Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het schokt ons bijna dat het bericht over politicus Jan Kees de Jager, die kort geleden bekend maakte dat hij een vriend heeft, voor sommige kranten voorpagina nieuws was.
Heino schreef:Ik heb het idee dat homohaat voor het ene overgrote deel uit het geloof komt, en voor het andere overgrote deel uit 'wat de boer niet kent, vreet ie niet'. Ik vind het verschrikkelijk dat homo's niet door iedereen geaccepteerd worden en in sommige landen er zelfs de doodstraf voor krijgen. Wat is er nu mooier dan liefde???
geerke schreef:het zijn de 'nieuwe' nederlanders die homo's niet echt accepteren...we gaan terug naar de jaren '60 ben ik bang.
Heino schreef:geerke schreef:het zijn de 'nieuwe' nederlanders die homo's niet echt accepteren...we gaan terug naar de jaren '60 ben ik bang.
Niet alleen 'nieuwe nederlanders', bijna alle homohaat is terug te voeren op geloof denk ik (dus niet alleen Moslims, maar ook Christenen etc.)
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat die geloven daarmee compleet slecht oid zijn, maar wel dat ik dat stukje geloof niet bepaald waardeer.
Ragebol1977 schreef:Ik vind het uberhaupt al vreemd dat bv verzekeringen naar je geaardheid vragen? Bent u een koppel zou afdoende moeten zijn.
M_arije schreef:Onderzoeken van nu wijzen erop dat ongeveer 80% van de Nederlandse bevolking homoseksualiteit normaal en acceptabel vindt. Als dit inderdaad zo is, waarom is homohaat op de dag van vandaag nog zo actief?