkt dat ze rond de 100 km hebben gereden om gewoon zulke onzin uit te kramen!!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:45

Fury08 schreef:
Heb je het over Patrick die daar is doodgereden door een dronken automobilist? Die ken ik ook en is is inderdaad zo'n 8 jaar geleden dacht ik!

!

Jup!

En sluit me aan bij jou stuk over die advocaat, maar helaas ben ik van mening dat menig advocaat vreselijke viezeriken zijn... Als jij inderdaad voor je centen dit soort imbecielen verdedigd, bah!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:14

Fury08 schreef:
Das logisch he! Maar als advocaat heb je dan toch helemaal geen gevoel in je flikker als overal uit blijkt dat ze rond de 100 km hebben gereden om gewoon zulke onzin uit te kramen!!
Tuurlijk, maar advocaat zijn is nu eenmaal een heel belangrijk beroep dat lang niet altijd even leuk is.

Denk je dat je het als advocaat naar je zin hebt als je een moordenaar of een pedofiel moet verdedigen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:43

HLPhoto schreef:
Fury08 schreef:
Tuurlijk, maar advocaat zijn is nu eenmaal een heel belangrijk beroep dat lang niet altijd even leuk is.

Denk je dat je het als advocaat naar je zin hebt als je een moordenaar of een pedofiel moet verdedigen?

Joh,volgens mij hebben ze altijd de keuze,en als ze zo'n dwaas dan toch verdedigen moeten ze niet zulke dingen gaan verkondigen!'
Het zou hem sieren, helemaal omdat er een dodelijk slachtoffer is gevallen, om zijn mond dicht te houden of denkt hij dat de getuigen allemaal achterlijk zijn?!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:40

chanicha schreef:
Joh,volgens mij hebben ze altijd de keuze,en als ze zo'n dwaas dan toch verdedigen moeten ze niet zulke dingen gaan verkondigen!'
Het zou hem sieren, helemaal omdat er een dodelijk slachtoffer is gevallen, om zijn mond dicht te houden of denkt hij dat de getuigen allemaal achterlijk zijn?!
Nee, ze hebben lang niet altijd de keuze.
via google gevonden schreef:
De pro deo advocaat in het strafrecht
Een advocaat in het strafrecht is in principe altijd pro deo, dus gratis. In verschillende wetten en verdragen is een recht op advocaat neergelegd in strafzaken. Zo is in art. 18 van de Grondwet het recht op rechtsbijstand als grondrecht geformuleerd. Hiernaast kan je in de artikelen 6 lid 3 sub c van het Europees Verdrag van de Rechten (EVRM) van de Mens en art. 14 lid 3 sub d van het Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten (IVBPR) het recht op een advocaat vinden.
jurofoon.nl schreef:
Een advocaat heeft een zekere mate van vrijheid om een zaak wel of niet aan te nemen. Maar het geslacht van de cliënt mag daarbij geen rol spelen, net zo min als bijvoorbeeld zijn etnische afkomst.

Advocaten zijn op zich niet verplicht elke zaak aan te nemen die zich aandient. Er kunnen tal van redenen zijn om dat niet te doen, zoals tijdelijke overbelasting of persoonlijke afkeer van een cliënt en zijn daden.

De Advocatenwet bepaalt dat een rechtszoekende die geen advocaat kan vinden omdat hij of zij wordt afgewezen, de deken van advocaten kan verzoeken een advocaat aan te wijzen. De aangewezen advocaat is dan verplicht de cliënt aan te nemen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:04

Een advocaat is zelden gratis in het strafrecht........ dus ben wel benieuwd wat die bron is, want er klopt niets van :n (het is mijn werk).

Maar buiten dat...... ik rij er bijna dagelijks langs en het is echt een nare plek :n :n Sowieso rijden mensen er echt hard en er zitten van die "golven" in het wegdek dat ik me zo maar kan voorstellen dat een auto dan net ff anders doet dan je voorziet.
Vreselijk voor de nabestaanden :(:)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:32

Hmm, de bron van dat eerste had ik via google gevonden met zoekopdracht "pro deo advocaat gratis" ofzoiets, omdat ik daar benieuwd naar was. had verwacht de rest v/d informatie hier verder wel te vinden.

overigens is dat stuk van de jurofoon wel correct, toch? kan me niet voorstellen dat zij de advocatenwet verkeerd citeren....