Vader zwangere twaalfjarige voor rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Vader zwangere twaalfjarige voor rechter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 11:46

De rechtbank in Groningen maakt donderdag een begin met de behandeling van de rechtszaak tegen de vader uit die stad die zijn twaalfjarige dochter zwanger maakte.

Het meisje beviel in maart van een dochter, tijdens een schoolreisje van groep 8 van de basisschool.

Vorige maand werd de man uit het ouderlijk gezag ontzet. De rechtbank oordeelde toen ook dat de baby van het meisje zou worden toegewezen aan Bureau Jeugdzorg.

De twaalfjarige wist niet dat ze zwanger was en kreeg tijdens het schoolreisje opeens buikkrampen. Kort na de bevalling bleek dat haar vader ook de vader van de baby van het meisje is. De man heeft bekend en zit nog in voorlopige hechtenis.

De jonge moeder en haar kind wonen in een pleeggezin onder voogdij van Bureau Jeugdzorg. Haar broertje woont in een ander pleeggezin.

Bron: ANP

OMG!!!

Blue_Eyes

Re: Vader zwangere twaalfjarige voor rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:49

OMG? Jij was hier nog niet van op de hoogte? Is toch aardig in het nieuws geweest, hoor, toen het kind net bevallen was :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:49

Vreselijk toch. Ergste is nog dat het meisje een aantal jaren geleden aan de vader toegewezen was door jeugdzorg. Wat een zooitje is het daar ook hoor!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 11:50

Blue_Eyes schreef:
OMG? Jij was hier nog niet van op de hoogte? Is toch aardig in het nieuws geweest, hoor, toen het kind net bevallen was :')

Volgens mij is het vandaag donderdag en wordt er vandaag een begin met de behandeling van de rechtzaak gemaakt of mis ik hier iets?

Dus ja, OMG! Het blijft een ziek gegeven...

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:51

Je zal die baby maar zijn. Die moet door het leven met een vader die ook haar grootvader is ö

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:52

Dat zal wel wezen - maar ik zie in het verhaal verder weinig dat niet al maanden bekend is...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 11:53

Tosca2 schreef:
Je zal die baby maar zijn. Die moet door het leven met een vader die ook haar grootvader is ö

Mja, vind het voor het meisje zelf minstens zo triest. Ik ben heel benieuwd wat de uiteindelijk uitspraak zal gaan worden. TBS?

En zouden ze moeder en kind bewust bij elkaar laten met de tijd of juist bewust uit elkaar gaan halen... Het zal mij benieuwen...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:54

ja bah en het schijnt dat die vader nog sigaren heeft lopen uitdelen ook nog toen het kleintje geboren was.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:56

Vorige maand al uit het ouderlijk gezag ontzet? :roll:

Nu hoop ik dat de rechtbank laat zien dat als je zoiets flikt, je heel zwaar gestraft wordt!
Ik blijf dit volgen!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 11:59

MamboBeach schreef:
Vorige maand al uit het ouderlijk gezag ontzet? :roll:

Nu hoop ik dat de rechtbank laat zien dat als je zoiets flikt, je heel zwaar gestraft wordt!
Ik blijf dit volgen!

Dat hoop ik ook... zit ff op internet te speuren wat de straffen voor incest zijn, maar die zijn niet mis. Dus ik hoop dat ze ook voor de maximale straf gaan, mede gezien het feit het meisje door het misbruik dus ook zwanger geraakt is etc. etc.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:03

Heb het al een tijdje gevolgd!
Als ik het goed heb gelezen en gehoord kreeg ze de baby na haar schoolreisje (toen begonnen trouwens de weeën al).
Echt schokbarend hoop dat het meisje en de baby een mooie toekomst tegemoet gaan ! :(:)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:13

Wat vreselijk is het toch. Getekend voor het leven... Ik hoop dat er een passende straf voor deze zieke man gevonden wordt. EN ik hoop dat het met het meisje en haar dochtertje goedkomt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:58

Suzanne F. schreef:
Vreselijk toch. Ergste is nog dat het meisje een aantal jaren geleden aan de vader toegewezen was door jeugdzorg. Wat een zooitje is het daar ook hoor!

Ja en zelfs nadat een oudere dochter uit een eerder huwelijk waarschuwde
Zij was ook misbruikt door deze papa, die daar trouwens voor gezeten heeft dus het was bekend.

Hoe duidelijk moet het zijn voor rechters en jeugdzorg

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:39

Inderdaad, echt een gruwel verhaal dus! valt me wel vaker op dat het bij JZ niet goed is geregeld.. dit hoor je toch niet over het hoofd te zien?