http://www.hoorngids.nl/nw-7951-7-3334426/nieuws/gynaecoloog_westfriesgasthuis_berispt_vanwege_dood_baby.html
HOORN - De gynaecoloog, die in 2009 betrokken was bij de dood van baby Biendiya Ramgoelam, is berispt door het tuchtcollege van de gezondheidszorg. De baby overleed in mei 2009 in het Westfriesgasthuis in Hoorn.
Het tuchtcollege heeft daarnaast de klachten tegen een verloskundige eveneens gedeeltelijk gegrond verklaard en haar een waarschuwing gegeven. Ook zij is niet meer werkzaam in het ziekenhuis. De zaak was aangespannen door de familie en de Inspectie voor de Gezondheidszorg in verband met het tragisch overlijden van een baby in het ziekenhuis in mei 2009.
De baby overleed kort na haar geboorte onder meer door verkeerde medicatie en slechte communicatie tussen de gynaecoloog en de verloskundige. De familie van de overleden baby is niet tevreden met de uitspraak.
Naar aanleiding van het overlijden van de baby heeft het ziekenhuis in 2009 een aantal verbeteringen doorgevoerd die de goedkeuring hebben gekregen van de Inspectie voor de Gezondheidszorg. De Inspectie is van mening dat de verloskundige zorg van het ziekenhuis nu veilig en betrouwbaar is. Het ziekenhuis zegt te hopen dat ’de uitspraak van het Regionaal Tuchtcollege bijdraagt aan de verwerking van een zeer belastende en emotionele periode voor de betrokkenen’.
#####################################################
zo,.nu mijn eigen verhaal.
begin 2009 lagen mijn beide meiden ook in het wfg hoorn(wegens hun vroeggeboorte)
in die periode was het wfg geregeld in het nieuws,.door fouten die ze maakten en het overlijden van 3 baby's op bijzondere wijze.
ook wij hebben een hoop gedoe gehad in het wfg in die periode.
de eerste dag begon het al....
onze kids werden overgeplaatst van het amc naar het wfg.dit zou het laatste ziekenhuis zijn ,voordat ze uiteindelijk naar huis zouden mogen.
de meiden waren inmiddels al bijna 2 maanden toen ze in het wfg kwamen.
ze kregen op een bepaalde manier hun flesje,.omdat hun slikreflex nog niet goed was.
in het wfg besloten ze(toen we er amper een half uur waren) om de fles op een andere manier te geven.
wij,.als ouders,.zeiden al dat dit niet kon,.. het amc had ook afgeraden het anders te doen,.ivm dus hun slik-reflex.
maar goed,..arts van het wfg besloot het direct op haar eigen manier te doen,(terwijl ze onze meiden dus nog niet eens kende).en wij konden hoog en laag springen als ouders+raad van het amc werd opzij geschoven
resultaat: 1 van mijn dochters stikte,. werd blauw/paars,.met spoed allemaal dokters erbij,.zuurstof etc etc,.. dit was bijna het einde van 1 van onze meiden.
dokter schrok en enige reactie waS: o,.ik had het mischien toch beter op jullie manier kunnen doen

dat was dus onze eerste kenninsmaking met die afdeling van het wfg
in de weken die volgden zijn er verschrikkelijk grove fouten gemaakt door de arts en de verpleging.
zo kreeg onze dochter,.die ook hartpatientje was,. de verkeerde medicijnen van een andere baby die een andere hartkwaal had

ook hier kwamen we per toeval achter,.omdat we op dat moment aanwezig waren en zagen dat ze die medicijnen ging toedienen! een hoop gedoe dus weer,. en uiteindelijk hebben ze toegegeven dat ze het fout gedaan hadden.
wederom had dit ons kind kunnen kosten!
ook kwamen we een keer smiddags en 1 van onze meiden was helemaal over de rooie.
scheen dat ze al dik een uur aan het huilen was,..maar volgens 1 van de zustertjes kwam dat omdat ze een huilbaby zou zijn! wtf????? ons kind was GEEN huilbaby.(zustertje was die dag er voor het eerst en had die dag dus voor t eerst de zorg over onze meiden)
wederom bleek toen dat de communicatie tussen de zusters ,.het overdragen van de dossiers en de inhoud vd dossiers niet op orde was.
wederom werd toegegeven dat ze een fout hadden gemaakt. ze hadden dus onze meid dus voor niks een uur laten schreeuwen,. terwijl uiteindelijk dus bleek dat ze zo huilde omdat ze een buikinfectie had.
het vertrouwen was toen dus al helemaal weg in het ziekenhuis,alleen overplaatsen zou niks meer worden(hebben we toen wel aangevraagd)
de druppel was de dag dat we 1 van onze meiden naar huis mochten meenemen.(de ander moest wat langer blijven ivm haar hartje)
we kwamen aan,.zo verschrikkelijk blij dat ze naar huis mocht!( voor info:onze dochters zijn geboren na exact 6 maanden zwangerschap,.slechts 1 pond zwaar,..hadden dus al maanden ziekenhuis achter de rug,om zover te komen dat nu in ieder geval 1 van de kids naar huis mocht)
maar goed,.. ze mocht dus naar huis.
komen we daar aan en krijgen we ineens te horen dat ze toch NIET naar huis zou mogen,.omdat wij een voilere in de kamer zouden hebben! wtf???
(onze kids hadden nl longprobleempjes ivm vroeggeboorte en een voilere zou dus schadelijk zijn)
oke,..redenatie is op zich logisch...ware het niet dat wij helemaal GEEN VOILERE hadden en dus GEEN vogels in huis.
wij dus braaf verteld dat we dit helemaal niet hadden en dat er blijkbaar een misverstand was.
de arts hield vol dat wij dat WEL hadden

maatschappelijk werk van het ziekenhuis kwam er toen ook bij om te bemiddelen en die zij dat we onze dochter idd niet naar huis zouden krijgen,.totdat wij konden bewijzen dat we echt geen voilere in huis hadden!
ik en mijn man zijn toen zoooooo verschrikkelijk boos geworden en ik klapte op dat moment helemaal in!(we liepen tenslotte al maanden op onze tenen door de vroeggeboorte en de angst/stress die dat met zich meebracht)
de maatschappelijk werkster was zelfs zooooo brutaal om toen tegen ons te zeggen dat ,.als we niet mee wilden werken aan een onderzoek,.. de kinderbescherming ingeschakeld zou worden!!!!!!!
hierop klapte mijn man helemaal van boosheid en heeft toen de maatschappelijk werkster en de arts flink de waarheid verteld!!
uiteindelijk is dit met een sisser afgelopen.
mijn eigen huisarts,.die regelmatig thuis over de vloer kwam,.voor mezelf,.heeft het ziekenhuis gebeld en bevestigd dat we dus GEEN voilere hebben en ons huis asthma proef is(we hebben laminaat,. lamellen inplaats van gordijnen etc)
hierop hebben we dus uiteindelijk wel onze dochter meegekregen.
wederom hebben ze toegegeven dat ze een fout hadden gemaakt en dat de dossiers van een andere baby door de war zijn gegaan.
dit heeft ,.vooral mij,.zoveel zeer gedaan!
je bent al maanden aan het vechten voor je kinderen met hun gezondheid. een hele fijne tijd(voor zover dat gaat in een ziekenhuis) gehad in het lumc leiden en het amc,.. en dan zo eindigen in het wfg.
je begrijpt dus dat ik helemaal klaar ben met die afdeling in het wfg(hoewel ik wel gehoord heb dat ze inmiddels een hoop aanpassingen hebben gedaan daar en het nu beter is)
feit blijft dat mijn vertrouwen in hun NOOIT meer goed zal komen.
ook het feit dat er toen baby's stierven die we zelf kenden en ook wat door een "foutje" kwam.
(die rechtzaak was al geweest en ook die ouders werden in hun gelijk gesteld,.dat hun baby nog had kunnen leven)
en nu,.deze rechtzaak weer... ook 1 vd baby's die we dichtbij hebben meegemaakt.
ouders zijn getekend voor hun leven,.krijgen hun kind NOOIT meer terug,.en wat krijgt die arts??alleen een berisping

ik word weer even terug gegooid in de tijd,.. en au,.. dit doet zeer en ik wou dat wij er toen ook een zaak van hadden gemaakt.
wat een belachelijk gedoe.... een kind sterft door jouw schuld,.en alleen een berisping???
ik vind dit gewoon MOORD,.. zeker omdat dit geen incident was,.maar toen heel veel fouten werden gemaakt op die afdeling!
(en als je het nieuws weer opzoekt van begin 2009 zul je zien dat ze die periode heel veel negatief in het nieuws waren door deze redenen)
ja,.. ik ben boos!
ja ,..door dit bericht komt alles weer naar boven