20.000 kippen dood door brand en de reacties daar op...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

20.000 kippen dood door brand en de reacties daar op...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 10:06

http://www.nujij.nl/grote-brand-in-koelcel-in-t-goy.12348160.lynkx

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik vind berichten over dierenleed en ellende altijd sneu om te lezen, maar als ik dan de reacties lees die mensen daarop geven, dan krijg ik het bij sommige toch echt even benauwd.

Nou weet ik wel dat er stokers tussen zitten die de boel opstoken, maar toch. Ik vind het getuigen van weinig respect. Een aantal mensen zien dieren echt als dingen zonder gevoel en als je daar zulke grapjes over maakt vind ik dat echt flauw.

Ik vind het altijd erg triest als zoiets gebeurd, want ook kippen hebben net als ons gevoel.

Anoniem

Re: 20.000 kippen dood door brand en de reacties daar op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:58

Ik vind het ook wat triest, aan de andere kant, de kippen hebben er geen last meer van.

Buiten dat: het is niet dat de brand aangestoken is, geloof ik, en natuurlijk is het heel triest, en zielig, maar om hier nu een drama van te maken is onzin. Maak dan liever een drama over al die kippen in legbatterijen, al die kippen die geen kip kunnen zijn...... Hier kun je niets meer aan veranderen. Voor levende kippen kun je wel iets doen.

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:09

Ik begrijp ts wel, ik voel dat precies net zo. Het gaat om het principe... Als er 20.000 mensen doodkomen bij een brand dan is het verschrikkelijk en mag niemand er een grapje over maken want dan vinden ze je direct ziek in je hoofd. Terwijl er zo luchtig over gedacht wordt als er zoveel dieren omkomen! Waarom zouden dieren minder als mensen moeten zijn? Verplaatsten mensen zich maar wat vaker eens in een dier... Net zoals ze zich in mensen verplaatsen... En niet alleen om dit soort dingen maar idd ook ander dierenleed... Ik vind het ook verschrikkelijk dat mensen zo luchtig kunnen doen als er zoveel dieren zijn omgekomen,,,,

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:12

Yamcha schreef:
Ik vind het ook wat triest, aan de andere kant, de kippen hebben er geen last meer van.

Buiten dat: het is niet dat de brand aangestoken is, geloof ik, en natuurlijk is het heel triest, en zielig, maar om hier nu een drama van te maken is onzin. Maak dan liever een drama over al die kippen in legbatterijen, al die kippen die geen kip kunnen zijn...... Hier kun je niets meer aan veranderen. Voor levende kippen kun je wel iets doen.

Oh, de legbatterij is per 2010 verboden in heel de EU 8-) Eindelijk. In Nederland is het al per 2008 verboden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:14

Ik vind de reacties op nieuwsberichten heel vaak sneu of het nu om dierenleed of iets anders gaat.
Zeker op sites als telegraaf en geen stijl.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:58

Wat ik eigenlijk nog veel erger vind is dat de overheid dieren ook als dingen ziet en daarmee dwarsboomt dat er strengere brandveiligheidseisen aan dieronderkomens worden gesteld.
Hoe vaak lees je niet dat kalveren/kippen/varkens omkomen door brand? En een veestal geld als ruimte met goederen.... helaas wel goederen die dondersgoed pijn en angst kunnen voelen...