Politie breekt in

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Politie breekt in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 14:02

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9897 ... binnenland
Citaat:
AMSTERDAM -

Om mensen ervan bewust te maken hoe makkelijk inbrekers kunnen toeslaan heeft de politie Hollands Midden in Leiden besloten zelf bij bewoners in te breken.

Agenten kraken woningen en nemen ook daadwerkelijk een buit mee, zoals een laptop of mobiele telefoon. Daarna worden bewoners erop gewezen dat ze voortaan ramen en deuren moeten sluiten als ze weg zijn of slapen. Dit meldt omroep West. Voorheen legde de politie een wit kartonnen voetje neer als waarschuwing voor bewoners.

Dus. :Y)
Ik vind het persoonlijk niet echt een puik plan.
Laatst bijgewerkt door goeroe op 30-05-11 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bronvermelding toegevoegd.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:04

Ik ook niet, je zou bijna aangifte gaan doen van inbraak. Maargoed ik doe zelf wel altijd alles goed dicht voor inbrekers. Ik vind alleen niet dat de politie voor eigen rechter mag spelen. Je bepaalt nog altijd zelf wel of je een raam of deur open laat van je eigen huis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:05

Dat mogen ze hier wel proberen als onze honden thuis zijn :Y) . Op zich wel een goed idee trouwens het maakt je wel bewust hoe onveilig je woning is.

_Tara_

Re: Politie breekt in

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:08

Beetje apart := Denk wel dat het helpt voor de bewustwording van mensen :j

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:32

Oh god.. staan ze zometeen bij me voor de deur! Hou alles wel netjes dicht savonds, wil niet ineens een politieagent naast m'n bed hebben staan! :')

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:34

Krijg je de gestolen spullen ook terug of verkopen ze die ook door :+

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:36

pfft, i.p.v. de mensen er op die manier op bewust te maken, kunnen ze beter boeven gaan vangen + harder aanpakken!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:45

Ik ben benieuwd in hoeverre ze dit mogen. Zonder huiszoekingsbevel een woning betreden? Zonder verdenking, direct gevaar of vermoeden van een strafbaar feit spullen in beslag nemen?
Volgens mij is dat gewoon inbraak (of insluiping als er inderdaad geen sprake is van braak) en diefstal. Dat de daders toevallig een politieuniform dragen, verandert daar volgens mij weinig aan. Dat ze er de beste bedoelingen mee hebben evenmin.
Zou mooi zijn trouwens. Als iedereen zomaar een stereo kan meenemen, en wanneer hij betrapt wordt vervolgens kan wegkomen met het excuus 'ik wilde de eigenaars waarschuwen voor het risico op inbraak'.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:47

Ik vind dit geen strak plan, mensen kun je ook op andere manieren bewust maken. Mogen ze dit trouwens wel zomaar doen?

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:54

Kunnen ze het nog mooier maken? Als ik een raam open wil zetten of een deur dan is dat mijn zaak. Daar hebben zij geen zak mee te maken. Als ze het hier bedenken om te gaan doen gaan ze nog een probleem krijgen ook met mijn hond! En ook met mij! Zonder toestemming van de eigenaar (of een huiszoekingsbevel) mogen ze bij mijn weten het huis niet binnentreden.... Als ze het hier zouden doen zal het in elk geval nog een mooi staartje krijgen! Zijn ze nou helemaal gek geworden...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:57

:') Ik vind het geen goed plan.. als iemand aan mijn spullen zit :=
Helemaal als ik schrik ben ik onvoorspelbaar xD straks krijg ik een boete van een agent omdat ik een andere inbrekende agent een klap verkocht tijdens inbraak uit reactie :+

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 23:59

Ik vindt dit geen goed plan, mensen kunnen hierdoor denk ik wel heel angstig worden..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 00:10

Is dit niet omgekeerde wereld? De politie hoort ervoor te zorgen dat je normaal je ramen open kan houden, ook als je slaapt of even weg bent, zonder dat dan meteen je huis leeggeroofd word. Niet om in die tussentijd zelf je huis leeg te halen als zogenaamde waarschuwing! De wereld op z'n kop zo!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 00:16

Oooooh als ze aan mijn laptop of telefoon zitten doe ik ze wat :') !

Gelukkig heb ik een hele grote stoere zwarte hond, dus die komen echt niet binnen :P

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:48

politie hollands midden heeft wel meer vage acties :x echt. Ik vind dit echt weer een aandachtsstunt.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:52

Dat punt van Talsha zat ik ook al over na te denken. Mogen ze wel zomaar naar binnen en je spullen meenemen? Je krijgt ze dan wel terug maar het blijft toch diefstal in mijn ogen. En als je dan per se naar binnen wilt om mensen ervan bewust te maken dat dat eenvoudig is, laat dan een briefje ergens achter en neem geen spullen mee. Als ze mijn laptop mee zouden nemen zou ik not amused zijn, heb dat ding namelijk iedere avond nodig. (niet dat ze hem zo makkelijk mee zullen krijgen, want hij zit goed vastgeketend als ik er niet ben)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:06

Mag dit wel? Dit is toch een stukje privacy waar je aan komt als je zomaar in iemands huis binnenstapt. Of je dat nou doet om te waarschuwen of niet. Je hebt niks te zoeken in een huis zonder toestemming.

Thorstensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:09

Myrthe92 schreef:
Oh god.. staan ze zometeen bij me voor de deur! Hou alles wel netjes dicht savonds, wil niet ineens een politieagent naast m'n bed hebben staan! :')

Nou......... :+

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:21

Daar zeg je wat... als 't een sexy politieagent is dan mag ie wel komen logeren! :)) I like a man in a uniform! :9

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:23

Ben zelf van België maar vind dit niet echt kunnen... Dat ze zich inderdaad eens bezighouden met ze te vangen in plaats zelf in te breken :)

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:25

Ik schrok me kapot, vlak nadat ik dit Vrijdag las zag ik ineens een man voor mijn raam staan! 't Bleek de glazenwasser te zijn.. :')

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:16

Ik vind dit dus echt niet kunnen hoor..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:21

Myrthe92 schreef:
Daar zeg je wat... als 't een sexy politieagent is dan mag ie wel komen logeren! :)) I like a man in a uniform! :9

Mag ik dan een sexy politie vrouwww :9 <<) ?!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 06:41

Dit was vroeger toch ook bij een of ander woonprogramma? Een van de bewoners was dan wel degelijk op de hoogte en er werden camera's thuis geïnstalleerd. De andere bewoner werd dan geconfronteerd met de slechte beveiliging.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:14

Mensen, dit is weer typisch een Telegraaf artikel en veel te veel uit zijn verband gerukt.
Op dit moment hebben meerdere korpsen wel een actie rondom woning inbraak. Bij huizen waar ramen/deuren open staan en voor een inbreker relatief snel en makkelijk buit gemaakt kan worden, legt de politie een folder in de vorm van een voetafdruk neer. Op de achterkant staat een soort waarschuwing om deze mensen bewuster te maken.