Nederland & de Olympische spelen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Nederland & de Olympische spelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:32

http://nos.nl/audio/37357-olympische-sp ... rland.html
Citaat:
Het is geen geheim: Nederland maakt plannen om de Olympische Spelen in 2028 naar Nederland te halen. Het kabinet stemt vanmiddag vrijwel zeker in met de Olympische plannen van NOC*NSF. Geert Slot van de sportkoepel vertelt.

Dat Nederland in 2028 de Spelen naar Amsterdam wil halen was natuurlijk al bekend, maar RTL Nieuws opent nu met dat het kabinet erachterstaat om de OS hierheen te halen. Zoals het nu lijkt, 2 miljard zal gaan kosten om de spelen hierheen te halen, onderzocht door het ministerie van Gezondheid. Dit is al minimaal alle kaartverkoop, tv rechten etc, gewoon 2 miljard in de min.

Gekkenwerk, prestige? Hoe denkt bokt hierover?

Esther_r20

Re: Nederland & de Olympische spelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:34

liever niet, ik kan niet geloven dat er voordelen te halen zijn uit een OS
Gaat veel geld in zitten aan opbouw stadions etc, en dan nog de plaatsen waar iedereen moet overnachten etc. Het kan in mijn inziens niet opwegen tegen de eventuele voordelen van werkgelegenheid en winst op tickets en horeca.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:37

Esther, dat is ook het punt van RTL Nieuws, dat er gewoon uiteindelijk 2 miljard verlies gedraaid zal worden...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:37

Ik denk, dat een hoop van de financiële problemen in Griekenland zijn veroorzaakt/verergerd door het organiseren van de OS in Athene 2004.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:27

Electra63 schreef:
Ik denk, dat een hoop van de financiële problemen in Griekenland zijn veroorzaakt/verergerd door het organiseren van de OS in Athene 2004.

Haha, nee hoor, de problemen van Griekenland gaan veel en veeeel verder dan dit...

*kuch* corruptie *kuch*

Maar gaat het ook minus de economische stimulans die zo'n olympische spelen brengt, de extra omzet van horeca en dergelijken.

Net zoiets als dat men loopt te miepen over die straaljager. Ja, dat kost veel geld, maar enig idee hoeveel geld er daarmee ook weer word binnengehaald omdat Nederlandse bedrijven daardoor opdrachten krijgen in de productie van dat ding? Dat heet nu eenmaal economische werking.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 15:29

Natuurlijk zijn de financiële problemen in Griekenland niet veroorzaakt door de OS. Maar de OS waren wel veel te duur voor Griekenland. En dat werkt wel door. Ik vraag me nl. af of de horeca e.d. werkelijk zoveel meer heeft verdiend tijdens de Spelen, ik ken wel aardig wat mensen die naar de OS daar zijn geweest. Sommigen zijn maar 1 of 2 dagen in Athene geweest, immers veel kaartjes zijn voor sponsors/bedrijven. Natuurlijk heeft het voordelen (gehad), de infrastructuur is daadwerkelijk verbeterd en dat heeft veel werkgelegenheid opgeleverd.

Ik vraag me werkelijk af, wat het voordeel voor Nederland zou zijn, om de OS binnen te halen? Misschien levert het wat op voor de horeca/hotels in de direkte omgeving.
De infrastructuur is redelijk goed in Nederland. Werkgelegenheid? We moeten nu al Polen binnen halen om het werk te doen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 15:36

2 miljard euro is bijna 125 euro per persoon, willen we dat met z'n allen betalen? Niet dat we een keuze hebben misschien... Kunnen we geen referendum houden, of is dat ook weer erg duur? :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:33

Ze zouden die 2 miljard mooi in de zorg, het onderwijs en de wegenbouw kunnen steken :D
Nee hoor, voor mij geen OS, leuk voor de naam, maar doodzonde van het geld.