Exportverbod Koeien Indonesie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BosscheBol

Exportverbod Koeien Indonesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:37

Ik ben blij met het nieuws dat er Exportverbod is op runderen naar Indonesie. Al moet ik als echte Indo wel zeggen dat hiermee de bewustwording niet automatische opgang gebracht wordt.

Ik ga elk jaar naar familie en irriteer me aan het dierenleed wat ik daar toch allemaal zie. Ik weet ook wel dat het een Derde Wereld Land is en dat de mensen niets hebben dus waarom zullen zij dierenleed op prioriteit 1 zetten. Maar dat vrijwaart niemand om zwerfhonden pijn te doen, wilde apen te vangen en een hek vastbinden aan hun geslachtsdeel, slachtkoeien niet waardig te behandelen en lastdieren te pijnigen.

Het is een goed begin om de Indonesische overheid tot nadenken te dwingen. Ik vraag aan alle toeristen die naar Indonesie en Bali gaan, doneer ( als is het € 10 , dat zijn 2 cocktail drankjes) aan het asiel op Bali. WSPA is daar nu een project gestart.

Wil je ook iets voor de bevolking doen? Neem allerlei proefmonster van zeep en shampoo mee en deel dit uit als je op excursie bent. Daar zijn ze heel blij mee, dat is een luxe die maar heel weinig mensen kunnen veroorloven.

picobello

Re: Exportverbod Koeien Indonesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:08

Ik vind het een goed initiatief van de Australische regering. Of het echt verandering teweeg zal brengen weet ik niet, maar ergens moet een keer iets gebeuren.
Zo ga je niet met levende wezens om.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:18

Sowieso ben ik geen voorstander van slepen met levende dieren. Waarom kan er niet gewoon geslacht worden in het land van herkomst en vervolgens het vlees gekoeld/bevroren transporteren? Dan kan je nog veel meer laden ook en het voorkomt veel dierenleed.

Imo zouden ze dat wereldwijd moeten invoeren; geen gesol met slachtvee meer.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:23

Anne_GTI schreef:
Sowieso ben ik geen voorstander van slepen met levende dieren. Waarom kan er niet gewoon geslacht worden in het land van herkomst en vervolgens het vlees gekoeld/bevroren transporteren? Dan kan je nog veel meer laden ook en het voorkomt veel dierenleed.

Tja, dan komen er natuurlijk nog meer kosten aan, in Indonesië heb je natuurlijk heel wat minder loonskosten. Ik vind het ook goed dat er een exportverbod is gekomen, ben echt niet tegen het vervoeren van slachtvee, wij zitten immers ook wel eens 24 uur in een vliegtuig. Maar als er nou met een klein beetje respect met die beesten wordt omgegaan scheelt dat al een hoop ellende.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:32

Henkjan schreef:
Anne_GTI schreef:

Tja, dan komen er natuurlijk nog meer kosten aan, in Indonesië heb je natuurlijk heel wat minder loonskosten. Ik vind het ook goed dat er een exportverbod is gekomen, ben echt niet tegen het vervoeren van slachtvee, wij zitten immers ook wel eens 24 uur in een vliegtuig. Maar als er nou met een klein beetje respect met die beesten wordt omgegaan scheelt dat al een hoop ellende.

Dan haal je een stel GOEDE slachters uit Indonesië; probleem met de loonkosten opgelost en ze willen maar wat graag. Anders zat Christmas Island niet zo vol...

En ik haat 24 uur in een vliegtuig zitten maar kan daar zelf voor kiezen. Een dier niet. En als ie toch dood moet, waarom dan niet gelijk voor transport en vervolgens dood verschepen?

Komt nog bij dat je hierdoor minder gesleep met levende dieren krijgt die makkelijk op overslagpunten besmettelijke dierziektes kunnen overbrengen.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:47

Volgens mij is het door de temperaturen daar enorm duur om vlees te exporteren en wordt er levend vee geexporteerd.
Ik vind het jammer dat financieen het weer winnen van het leed van dieren. Maar zo zit onze wereld helaas in elkaar...

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:58

Henkjan schreef:
Anne_GTI schreef:

In Indonesie eten ze geen vlees uit diepvries schijnbaar, dus moet vlees vers geslacht worden.
Bovendien willen ze dat het vlees via de islamitische regels geslacht worden. Gisteren op TV werd duidelijk gemaakt dat dat de redenen waren voor Indonesie op levende dieren te importeren voor de slacht.

Vind het ook een goede zaak dat hier een einde aan komt. Als je de beelden ziet van hoe er met die koeien wordt omgegaan, draait je maag om. Erg sneu. Vind ook dat die australische boeren er tot nog toe goed op reageren. Als je de reactie van de vereniging daar ziet, vind ik die heel correct.