Luide muziek uit telefoons is vorm van territoriumdrift

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Luide muziek uit telefoons is vorm van territoriumdrift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 13:21

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:25

Bij ons op stal zijn er steeds meer mensen/jongeren die niet kunnen uitmesten zonder muziek. Vind het echt vreselijk, bijna uit elke box een ander muziekje.
Ik hoor liever de vogeltjes fluiten, zit op mijn werk al de hele dag in de herrie.

_Tara_

Re: Luide muziek uit telefoons is vorm van territoriumdrift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:40

Ik denk dat ze best wel een punt hebben met dat artikel :j Ik ga dat soort mensen altijd uit de weg en je creeert zo wel een beetje je "eigen wereldje" om je heen.

Het is wel ontzettend irritant inderdaad. Of diegene moet al net leuke muziek luisteren :P Zo zat ik laatst naast een man die luisterde Adele nou ja prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:21

Vind het vooral een vorm van terrorrisme eigenlijk.......

Alsof we al niet genoeg herrie aan ons hoofd hebben.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:20

Ik doe het alleen op de fiets, als ik een stuk ga fietsen. Vind het gevaarlijk om met dopjes zo in het verkeer te gaan. Maarja, daar hebben anderen denk ik geen last van lijkt me.. ben binnen enkele seconden langsgefietst. Verder doe ik het nooit eigenlijk! :)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:44

Dreamy schreef:
Ik doe het alleen op de fiets, als ik een stuk ga fietsen. Vind het gevaarlijk om met dopjes zo in het verkeer te gaan. Maarja, daar hebben anderen denk ik geen last van lijkt me.. ben binnen enkele seconden langsgefietst. Verder doe ik het nooit eigenlijk! :)

Hier hetzelfde. Had laatst weer mp3 met oortjes in maar dan hoor ik echt niks meer wat er om me heen gebeurt hoor. En mijn muziek staat net zo dat ik het voornamelijk hoor en niet de mede mensen die buiten zijn.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:00

Ellee schreef:
Dreamy schreef:

Hier hetzelfde. Had laatst weer mp3 met oortjes in maar dan hoor ik echt niks meer wat er om me heen gebeurt hoor. En mijn muziek staat net zo dat ik het voornamelijk hoor en niet de mede mensen die buiten zijn.

Misschien wat zachter zetten?? Als je het geluid zo zacht zet dat je geen gehoorschade oploopt dan hoor je alles om je heen. En als je dat te zacht vind moet je daar maar even aan wennen. Want je zet ongemerkt de muziek steeds harder en na verloop van tijd doe je het geluid niet meer zachter omdat je het dan niet meer goed hoort. Dus dan nog maar wat harder en dan blijk je het verkeer niet meer te kunnen horen en dan ga je het maar hardop afspelen zonder dopjes... }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:58

Ellee schreef:
Dreamy schreef:

Als jij niks meer hoort van wat er om je heen gebeurt, kan ik de teksten van jouw muziek woordelijk verstaan. Dan staat hij écht ontzettend hard.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:07

Nou ja niks is een groot woord, maar wel een heel stuk minder. En als ik mijn mobiel aan heb staat het zo dat alleen degene die me zou willen inhalen het kan horen/verstaan hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:11

Ik kan dat nog wel snappen als je op de fiets zit of aan het wandelen/hardlopen bent.
Kom het alleen ook tegen in de bus/trein/station, als je staat te wachten, gegarandeerd dat er iemand naast je komt staan met die klere-herrie...... nah, blijf het asociaal vinden.
Op de fiets vind ik het meevallen, dan hebben anderen er niet zo last van.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:17

Dat ben ik niet :n :)) Vind dat zelf namelijk ook vervelend.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:18

Ik vind het vreselijk asociaal! Ik kan me ook echt ontzettend ergeren aan mensen die mij hun muziek opdringen. Ik heb daar niet om gevraagd en zit daar ook echt niet op te wachten. Als ik andere muziek dan dat ik normaal gesproken luister wil horen zet ik zelf wel de radio aan en hoeft iemand mij daar niet mee te helpen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:19

ow goden dat is zo irritant, ik kan daar echt helemaal niet tegen. Loopt hier een meid altijd haar hondje uit te laten en van haar hoor je dat ding ook altijd bleren. Dan wonen we ook nog eens in de buurt van 2 of.. 3 grote scholen dus die fietsen ook langs.. met hun muziek zonder koptelefoon EN staat hier een groot stadion EN sportpark... precies hetzelfde. Heb dan altijd de neiging ze van de fiets te trekken het die telefoon door hun oor te jassen. Het roept na mijn idee agressie op, mensen raken er door gefrustreerd en dan kunnen ze erg naar uitvallen naar de eerst volgende die dat doet.

Mijn tip, koop een goeie koptelefoon. Jaren lang hebben mensen voor jullie OOK met een koptelefoon het verkeer EN hun muziek kunnen luisteren. Ik deed er altijd gewoon eentje in bij drukke stukken en had beide in bij de rustige plekken waar ik fietste.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 11:37

Het is trouwens levensgevaarlijk om met oortjes in te fietsen. Je hoeft het maar even niet te horen en je bent de sjaak. Dat is trouwens bij mij in de stad de voornamelijkste oorzaak dat mensen worden aangereden door de tram en komen te overlijden. Ze waren aan het luisteren naar de mp3 speler en toen hoorden ze de tram niet...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:05

Gisteravond toevallig nog iemand in de trein. Goed, hij had wel oortjes in maar ik kon -door mijn eigen muziekje heen!- zijn muziek horen. Vervolgens begon hij ook nog op luide toon een telefoongesprek in de stiltecoupe en het feest was compleet.
Ik heb zelf trouwens ook altijd muziek op de fiets op, wel met oortjes. Maar dusdanig dat ik het verkeer en dingen om me heen nog prima hoor. Meer een achtergrondmuziekje dus dan dat ik echt de wereld om me heen 'verban' qua geluid.