Blogger krijgt boete en gevangenisstraf na recensie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FantasyB

Blogger krijgt boete en gevangenisstraf na recensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 19:45

Waar gaat het heen? Omgekeerde wereld als je het vergelijkt met Nederland. Of niet soms?

Citaat:
Een Taiwanese blogger heeft een boete van 5000 euro gekregen en moest dertig dagen in de gevangenis blijven nadat hij een negatieve recensie had geschreven.

Ze had haar beklag gedaan over de rundvleesnoedels van een restaurant. Ze vond de noedels te zout en het sanitair was onbruikbaar door kakkerlakken. Volgens de Taiwanese rechter heeft ze met haar kritiek de 'grenzen van de redelijkheid' overschreden.

De 5000 euro zal worden uitbetaald aan het etablissement. Daarnaast heeft de blogger ook nog twee jaar proeftijd.

Via: http://frontpage.fok.nl/nieuws/450376/1/1/100/blogger-beboet-met-5000-na-negatieve-review.html
Originele bron: http://foodbeast.com/content/2011/06/23/blogger-fined-7k-jail-time-over-restaurant-review/
Laatst bijgewerkt door FantasyB op 26-06-11 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Werecat

Re: Blogger krijgt boete en gevangenisstraf na recensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:46

Zo he zeg, dat is niet niks voor enkel een stukje tekst :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:46

Is het nu een hij of een zij. :7

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 19:47

Al was het een het ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:53

Dan nog, 'waar gaat het heen', dit is al heel lang zo en het is nou eenmaal geen Nederland.

Weet ook niet wat voor discussie je wilt beginnen want iedereen vind dit achterlijk. :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:54

Ik wilde ook al zeggen 'waar gaat het heen?' Kijk eens op het nieuws.. het gebeurt alleen maar in die landen, treurig genoeg ja! Maar niet bijzonder/nieuw/vreemd..

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 20:02

Ik wilde helemaal geen discussie uitlokken. Ik was gewoon (alweer) verbaasd dat dit zo verloopt in die landen. Waar wij leven in een democratie met vrijheid van meningsuiting mogen zij niet eens openbaar maken dat de soep zout is. Een website als iens zal daar helemaal uit den boze zijn.
Ik wilde het alleen even delen met de rest van Bokt, dit soort zaken horen niet voor te komen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:15

Een discussie is wel de bedoeling op NM. ;)

Citaat:
Dit forum is bedoeld om discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten een eigen plaats te geven. Je kunt hier topics kwijt over zaken die je opvallen in de huidige maatschappij of voor het bespreken van nieuwsberichten. Nieuws en Maatschappij is géén algemeen nieuwsforum: het is dus niet de bedoeling om hier een compleet overzicht van het nieuws van alledag te verzamelen, hier zijn genoeg andere fora op internet voor te vinden. Het is ook niet de bedoeling om hier allerlei berichten met een laag nieuwsgehalte te plaatsen die vooral gek of grappig zijn. Nieuws en Maatschappij is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp een aanleiding tot een interessante discussie moet zijn.

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 20:18

Ja, na aanleiding van je bericht heb ik de regels ook nog een keer gelezen. Rechtssystemen in andere landen blijven een boeiend onderwerp maar wellicht niet voor hier. Heb er al melding van gemaakt ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:16

Bedankt voor het meedenken TS. Inderdaad voldoet het topic niet aan de eisen van NM en moet ik hier een slotje plaatsen. Wellicht dat je binnenkort over een gerelateerd nieuwsitem wel een discussietopic kan openen en/of vinden (geopend door een andere bokker).