Natuurbrand in het aamsveen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Natuurbrand in het aamsveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 11:34

AMSTERDAM - Bij Enschede woedt een flinke natuurbrand. Het gaat om een gebied vlak bij de Duitse grens in het buitengebied van de Twentse gemeente, zegt een woordvoerder van de brandweer.

Een naturistencamping in natuurgebied Aamsveen wordt uit voorzorg ontruimd. De brandweer trekt zich terug vanwege het oprukkende vuur.
Bij de brand komt veel rook vrij. Er is buiten de camping verder geen bebouwing in de directe nabijheid.

Duitse brandweerlieden helpen bij de bestrijding van de brand en er is een blushelikopter opgeroepen.
Toen de eerste melding over de brand in natuurgebied Aamsveen binnenkwam bij de brandweer stond een gebied ter grootte van een voetbalveld in brand. "We weten niet hoe groot het gebied nu is, maar de brand breidt zich snel uit", zegt een brandweerzegsvrouw.
Natuurbranden
De afgelopen tijd nam het risico op natuurbranden af, maar door de aanhoudende droogte en het warme weer van de afgelopen dagen neemt de kans op branden weer toe.

Ik begin ´m nu al te knijpen hierzo :=

Anoniem

Re: Natuurbrand in het aamsveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:52

Ha Deb, geen zorgen hoor, wind staat richting Duitsland er is absoluut geen kans dat de brand zich uitbreidt richting [***] volgens mij. :)

dressagelady

Re: Natuurbrand in het aamsveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 12:08

Ah okee, ik hoorde namelijk dat de wind wel deze kant op staat en de paarden staan er nogal dicht in de buurt, vandaar := haha