Bommelding in Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xRoosss

Bommelding in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 18:38

Bron:
http://www.nu.nl/buitenland/2516236/bommelding-in-centrum-londen.html

Citaat:
LONDEN - De Britse politie heeft maandag een bommelding ontvangen voor het centrum van Londen die vermoedelijk afkomstig is van Ierse republikeinse paramilitairen. Dat maakte Scotland Yard bekend.

Bommelding Londen Fotoserie video
''We geloven dat de dreiging verband houdt met dissident republikeins terrorisme", aldus een woordvoerder. De bedreigers zeiden volgens de politie niet waar de bom precies zou liggen. Ook werd geen tijdstip gemeld.
De politie sloot eerder op maandag een belangrijke Londense weg af die naar Buckingham Palace leidt vanwege een beveiligingswaarschuwing. Het ging om de Mall, een brede boulevard in het centrum. De Mall werd in de middag weer vrijgegeven voor verkeer.

De politie bracht maandag bij een ander incident in Londen een verdachte tas tot ontploffing uit voorzorg. De inhoud van de tas bleek niet gevaarlijk.
Staatsbezoek
De bommelding komt een dag voordat koningin Elizabeth II een historisch staatsbezoek begint aan de republiek Ierland. Het is het eerste bezoek van een Britse monarch aan Ierland, sinds het land onafhankelijk werd.
Het bezoek gaat gepaard met een grootscheepse veiligheidsoperatie. Sommige Ieren zijn fel gekant tegen elke Britse aanwezigheid op Ierse bodem

Niet zo'n fijn bericht aangezien ik morgen op werkweek ga naar Londen :n
Hopelijk is dit alleen maar een dreigement en niks serieus.

Eleionomae

Re: Bommelding in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:39

ik ga zaterdag ook naar Londen haha, ik zat ook al, lekkere planning, maar grote kans dt het hier bij blijft, gezien het vast te maken heeft met het bezoek van de queen aan ierland

Escha

Re: Bommelding in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:08

Maak je maar niet zo druk :) De dreiging was voor vandaag en er is niet heel veel spannends gebeurt vandaag moet ik zeggen. Lekker genieten van je werkweek, want Londen is een heerlijke stad!!