Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ik![]()
Nou ja, ik vind het niet zo erg dat mensen alcohol drinken, maar ik moet er geen last van hebben.
En aan dronken mensen heb ik een verschrikkelijke hekel, maar ik heb dan ook een aantal nare ervaringen achter de rug met alcoholisten (niet dat ieder dronken mens direct een alcoholist is, maar het zorgt er wel voor dat ik een hekel aan drank heb gekregen.)
Zelf zal ik ook absoluut niet drinken, maar anderen moeten doen wat ze niet laten kunnen
Narya schreef:purny schreef:Wie heeft er net als ik nog meer een hekel aan alcohol?
Ik! Ik ben geheelonthouder, maar dat schijnt - zeker in studentenkringen - toch wel bijna een unicum te zijn
Cayenne schreef:Ik denk dat het op die leeftijd ook een stuk groepsdruk is?
Zelf heb ik me daar nooit wat van aangetrokken (ook niet toen steeds meer mensen in mijn omgeving gingen roken in pauzes op school) maar ik kan me wel voorstellen dat anderen daar gevoelig voor zijn.
gohya schreef:Ik heb niet een hekel aan alcohol maar wél aan de manier hóe sommige omgaan met alcohol.
Zoals b.v. dat "Comazuipen" dat slaat echt alles! En dan heb je nog: Dronken achter het stuur zitten,iemand aan rijden en er dan maar vandoor gaan.
Het is ongeloofelijk hoe de jeugd tegenwoordig drinkt,zo ontzettend veel,en dan ook nog op heel jonge leeftijd al. Ze kunnen dan wel de ouders er op aan kijken maar die kunnen er weinig tegen doen,ze kunnen moeilijk als spion achter hun kind aan gaan? toespreken? wow ja,dat helpt,maar niet heus.
Alcohol zelf heb ik geen hekel aan,maar de manier van alcohol nuttigen wél dus.
Rijerijerije schreef:Het vreemde van alcohol vind ik het misplaatste belang dat de meeste mensen eraan hechten in een feestelijke omgeving. Zo hoorde ik gisteren op de radio dat er steden zijn die voor Koninginnedag hadden afgekondigd dat er in de supermarkten nog maar één biertje per persoon mocht worden verkocht. Misschien idd wel een beetje overdreven maatregel, maar nu komt het: het eerste dat de dj zei was "één biertje maar? Dan wordt het toch nog nóóít gezellig?!"
Leg mij nou eens uit: Wat heeft alcohol nou met gezelligheid te maken? (net als roken trouwens, maar dat terzijde). Gezelligheid maak je met vrienden in een leuke omgeving, wat ik daarbij drink draagt daar echt niet toe bij. Ik heb het met een colaatje minstens net zo gezellig als wanneer ik er alcohol bij zou drinken, dat weet ik zeker! En gelukkig geldt dat voor de meeste van mijn vrienden ook!