Hebben ze nou echt niks beters te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Hebben ze nou echt niks beters te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 22:37

Citaat:
'Nederlandse vlag op alle scholen'
Laatste update: 8 juli 2011 15:30 info
DEN HAAG - Kamerlid voor de PVV Harm Beertema wil dat de Nederlandse vlag op elke school wappert.
Foto: ANP Hij zette een eerdere motie van hem daartoe vrijdag kracht bij in Rotterdam Zuid Dichtbij/Weekblad De Echo.

''Laten we het mooie rood, wit en blauw weer tevoorschijn halen. Iedere school zou onze driekleur moeten dragen. Tegenwoordig schrik je er bijna van als je de Nederlandse vlag tegenkomt, zo weinig zie je hem. Het moet voor jonge allochtonen klip en klaar zijn: dít is nou de Nederlandse cultuur.''

Ik stel voor
- verplicht Nederlands vlaggetje aan de antenne van je auto.
- daar verplicht mee wapperen, iedere keer dat op de radio verplicht een Nederlandstalige smartlap moet worden gedraaid
- verplicht de kleuren rood wit blauw dragen op zondag
- en door de week een klein Nederlands vlaggetje op de kleding prikken
- natuurlijk gezamenlijk in samenzang wekelijks het Wilhelmus
- allemaal naar de kerk (past goed in de joods-christelijke traditie)
- alle dieren met buitenlands bloed Nederland uit (arabiertjes, quarters, paint-horses, merens, ijslanders et cetera)

Hebben ze nou echt niks beters te doen??
Djeez

xSiep

Re: Hebben ze nou echt niks beters te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:39

Omg ze draaien nou echt door hoor... Doet me steeds meer denken aan de film The Wave....

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:41

Wat een aanstellers zeg..
Dit moet je toch niet willen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:50

Omg, moet toch niet gekker worden. Je zou toch denk dat dit een grapje is waar je niet serieus op kan reageren. Ik dacht dat ik niet meer ging opkijken van de bizarre dingen die ze verzinnen, maar toch wel!

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:52

Anya schreef:
Citaat:

Ik stel voor
- daar verplicht mee wapperen, iedere keer dat op de radio verplicht een Nederlandstalige smartlap moet worden gedraaid
- alle dieren met buitenlands bloed Nederland uit (arabiertjes, quarters, paint-horses, merens, ijslanders et cetera)

Djeez

_O-
Amen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:55

wat een onzin! straks nog een rood wit blauwe politie uniform? met een mooie oranje pet?

ja hoor.. en daarna bij alle bedrijven de vlag, bij elke vereneging bij elk huis..
bij elke schuur.. stal.. . lantaarnpaal weidepaal hunebed steen mierennest.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 08-07-11 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:56

Grappig, kan mij anders nog goed een periode herinneren waar het niet meer mocht om een nederlandse vlag op de jas te dragen omdat een persoon daar een verkeerde betekenis aan had geplakt.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:57

Oh ik krijg echt de slappe lach hier zeg. Kheb echt even zo een slappe lach bui.
Bij ieder mierennest... :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:01

Doet me denken aan het stripje in de Donald Duck waarin de burgemeester van Duckstad bedenkt dat burgers niet meer mogen lachen op hun paspoortfoto.. Want het was al vrijdagmiddag en ze hadden nog geen enkel gewichtig besluit genomen :')

Och, aan de andere kant, is het nou echt zo'n drama? In Amerika hebben ze toch ook altijd vlag hangen bij de school? Alleen van die smartlappen op radio 2 word ik nu wel een beetje moe, dat is dan weer jammer :=

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:15

Ik zag het ook op het nieuws. Wat een onzin... echt belachelijk zo'n idee. Op zich niks mis met de vlag, maar de reden waarom. Alsof we de Nederlandse driekleur te weinig zien. :roll:

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:47

Ik weet niet of het nuttig is om het aan scholen te hangen. Maar toch vind ik het wel jammer dat we zo weinig eigenlandstrots hebben. Heb vaak wel het gevoel dat we makkelijk inruilen op het moment dat er in het buitenlands iets beters te krijgen is. Denk dat we ons land als plek in de wereld best een duidelijke identiteit mogen geven. En bij zo'n identiteit horen de rood-wit-blauw (en de koninklijke oranje banier), het volkslied en (om maar iets te noemen) kroketten.

Dus ach waarom niet wat vlaggen her en der laten wapperen. We gaan er niet dood aan.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 23:57

Ik ben ontzettend trots op Nederland (nou ja behalve de hedendaagse xenofobie dan). Maar mijn trots is niet afhankelijk van driekleuren, spruitjes of pindakaas. Die was gebaseerd op dat het een fijn land is om in te wonen, waar we rekening houden met elkaar, elkaar ruimte geven, relatief weinig misdrijven plaatsvinden, niemand in krotten hoeft te wonen, waar we een democratie hebben en waar je ruimte hebt om te zeggen wat je vindt en daarnaar te leven (binnen de grenzen van de wet).

Juist verplichte uitingen van vaderlandsliefde maken dat ik een stuk minder trots ben op mijn land en me bijna ga schamen hier te wonen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:58

Och vlaggetjes, vrolijk toch? Van mij mogen ze hoor....

Dus, alle kwpn'ers, friezen, trekpaarden en gelderse paarden, verplicht vlag aan de staart binden. :j
Overigens buitenlanders dan bedoelen we buiten de eu toch? Anders krijg ik zo mijn halve fransoos met belgisch paspoort het land niet in? :oo

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:00

Het begint hier..

Waar eindigt het? Mijn moeder had het al over een herhaling van de jaren '30..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:01

Veulen84 schreef:
Ik weet niet of het nuttig is om het aan scholen te hangen. Maar toch vind ik het wel jammer dat we zo weinig eigenlandstrots hebben. Heb vaak wel het gevoel dat we makkelijk inruilen op het moment dat er in het buitenlands iets beters te krijgen is. Denk dat we ons land als plek in de wereld best een duidelijke identiteit mogen geven. En bij zo'n identiteit horen de rood-wit-blauw (en de koninklijke oranje banier), het volkslied en (om maar iets te noemen) kroketten.

Gedeeltelijk eens.

Maar. We hebben zeker eigenlandstrots. Zie WK, Ek's, Olympische spelen. Dan zijn we echt 1 volk.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:03

Zo bizar.
Wij hebben niet eens een vlag. De rest van het dorp wel, is ook traditie om het ding zo vaak mogelijk op te hangen.

Ik hou niet zo van je land uitdragen door kleuren en vlaggen. Maakt het zo'n verplichting.
En het is me te burgerlijk.

Toen ik mijn diploma kreeg ook echt geen tas met vlag opgehangen, lekker belangrijk. :Y)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:11

Gypsy schreef:
Och vlaggetjes, vrolijk toch? Van mij mogen ze hoor....

Dus, alle kwpn'ers, friezen, trekpaarden en gelderse paarden, verplicht vlag aan de staart binden. :j
Overigens buitenlanders dan bedoelen we buiten de eu toch? Anders krijg ik zo mijn halve fransoos met belgisch paspoort het land niet in? :oo

Ehm... Friezen krijgen natuurlijk een Friesche vlag aan hun staart. Dat zijn tenslotte geen 'Hollanders' :+
Verschil moet er zijn :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:30

eenitraM schreef:
Gedeeltelijk eens.

Maar. We hebben zeker eigenlandstrots. Zie WK, Ek's, Olympische spelen. Dan zijn we echt 1 volk.

Sport trots, sport vervangt tegenwoordig de oorlogen kwa patriottisme wel wat ja.

Maar voor de mensen die er tegen zijn. Waarom zou het niet iets zijn om te doen? Het kost wezenlijk niks (er liggen een paar 1000 vlaggen in nederland te verstoffen). Dus waarom niet een vlag latten wapperen, wie heeft er hinder van? Zo lelijk is de driekleur nou ook weer niet.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:34

Ach, ik zou het niet erg vinden. Ik weet nog wel dat ik op mijn middelbare school niet zichtbaar een Nederlandse vlag mocht dragen, al was het op mijn agenda, of op mijn etui, of wat dan ook. Want dat viel onder discriminatie. Maar een Turkse, Griekse, Antilliaanse, of welke vlag dan ook, dat mocht wel hoor.

Kom op zeg, wij mogen best trots zijn op ons land, en ook op de kleuren daar van. Ik vind hier niets mis mee hoor. :)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:35

Anya schreef:
Ik stel voor

Djeez

Overdrijven is ook een vak zeg..
Tis maar waar je je druk om maakt. (misschien heb je dan zelf niets beters te doen..? :P ;) )
Ik zeg, niets mis mee!

Snap niet wat er mis mee is, de Nederlandse vlag ophangen in Nederland..!
En andere vlaggen moeten maar normaal zijn ofzo..? :P Hier hangt ook genoeg in de buurt (en welke vlaggen dat 9 van de 10 x zijn, dat terzijde, anders 'discrimineer' je weer.. :+ )

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:36

Veulen84 schreef:
eenitraM schreef:
Gedeeltelijk eens.

Sport trots, sport vervangt tegenwoordig de oorlogen kwa patriottisme wel wat ja.

Maar voor de mensen die er tegen zijn. Waarom zou het niet iets zijn om te doen? Het kost wezenlijk niks (er liggen een paar 1000 vlaggen in nederland te verstoffen). Dus waarom niet een vlag latten wapperen, wie heeft er hinder van? Zo lelijk is de driekleur nou ook weer niet.

Omdat ik denk dat het niks met werkelijke trots te maken heeft, maar met angst. Een soort van bezwering om het 'enge buitenland' buiten de deur te houden.

Ik hoef geen vlag te zien om te weten dat ik in Nederland woon.
En kijk eens in je kledingkast: made in China, made in England, made in Turkey,... enz. enz.
We leven niet op een eiland... en kunnen dat ook niet meer veranderen door een paar vlaggen op te hangen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:42

DeadxStar schreef:
Anya schreef:
Ik stel voor

Djeez

Overdrijven is ook een vak zeg..
Tis maar waar je je druk om maakt. (misschien heb je dan zelf niets beters te doen..? :P ;) )
Ik zeg, niets mis mee!

Snap niet wat er mis mee is, de Nederlandse vlag ophangen in Nederland..!
En andere vlaggen moeten maar normaal zijn ofzo..? :P Hier hangt ook genoeg in de buurt (en welke vlaggen dat 9 van de 10 x zijn, dat terzijde, anders 'discrimineer' je weer.. :+ )

Ik denk dat TS zich niet zozeer druk maakt om die vlaggen op scholen.... maar om het feit dat er dus daadwerkelijk UREN besteed word aan het verzinnen en doordouwen van zo'n voorstel :+ Ik zeg: zo lang er nog mensen onder de armoedgrens leven, er dagelijks veel te veel doden in het verkeer zijn en terrorisme de deur nog niet uit is....... besteed die uren in godsnaam aan iets zinvols :z

Zeg nou zelf, er zijn toch veel dringendere zaken dan een stomme vlag op een school? Ik snap hun idee wel, maar kom d'r is ff lekker mee als je verder écht niets meer kunt verzinnen wat meer voorang zou moeten krijgen.

Zelfde als hier in de buurt.... hebben ze ineens het idee opgevat, dat in de buurt van scholen, moet een gele met rode paal komen te staan die op een zuurstok lijkt met twee handjes eraan. Want 'zo weten automobilisten dat er een school is'........ Jongens kom op?! A. mensen uit andere dorpen hebben toch geen idee wat het betekend, B. er staan toch ook echt al normale borden met een waarschuwing, C. hoe zat dat ook alweer met bezuinigingen? kom dan niet met zoiets zinloos :r

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:45

Wees blij dat ze iig nog íets aan de veiligheid van kinderen doen daar.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:46

Ik heb gewoon niks met de Nederlandse vlag.
Met geen enkele vlag. Ik snap niet waarom zoiets stoms opgedrongen wordt.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:47

Jahoor wat een onzin! In Zwitserland zie je het ook overal, echt gek werd ik er van!