Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xxrossiexx schreef:Naar de leerlingen: HEEL VEEL SUCCES, zullen jullie wel nodig hebben.
Als mij zo iets overkomt wil ik een schadevergoeding, waarvan ik de rest van mijn leven niet meer hoef te werken!
Slecht, slecht, super slecht van die school!
Joyce_ schreef:xxrossiexx schreef:Naar de leerlingen: HEEL VEEL SUCCES, zullen jullie wel nodig hebben.
Als mij zo iets overkomiwt wil ik een schadevergoeding, waarvan ik de rest van mijn leven niet meer hoef te werken!
En van de leerlingen zelf. Je weet toch zelf wel of je drama in je vakkenpakket hebt of niet?
xxrossiexx schreef:Aan de leerlingen: HEEL VEEL SUCCES, zullen jullie wel nodig hebben.
Als mij zo iets overkomt wil ik een schadevergoeding, waarbij ik de rest van mijn leven niet meer hoef te werken!
roxiie schreef:Leerlingen zijn ook wel een beetje nalatig geweest, maar goed aan de andere kant als je zelf examens hebt gedaan weet je hoe ontzettend stressvol die examen periode is, dus ik kan me wel enigzins voorstellen dat het niet zo 1,2,3 is opgevallen. Daarnaast sinds wanneer is drama (CE) vak op havo en vwo?er zijn genoeg vakken waar je alleen schoolexamen in doet..
Op mijn middelbare school is eens een meisje 'gezakt' die helemaal niet gezakt was, is uiteindelijk wel goed gekomen maar ze heeft een fijne poedersuiker vakantie gehad. Scholen zijn helaas niet altijd even zorgvuldig.
haike schreef:Toen ik examen moest doen, was ik een jaar vooraf al aan het rekenen met cijfers en gemiddelden en wat ik allemaal moest halen steeds om nog te slagen. Examen bereid je ook niet voor in een paar weken, maar ben je bijna je hele laatste jaar al mee bezig
GamblersCup schreef:haike schreef:Toen ik examen moest doen, was ik een jaar vooraf al aan het rekenen met cijfers en gemiddelden en wat ik allemaal moest halen steeds om nog te slagen. Examen bereid je ook niet voor in een paar weken, maar ben je bijna je hele laatste jaar al mee bezig
Nee hoor. Dat jij zo ongelofelijk vroeg begon met stressen, wil niet zeggen dat iedereen dat doet![]()
Ik heb een heel normaal jaar gehad met "gewoon" school. Elke avond vóór een bepaald examen nam ik dat vak nog een keertje door. Ik zou dus nooit door hebben gehad of er een vak miste of niet.
arabella2000 schreef:de school had niet aan de leerlingen doorgegeven dat ze in dat vak examen moeten doen. Ze konden zich er dus ook van te voren niet echt druk over maken, of het missen...
Ze hebben het vak dus wel gehad, maar er hoefde vorig jaar geen ce in gedaan te worden.
Focussed schreef:Nou sorry hoor maar je gaat me niet wijs maken dat je het niet merkt als je het HELE jaar dat vak niet krijgt.... Alsof je een CE krijgt zonder dat hele jaar ook maar een minuut les te hebben gehad![]()
arabella2000 schreef:hier even een artikel erover.
School vergeet examen�
examenANPVoor twaalf leerlingen van Het Nieuwe Eemland in Amersfoort is hun examen Drama uitgelopen op een... drama. De school vergat het centrale examen af te nemen, waardoor twaalf leerlingen - die dachten dat ze al geslaagd waren - deze week alsnog examen moeten doen.
De fout ontstond door nieuwe examenregels voor het vak Drama dit schooljaar. Scholen mochten altijd kiezen of ze na de schoolexamens ook een centraal examen wilden afnemen, maar sinds dit jaar is de centrale toets verplicht. Het Nieuwe Eemland had de nieuwe regel over het hoofd gezien en daarom alleen een schoolexamen ingepland. "Dat had nooit mogen gebeuren", geeft schooldirecteur Elisabeth Pels Rijcken toe.
Examenstof niet behandeld
Maandag hoorden de twaalf scholieren dat ze toch nog niet zijn geslaagd. En vandaag al moeten de havo-leerlingen hun centrale examen inhalen. Vrijdag zijn de vwo'ers aan de beurt. En dat wordt niet makkelijk, omdat de examenstof nog helemaal niet is behandeld in de lessen. De Amersfoortse school regelt speciale begeleiding voor leerlingen om de stof alsnog in de vingers te krijgen.
Als leerlingen deze week zakken, krijgen ze in augustus nog een herkansing. De schooldirecteur gaat er vanuit dat alle twaalf leerlingen hun Drama-examen alsnog halen. En ze belooft er alles aan te doen om de scholieren daarbij te helpen.
bron:http://nos.nl/op3/artikel/250274-school-vergeet-examen.html
xxrossiexx schreef:Aan de leerlingen: HEEL VEEL SUCCES, zullen jullie wel nodig hebben.
Als mij zo iets overkomt wil ik een schadevergoeding, waarbij ik de rest van mijn leven niet meer hoef te werken!
Joyce_ schreef:En van de leerlingen zelf. Je weet toch zelf wel of je drama in je vakkenpakket hebt of niet?