Laat jij je desnoods ombouwen om mee te mogendoen.
Bron: http://www.hetommetje.nl
Citaat:Op Vlieland is opschudding ontstaan naar aanleiding van een rechtszaak die door een Vlielandse is aangespannen tegen een vooraanstaand plastisch chirurg en de gezamenlijke ziektenkosten-verzekeraars. De vrouw (vanwege privacy-redenen wordt haar naam niet genoemd) in kwestie wilde graag een geslachtsveranderende operatie ondergaan. Tijdens de intake-gesprekken voorafgaand aam de geplande ingrepen die naar haar transformatie tot man zouden moeten leiden kwam naar voren dat het haar slechts om 1 ding te doen was. Ze wilde lid worden van het Vlielander Zeemanskoor. In de schriftelijke verklaring omtrent haar verzoek stond de volgende zin "Zingen is mijn lust en mijn leven en ik ben gek op shanty's. Het bestuur van het Vlielander zeemanskoor laat op geen enkele andere voorwaarde vrouwen toe dan wanneer ze een instrument als de accordeon bespelen en het gaat mij juist om het zingen". De betreffende chirurg heeft hieromtrent contact gehad met de dirigente van het koor maar die wilde zich niet laten vermurwen. Ook de ziektenkosten-verzekeraars vonden hierin geen aanleiding om de operatie te financieren want er was geen medische noodzaak. De vrouw die het er niet bij wou laten zitten heeft vervolgens een lening aangevraagd bij de Rabo-bank om de operatie zelf te kunnen bekostigen maar vond later geen enkele chirurg bereid om haar ter wille te zijn. De zaak komt binnenkort voor de rechter en insiders noemen dit al het proces van de eeuw. Er is wel onrust ontstaan of het Vlielander zeemanskoor daarna ook verplicht kan worden gesteld om vrouwen aan te stellen als lid. De SGP (Staatkundig gereformeerde partij - red.) heeft al laten weten het zeemanskoor te steunen in haar beleid om geen vrouwen toe te laten.