Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:in de Bijbel staat niet dat een vrouw een hoofddoek op moet, of ik ben het iig nog nooit tegengekomen. Doe het zelf ook niet. Ken ook geen katholieken die het wel doen en ken toch behoorlijk wat christenen. Het past imo ook niet bij de christelijke normen en waarden. Net zoals dat je op die school waarschijnlijk geen naveltruitjes, diepe decollete's of antichristelijke symbolen mag dragen. Tenminste, dat was op mijn christelijke middelbare school wel zoJe moet je kleden naar de normen van je omgeving vind ik
jameyskatje schreef:maar waarom nemen ze dan uberhaupt islamitische scholieren aan? Iedere leerling krijgt toch een intakegesprek en iedere school heeft een regelement.
Citaat:Je kan het gezicht van een persoon zien en dat is het enige dat nodig is, zolang je iemand maar in het gezicht kan kijken. of er nu stof of haar op het hoofd zit, dat veranderd niets aan de kwaliteiten van de leerling.
Citaat:en zoals die jonge al zegt.. een goede gelovige zou tolerant en respectvol zijn;)
Citaat:Waarom vind je dit eenzijdig? het is tenminste door het meisje en de familie zélf verteld! terwijl zij in de media weinig aandacht krijgt máár de school zelf wel.(dat vind ik pas eenzijdige berichtgeving) en de school wilde zelf geen reactie geven dus hebben zij ook zelf gezorgd voor die 'eenzijdigheid'.
verootjoo schreef:bij ons mocht het idd ook niet. Maar ook geen korte rokken, broeken, diepe truitjes of andere 'onacceptabele' kleding. Wat dat dan was werd door de school bepaald. Tsja, als je dan je hoofddoek op wilt, of gothickleding wil dragen, hotpants of minirokjes of diepe decollete's moet je gewoon een andere school kiezenJe kiest een school welke bij jouw normen en waarden past.
Er zijn ook scholen hier in de buurt waarbij meiden alleen rokken tot over de knie mogen dragen op school. Wil je dat niet, kies dan die school niet