Lijk vervuilt drinkwater in Singapore

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Lijk vervuilt drinkwater in Singapore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 18:43

Bron: www.nu.nl

Citaat:
SINGAPORE - Bewoners van een flat in Singapore hebben onbewust water gedronken dat vervuild bleek met het ontbindende lichaam van een Indonesisch dienstmeisje.

De politie vond haar lijk in een watertank, nadat de bewoners hadden geklaagd dat het drinkwater zo vreemd geel en schuimig was.

Een politiewoordvoerder in het Aziatische land heeft dat verteld aan de krant The Straits Times. De vrouw was waarschijnlijk vermoord. De politie heeft een 27-jarige man uit Bangladesh aangehouden wegens de zaak.

''Dit is zo smerig. Mijn hele familie had net een grote pot met bonensoep opgegeten die ik deze ochtend had gekookt'', vertelde bewoonster Choi Ah Moi (69) tegen de krant.

Echt, hier is toch maar 1 smilie toepasselijk voor: :r
Gadverdamme zeg!!! Geel en schuimend drinkwater :r .

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:47

GADVERDAMME :r iel wat ranzig zeg. Volgens mij liep ik de hele ochtend te kosten als ik die bonensoep had gehad >;)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:49

Aaaah bah, geel en schuimig :r

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:50

Oh bah, het zal je maar gebeuren dat je inderdaad dat water hebt gedronken :r

En de familie maar zeggen: Goh Choi, je bonensoep is wel lekker pittig dit keer :')
Laatst bijgewerkt door Lisett_ op 19-05-11 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:51

Dat ga je dan toch ook niet opdrinken? :') Gadverdamme!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:52

LovesMaarte schreef:

En de familie maar zeggen: Goh Chung, je bonensoep is wel lekker pittig dit keer :')

Choi :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:54

@ Juul, Joh die mensen zullen dat wel gewend zijn, vuil drinkwater, die kennen echt geen zuiveringsinstallatie zoals hier.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:54

:r Ooooh, wat ranzig! :r

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:55

Anthea schreef:
LovesMaarte schreef:

En de familie maar zeggen: Goh Chung, je bonensoep is wel lekker pittig dit keer :')

Choi :')

Haha, Oeps :Y) Ik zal het nog even veranderen :))

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:55

Ach.. beetje bacterien.. krijg je weerstand van :j

Als dit in NLD zal gebeuren, hebben wij het direct door zodra we het water zien...

bah.. ronduit smerig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:56

fjordjes schreef:
@ [naam], Joh die mensen zullen dat wel gewend zijn, vuil drinkwater, die kennen echt geen zuiveringsinstallatie zoals hier.

Maar geel, schuimend?? Mag toch hopen dat het water daar normaal gesproken niet schuimt :\

Ragebol1977

Re: Lijk vervuilt drinkwater in Singapore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:01

Mensen wat gewend in Singapore? Singapore is een van de meest welvarende landen ter wereld.
Ik heb er gewoond en geloof me, als het ergens schoon is, is dat in Singapore.
Je hebt er gewoon kraanwater hoor.
Alleen vermoed ik dat het hier om Chinese mensen gaat en die zijn zoals ik daar heb ervaren nogal zuinig.
In plaats van gewoon kraanwater te drinken dat je moet betalen vangen ze water op in tanks en drinken dat.
Maar dat is een eigen keuze, Singapore biedt prima kraanwater aan.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:36

Ragebol1977 schreef:
Mensen wat gewend in Singapore? Singapore is een van de meest welvarende landen ter wereld.
Ik heb er gewoond en geloof me, als het ergens schoon is, is dat in Singapore.
Je hebt er gewoon kraanwater hoor.
Alleen vermoed ik dat het hier om Chinese mensen gaat en die zijn zoals ik daar heb ervaren nogal zuinig.
In plaats van gewoon kraanwater te drinken dat je moet betalen vangen ze water op in tanks en drinken dat.
Maar dat is een eigen keuze, Singapore biedt prima kraanwater aan.

Ik wou net zeggen, Singapore staat ruim boven Nederland qua welvaart, schoonte en sociaal gedrag for that matter :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:46

fjordjes schreef:
@ Juul, Joh die mensen zullen dat wel gewend zijn, vuil drinkwater, die kennen echt geen zuiveringsinstallatie zoals hier.

volgens mij is singapore schoner dan NL. Als je daar een kauwgompje uittuft op de grond of iets anders op de grond gooit krijg je een hele zware straf.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:59

Kauwgum is verboden in Singapore :D
En voor de rest krijg je enorme boetes. 500 dollar Fine als je de straat niet bij het stoplicht oversteekt, 1000 dollar als je op de grond spuugt.
Ik vond het helemaal niet erg om daar te wonen hoor. Heerlijk al die beleefde mensen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:01

Ragebol1977 schreef:
Kauwgum is verboden in Singapore :D
En voor de rest krijg je enorme boetes. 500 dollar Fine als je de straat niet bij het stoplicht oversteekt, 1000 dollar als je op de grond spuugt.
Ik vond het helemaal niet erg om daar te wonen hoor. Heerlijk al die beleefde mensen.

haha, dat was het ja! *ergens de klok horen luiden*

kauwgum verboden en hoge boetes als je op de grond tuft :D Zouden ze hier ook moeten doen, weet zeker dat NL dan schoner blijft en minder aso wordt :j

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:04

Inderdaad, Singapore is zo netjes en schoon :wow: Ik ben daar een keertje op vakantie geweest en ik ben geen rommeltje tegengekomen. Dus dat het drinkwater geel en schuimend was is zeker wel opvallend, aangezien alles zo ongeveer perfect is daar :')

edit: ze hadden daar op straat kerstversiering staan, die onder stroom stond. Hierdoor werd het niet vernield of besmeurd :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:20

Mette schreef:
Inderdaad, Singapore is zo netjes en schoon :wow: Ik ben daar een keertje op vakantie geweest en ik ben geen rommeltje tegengekomen. Dus dat het drinkwater geel en schuimend was is zeker wel opvallend, aangezien alles zo ongeveer perfect is daar :')

edit: ze hadden daar op straat kerstversiering staan, die onder stroom stond. Hierdoor werd het niet vernield of besmeurd :')

das best een bizarre maatregel! :')

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:10

Voorbeeldje: dit is op het metrostation oftewel de MRT

Afbeelding

En dat stelt nog niets voor. Ik had ooit eens een lijstje met de wetten van singapore en de boetes die opgelegd werden maar dat kan ik niet terug vinden.
Oh ja en als je heel stout bent krijg je nog met het rietje. Ook wel wel caning genoemd. En das niet grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:43

Misschien dachten die inwoners dan: 'Yes, eindelijk eens iets dat niet zo idioot schoon is in dit land!' :=

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:09

Echt, als je smetvrees hebt kan je het beste naar Singapore verhuizen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:17

Laatst is direct achter mijn wei een lijk gevonden in het kanaal waar mijn wei aan grenst. Het lijk was van een oude man die in de naastgelegen stad zelfmoord had gepleegd in het water. De brandweer heeft dagenlang naar hem gezocht maar kon hem niet vinden. Toen hebben ze de sluis opengezet en daardoor is het lichaam in het kanaal bij mijn wei terecht gekomen. Ik ben er die ochtend langs gelopen met de honden en heb het gelukkig niet aan de kant zien liggen, hij lag namelijk al 4 weken in het water ;(
Toen ik 's middags in de wei was zag ik de politie, brandweer en hele heisa het lijk uit het water halen.
Een paar uur later lieten mensen hun honden daar gewoon weer in het water zwemmen en sproeiden ze hun moestuin met het kanaalwater :r
Ik had juist van iemand die bij de bergingsactie betrokken was gehoord dat er behoorlijk wat uit het lijk lekte en het er niet prettig uit zag :r
Bah!

http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=123726

Hier staat het.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 01:23

Lekker toch? :) eindelijk water met een smaakje!