Gasexplosie in zwolle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gasexplosie in zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:06

Gewonden door explosie in centrum Zwolle
dinsdag 26 april 2011 12:03

Een pand aan de Melkmarkt in Zwolle is zwaar beschadigd door een explosie. Het vermoeden bestaat dat het om een gasexplosie gaat. Zeker twee mensen zijn gewond geraakt, van wie een ernstig.

Ruiten gebarsten
De pui van het leegstaande pand is weggeblazen en het dak is ingestort. Bij het Stedelijk Museum en de McDonalds, die in de buurt liggen, zijn ruiten gebarsten. Ooggetuigen melden op Twitter dat puin en glas over de hele straat verspreid liggen. Bij de explosie is asbest vrijgekomen, ook komt er nog gas vrij. Een deel van de binnenstad is ontruimd.

De geruchten dat de explosie plaatshad bij boekhandel De Slegte, restaurant Kösk of de Sahara heeft de politie ontkracht. Het pand waar de explosie was stond leeg. Het was net verbouwd, er zou later een restaurant in komen.

Gewonden
Bij de explosie zijn volgens een woordvoerder van de politie twee mensen gewond geraakt. Een man die boven de winkel woonde heeft brandwonden opgelopen.

Een meisje dat toevallig langs de winkel liep toen de explosie plaatshad is gewond geraakt door de glasscherven. Nog diverse andere voorbijgangers hebben snijwonden opgelopen door het glas, meldt de Stentor. Er is een traumahelikopter ingezet.

Hulpdiensten waren snel ter plekke, omdat de brandweer juist bezig was met een oefening in het gemeentehuis dat in de buurt ligt. De brand was daardoor snel onder controle. Er zijn drie ambulances op de explosie afgekomen.

Door Aline de Bruin

Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... Zwolle.htm

--------------

Jeetje, ik hoor van meerdere mensen dat de stad, op het desbetreffende gebied eruit ziet als een oorlogsgebied.

Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld.

Sammie

Re: Gasexplosie in zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:08

ON is alleen voor paardennieuws. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:09

Kon iets anders zo gauw niet vinden, je mag het verplaatsen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:10

[ON]--->[NM]

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:27

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:29

Oei! Hefig zeg!!

Is er al iets bekend over de oorzaak?

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:17

pff heftig! ik woon zelf ook in zwolle helemaal niet gek ver weg van de stad.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:23

Ook ik werk er dichtbij. Denk zo'n 500 meter... Mijn collega moest er langs en gaf inderdaad aan dat het een grote puinhoop daar is!

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:31

Ik was net onderweg naar kantoor, zit hemelsbreed niet ver van de stad! Maar ik heb niks gehoord. Wel veel sirenes.
Zoontje van een collega fietste langs toen het gebeurde, hij heeft er wonder boven wonder niks aan overgehouden!!

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:38

Ik hoorde het van mijn vader, echt heftig! Gelukkig is er volgens de Stentor door het asbest geen sprake van ''een gevaar voor de volksgezondheid.'' :=

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:40

Ik zag de foto's toevalligerwijs op facebook langskomen zojuist. Een oud-collega woont er en is nu dus alles kwijt, al merk ik aan zijn reacties dat hij vooral heel erg blij is dat hij op dat moment niet thuis was.
Het al je maar overkomen....

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:41

Ik hoorde het op school :=
Iedereen wou er naar toe :')

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:47

Op www.nu.nl staan foto's van de gewonde man die het gebouw uit komt lopen... wat heeft hij een geluk gehad!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:53

Zit er nu nog vlak bij, puinhoop is het letterlijk! Heb veel foto's gemaakt, zal later wel wat plaatsen!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:18

Ik woon vlakbij de Weezenlanden en hoorde ineens mega veel sirenes, ambulances enzo langskomen.
Toen belde mijn vriend, hij maakte zich zorgen, ik zou namelijk met ene vriendin de stad ingaan en hij vertelde dat er een explosie geweest is. Ik was er gelukkig nog niet.
Het is inderdaad een puinhoop in de stad! Inmiddels zijn de meeste afzettingen wel weer weg, maar de brandweer is nog steeds aan het blussen.... Gelukkig zijn er niet meer mensen gewond geraakt, het had veel erger gekunt!

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:31

Inderdaad laura, er zou maar markt geweest zijn ofzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:56

Jeetje, die foto's op nu.nl spreken wel echt! Geen fijn beeld. Maar stad is dus wel open?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:58

Toen ik wegging daarstraks was alleen een groot deel van de melkmarkt afgezet, zeg maar tussen de McDonalds en de Kota Radja, dat deel. Rest was allemaal weer toegankelijk :j

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:59

Alwiene schreef:
Toen ik wegging daarstraks was alleen een groot deel van de melkmarkt afgezet, zeg maar tussen de McDonalds en de Kota Radja, dat deel. Rest was allemaal weer toegankelijk :j

Inderdaad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:59

Oké. ja melkmarkt deel hoef ik gelukkig niet te zijn :) Zal wel wat worden voor de mensen die nog van niets weten en vannacht uitgaan!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:04

Lekker dan... Kan je je voorstellen dat dit op Koninginnenacht of dag gebeurd was? Dan is het daar hartstikke druk (heb ik me laten vertellen). En was het misschien wel anders afgelopen. Raar dat zoiets nu ineens in mijn hometown gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:09

Inderdaad. We moeten blij zijn dat het op een "rustig" moment is gebeurd. Een paar huizen verder en het had hoogstwaarschijnlijk al een stuk erger geweest. Daar zitten namelijk de Macdonalds en goedlopend restaurant Vito's!