Osama Bin Laden is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 05:38

http://www.nos.nl

Citaat:
Amerikaanse media melden dat Osama Bin Laden is gedood. De Verenigde Staten zouden het lijk van de meest gezochte terrorist ter wereld in bezit hebben.

President Obama kan elk moment de dood van Bin Laden bevestigen in een persconferentie. Obama zou al om 04.30 uur Nederlandse tijd een toespraak houden, maar die laat nog op zich wachten.

Volgens CNN is Bin Laden gedood vlak bij de Pakistaanse hoofdstad Islamabad, in bijzijn van zijn familie. De zender ABC zegt dat hij is gedood bij een Amerikaanse luchtaanval.

Osama Bin Laden is de leider van al-Qaeda en de meest gezochte terrorist ter wereld. Na de aanslagen van 11 september 2001 begon de VS een oorlog tegen Afghanistan om hem te vinden.

De geboren Saudi-Arabiër wordt verder verantwoordelijk gehouden voor aanslagen op Amerikaanse ambassades in Afrika in 1998. Daarbij kwamen 231 mensen om het leven. Ook zou Bin Laden achter een aanslag op het marineschip USS Cole in 2000 zitten.

(later meer)

Eindelijk!
Wat denken jullie? Gaat dit zorgen voor een ommekeer in de oorlog tegen Afghanistan?
Wat gaat dit betekenen voor de wereld?

Edit: nu een statement van President Obama op tv.
Het is dus waar! *\o/*

liberty22

Re: Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 05:41

gaat kijken

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 05:45

Ik ben benieuwd wat dit voor een gevolgen gaat hebben!

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 05:46

Het is zojuist bevestigd door Obama.

Ik hoop dat dit voor een ommekeer gaat zorgen, er zijn al veelste veel mensen gedood in de strijd om Osama Bin Laden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 05:46

Ik zie het nu ook op CNN.....

Fijn dat we er vanaf zijn.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 06:00

Ik wil heel graag blij zijn, maar ik ben bang voor de gevolgen die dit gaat hebben. Niet iedereen zal hier blij om zijn en er staat vast al een net zo extreme opvolger klaar ..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 06:03

Guinevere schreef:
Ik wil heel graag blij zijn, maar ik ben bang voor de gevolgen die dit gaat hebben. Niet iedereen zal hier blij om zijn en er staat vast al een net zo extreme opvolger klaar ..

Daar ben ik ook bang voor. Al-Qaida heeft al eerder gedreigd om de wereld massaal te gaan bombarderen wanneer Bin Laden om het leven wordt gebracht.
Aan de andere kant: dit kan hen ook afschrikken natuurlijk, want nu de VS Bin Laden te pakken heeft kan dat als belangrijke boodschap naar de rest uitdragen dat ze hen ook kunnen vinden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 06:09

Tja, ik denk niet dat Amerika veel te vieren heeft... De nr. 2 staat al lang klaar om t stokje over te nemen. En ik denk zomaar dat de rest van de organisatie 'not amused' is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 06:23

Laat ze het voor nu in ieder geval maar vieren :)
Die volgelingen hou je toch wel. Het belangrijkste is dat dit een boodschap uitdraagt naar die volgelingen.

Als het goed is worden vandaag foto's vrijgegeven van de dode Osama om te bewijzen dat ie het ook echt is.

Uitgebreid:

Citaat:
WASHINGTON - Terroristenleider Osama bin Laden is dood. Zijn lichaam is in handen van de Verenigde Staten. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama bevestigd.

Obama deed dit zondagavond laat (lokale tijd) tijdens een plotseling ingelaste persconferentie. "Het recht heeft gezegevierd'', zo zei de president.

Obama meldde dat Bin Laden werd gedood tijdens een door de VS geleide operatie. In augustus kwamen de Amerikanen Bin Laden op het spoor, maar het duurde nog maanden voordat de inlichtingendiensten zeker wisten waar de terroristenleider zich bevond. Dat werd vorige week pas duidelijk.

Special forces

Een klein team van special forces drong in de buurt van de Pakistaanse hoofdstad Islamabad het gebouw in waar Bin Laden zich bevond. Ze brachten hem om en namen zijn lichaam mee. Bij de operatie zijn geen Amerikanen omgekomen. Obama stelde dat de VS zijn geholpen door Pakistan bij de zoektocht naar Bin Laden.

Obama benadrukte verder dat de Verenigde Staten niet in oorlog zijn met de islam. Hij stelde dat Bin Laden juist oorlog voerde tegen moslims die ook slachtoffer werden van de aanslagen van al-Qaeda.

Waakzaam

De president maakte duidelijk dat met de dood van de al-Qaeda-leider geen einde komt aan de strijd tegen het terrorisme. Al-Qaeda zal doorgaan met aanslagen tegen de Verenigde Staten en in de rest van de wereld, waarschuwde Obama. De VS moeten ''waakzaam'' blijven, voegde hij eraan toe.

11 september

Bin Laden is de leider van terreurnetwerk al-Qaeda en wordt door de Verenigde Staten verantwoordelijk gehouden voor de aanslagen op 11 september 2001, onder meer op de Twin Towers in New York. Daardoor kwamen bijna drieduizend mensen om het leven. De VS zochten al jaren naar Bin Laden, maar konden hem tot nog toe niet vinden.

De in Saudi-Arabië geboren Bin Laden is voor het laatst gezien in 2001 in Afghanistan. Vermoedelijk heeft hij zich tijdelijk schuilgehouden in het berggebied tussen Afghanistan en Pakistan, maar dat is altijd onzeker geweest. De terroristenleider stuurde af en toe video- of geluidsboodschappen waaruit bleek dat hij nog leefde.

Naast de aanslagen van 11 september wordt Bin Laden ook verdacht van betrokkenheid bij aanslagen op Amerikaanse ambassades in Kenia en Tanzania in 1998 en de aanslag op het Amerikaanse marineschip USS Cole in Jemen in 2000.

www.nu.nl

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 06:26

Tuurlijk moeten ze het vieren, ook goed voor t land dat wel een oppepper kan gebruiken. Als ze alleen maar niet denken dat ze er nu zijn, het terrorisme is uitgeroeid en iedereen nu voor altijd rustig kan slapen :n Ik weet zeker dat we uit de terroristenhoek nog wel een berg vuurwerk kunnen verwachten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 06:27

Maar dat zegt Obama zelf ook hoor :j

Citaat:
De president maakte duidelijk dat met de dood van de al-Qaeda-leider geen einde komt aan de strijd tegen het terrorisme. Al-Qaeda zal doorgaan met aanslagen tegen de Verenigde Staten en in de rest van de wereld, waarschuwde Obama. De VS moeten ''waakzaam'' blijven, voegde hij eraan toe.

Net zijn toespraak gezien, mooie speech.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 06:36

Ik heb het ook vernomen.., maar ik ben bang dat we erg waakzaam moeten zijn inderdaad. De terreur en Al-Qaeda zal er niet om vergaan, dus zeer of het echt een groot feest zal worden.. Trots en opluchting zijn natuurlijk niet misplaatst in mijn ogen.. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 06:39

Een vriend kwam wel met een heel goed punt, er zijn ongeveer 200 look al like's van hem!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 06:44

Ik denk wel dat ze eerst de identiteit zullen hebben achterhaald alvorens dit bericht de wereld in te sturen.. Want het is wel direct wereldnieuws, daar zullen ze vast wel onderzoek op hebben (laten) lopen :)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 06:55

Ik ga dadelijk zijn lookalike in Fata Morgana (Efteling) bekijken. Bin Laden's dood heeft weinig invloed op de leiderschapsstructuur, want ik denk dat die allang niet meer effectief kon leiden. Dit is hooguit een symbolische daad, waarvan we de gevolgen alleen maar binnen een paar jaar kennen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:06

Ik hoop dat het waar is!!!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:12

Guinevere schreef:

Daar maak ik mij ook zorgen om. Het is wel geweldig nieuws, maar er komt vast een tegenactie van die malloten.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:14

Zal wel waar zijn en inderdaad, het wordt er niet direkt veiliger op zonder hem.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:14

dit kan idd nog wel gevolgen hebben (als het hem ook echt is, wand hoe vaak is dat al wel niet geclaimd)
edit idd veel veiliger zal het 123 ook niet worden

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 07:15

Die hebben van tevoren echt wel onderzocht of het hem echt is.
Anders komt er geen officiele verklaring van de Amerikaanse president.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:15

Ik weet ook nou niet wat voor gevolgen dit gaat brengen... Ik denk niet dat het leven in Afghanistan hier nou veel beter op gaat worden en of de wereld nu echt veiliger wordt om in te leven betwijfel ik ook ten strengste.

Wel denk ik dat het voor een hoop mensen die rechtstreeks bij 9/11 betrokken erg veel betekent en inderdaad ook voor Amerika en de Amerikaanse politiek. Die heeft voornamelijk de laatste tijd erg veel kritiek gekregen op de hoge kosten van Afghanistan en dit zal dat iets verzachten denk ik.

Jammer dat ze hem niet levend te pakken hebben gekregen...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:16

Zo, daar zijn we ook weer vanaf. Nu nog maar is kijken welke gevolgen dit heeft. Er zal inderdaad vast wel iemand zijn die alles weer is overneemt en lekker verder gaat met het terrorisme.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:17

Is dit het begin van een nog grilliger toekomst?
Of zou het echt rustiger worden nu??

Ik houdt mijn hart vast.
Heb er geen goed gevoel bij :x

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:18

Misschien zorgt zijn dood juist wel weer voor onrust!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:10

Fijn dat hij dood is maar er zullen er best opvolgen die gekken blijf je houden!