200 kg tonijn aangtroffen in partij cocaine.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

200 kg tonijn aangtroffen in partij cocaine.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 23:59

Het zou me niets verbazen als we over enkele jaren dit soort berichten in de krant tegen komen.
Wat denken jullie......

Bron: De Speld 200 kilo tonijn in lading cocaïne aangetroffen

Door: Dirk Jan Hoek
Gepubliceerd: vandaag 23:11
Update: vandaag 23:12

ln de haven van Rotterdam is 200 kilo tonijn aangetroffen in een lading cocaïne. De douane zal maatregelen treffen en het komende kwartaal meer cocaïne gaan controleren op de mogelijke smokkel van uitstervende vissoorten.

Volgens Bert van der Hoek, woordvoerder van de Rotterdamse douane, worden smokkelaars steeds creatiever als het gaat om bedreigde vis. Zeldzame vissen als tonijn, zwaardvis en barbeel leveren tegenwoordig zoveel op dat het loont om te investeren in een goede dekmantel. Zo werden vorige maand tien pijlstaartroggen aangetroffen in een lading machinegeweren uit Somalië.

Volgens Van der Hoek is dit de eerste keer dat onschuldige genotsmiddelen worden ingezet als camouflage. Hij noemt de actie ‘zeer listig’. Van der Hoek: ‘Er komt zoveel cocaïne de Rotterdamse haven in, het is bijna ?onmogelijk die allemaal te controleren.’ De douane leidt momenteel speurhonden op om meer vis op te kunnen sporen.

Harde werkers

Het is vooralsnog onduidelijk hoe ver de connecties tussen de drugshandel en de visserij reiken. Van der Hoek vreest dat de reputatie van drugsbaronnen wordt aangetast door de tonijnvissers. ‘We zien nu al dat hardwerkende drugshandelaren publiekelijk afstand nemen van de visserij, het maatschappelijk onbehagen komt nu onterecht op hun bord’, aldus Van der Hoek.

picobello

Re: 200 kg tonijn aangtroffen in partij cocaine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:32

Haha, triest genoeg heb je nog gelijk ook denk ik... Al zal de smokkelwaar dan misschien eerder tussen andere vis verstopt zitten ;-)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:35

Hahaha wat erg dit ! :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:36

Dat zeg ik, geen vis meer eten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:40

F_Orumster schreef:

:?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:40

Is er een telefoonnummer ter beschikking gesteld waar je een melding kan maken?
Mijn cocaïne rook de laatste keer nl erg naar vis.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:43

Alleen de site al waar dit nieuws bericht vandaan komt :x klik hier

De Disclaimer:
Citaat:
Disclaimer

De artikelen die geplaatst worden op deze website zijn persiflerend, satirisch of parodiërend van aard. Ze geven slechts de visie of mening weer van de redactie van De Speld. Opgevoerde personages of rechtspersonen kunnen gefingeerd zijn. De redactie behoudt zich het recht voor stijlmiddelen te gebruiken die, ondanks dat de intentie daartoe bij de redactie ontbreekt, ertoe kunnen leiden dat lezers van Speld.nl zich geschokt, beledigd of gekwetst voelen. Speld.nl aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor materiële of immateriële schade ontstaan door via Speld.nl openbaar gemaakte publicaties.

http://www.speld.nl/disclaimer/

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:54

Off topic, de speld komt vaker met dramatische humor. :')

De grote plaag van pedofielen, de pedofilofiel.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:57

Wendy schreef:
F_Orumster schreef:

:?

Wij eten de zeeën leeg.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:02

F_Orumster schreef:
Wij eten de zeeën leeg.

Dat is gewoon echt niet waar :n

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:06

Wendy schreef:
F_Orumster schreef:
Wij eten de zeeën leeg.

Dat is gewoon echt niet waar :n

Nou.....
Helaas is het wel waar... en als fanatiek duiker merk je gewoon dat de hele onderwaterwereld naar de knoppen gaat door overmatig vissen en schadelijke vistechnieken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:50

picobello schreef:
Nou.....
Helaas is het wel waar... en als fanatiek duiker merk je gewoon dat de hele onderwaterwereld naar de knoppen gaat door overmatig vissen en schadelijke vistechnieken.

De vraag is of dat altijd te maken heeft met de vis die wij hier consumeren. Ik zou liever inzetten op verantwoord gevangen vis....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:56

Slokkie, wat een grappig filmpje :D
De Speld is inderdaad erg grappig.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:16

Wendy schreef:
picobello schreef:
Nou.....

De vraag is of dat altijd te maken heeft met de vis die wij hier consumeren. Ik zou liever inzetten op verantwoord gevangen vis....

Kweekvis maar dan niet gekweekt in de zee maar in aquaria. Net als koeien en varkens op stal.
Niet zo die zee ecologie om zeep helpen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:19

F_Orumster schreef:
Kweekvis maar dan niet gekweekt in de zee maar in aquaria. Net als koeien en varkens op stal.

Kweekvis is ook niet zo best voor de ecologie hoor. http://www.goedevis.nl/Viskweek

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:21

Brainless schreef:

Heeft dat niet meer te maken met het feit dat er veel van dit soort genotsmiddelen gebruikt worden door de mensen die in de visserij en de visverwerkende industrie werken?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:03

tienus63 schreef:
Brainless schreef:

Heeft dat niet meer te maken met het feit dat er veel van dit soort genotsmiddelen gebruikt worden door de mensen die in de visserij en de visverwerkende industrie werken?

Nee, met het feit dat er al zoveel van deze genotsmiddelen in het oppervlaktewater zit dat bepaalde bevolkingsgroepen in een niet nader genoemd vissersdorp positief testen alleen door een eenzijdige voeding van paling en haring.
Het is treurig.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:07

Wendy schreef:
F_Orumster schreef:

Kweekvis is ook niet zo best voor de ecologie hoor. http://www.goedevis.nl/Viskweek

Dat weet ik, daarom zeg ik ook, in een aquarium, en doelde daarmee dat dat niet in open verbinding moet staan met rivieren/zee.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:37

F_Orumster schreef:
Wendy schreef:

Dat weet ik, daarom zeg ik ook, in een aquarium, en doelde daarmee dat dat niet in open verbinding moet staan met rivieren/zee.

En met het juiste voedsel.... dus niet dat er 3 kilo wilde vis moet worden gevangen om 1 kilo gekweekte vis te kunnen realiseren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:59

F_Orumster schreef:

En wat zit er in visvoer?
In aquaria kweken is heel kostbaar en moeilijk.
Veel vissen planten zich niet voort in aquaria, en als je beseft hoe groot zeevissen worden, is het ook niet echt haalbaar. Een tonijn bv kan bijna 1.50m lang worden.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:07

Haha mooi bericht :) Filmpje is ook geniaal :')

Ehm een voordeel bij de appie word er alleen tonijn verkocht die gevangen is met lijnen. Hierdoor blijven andere dieren niet meer in netten hangen. De grootse boosdoeners zijn eigenlijk China en Japan die de zeeen letterlijk leegvissen. Zonde. Maar dat zijn ook landen die er compleet schijt aan hebben als het gaat om de walvissen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:08

Gelukkig geeft de tonijn (met name die uit de buurt van Japan)over een tijdje vanzelf licht.
Valt het ook niet meer te smokkelen.

Laatst bijgewerkt door Nic op 19-07-11 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:09

@ slokkie, dat wist ik helemaal niet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:15

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:26

@ nicolletje, dat wist ik.
Het (hard)drugs gebruik sowieso in de vissersdorpen en andere dorpen uit de zgn biblebelt, waar het normaal is voor de jongeren om heel hard te werken, schijnt hoog te zijn.
Evenals het gebruik onder andere bepaalde beroepsgroepen, denk aan bouwvakkers, stucadoors etc die lange dagen maken en vaak al heel vroeg vertrekken naar een klus op 2 uur of langer rijden.

Paar jaar geleden liet BNN zien hoe gemakkelijk het is om in Staphorst aan harddrugs te komen.
ik ben geboren en getogen in de gemeente Staphorst, ik wist niet wat ik zag.
Ander dorp, Dedemsvaart, hier in de buurt schijnt het zwaarste softdrugs gebruik onder jonge kinderen te hebben.
Dit dorp is trouwens volgens mij overwegend katholiek.

Ik wist niet dat het oppervlakte water dusdanig vervuild is door het gebruik.
Het klinkt wel logisch.