Mishandeling op kinderboerderij na verdedigen dier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Mishandeling op kinderboerderij na verdedigen dier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 00:23

Citaat:
Een medewerker van een kinderboerderij in Dordrecht is zaterdag door een boze vader mishandeld toen hij een dier wilde beschermen tegen het kattenkwaad van een meisje. Hij had de arm van het kind weggeduwd toen ze aan het oor van een dier zat te trekken. De 29-jarige vader van het meisje pikte dit volgens de politie niet, sprong over het hek en sloeg de medewerker een paar keer op zijn gezicht.

Een andere bezoeker kwam tussenbeide, maar daarna vloog de vader de medewerker opnieuw aan. Meerdere bezoekers van de kinderboerderij in het Weizigtpark hadden de politie inmiddels gewaarschuwd. De vader is ingesloten. De politie onderzoekt de zaak.

Bron: http://www.nieuws.nl/639332

Stelling; Mag/kan een ouder feitelijk een kind aanleren een dier pijn te doen, door agressief te reageren op een derde, die het kind aanspreekt op zijn gedrag ten opzichte van dit dier?
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 26-04-11 23:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bron toegevoegd + stelling toegevoegd

garny95

Re: Mishandeling op kinderboerderij na verdedigen dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 00:26

ik vraag me altijd af of zulke vaders in hun eigen gezin zich wel kunnen gedragen en hun handjes thuis kunnen houden.
Wat een bizare toestand, werk je op een kinderboederij...sterkte voor de medewerker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 00:27

Goh, waarom verbaasd mij dit niet.. :=
Het is de laatste tijd alleen maar dit soort nieuws.

Om ontopic te blijven; het is natuurlijk zwaar belachelijk.
Dat iemand anders aan je kind komt, kan in sommige gevallen best een reden zijn om iemand daar op aan te 'spreken', maar om dan tot 2 keer toe iemand aan te vallen die gewoon zijn werk doet, en waar het kind bij staat, dat is gewoon laag.. :r

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:50

Jeetje, wat een trieste wereld is dit zeg, die man is ook een lekker voorbeeld voor zn kind :(

Ik woon in Dordrecht en overwoog om met mijn 2 jarige dochter naar de opening van deze kinderboerderij te gaan
Uiteindelijk heb ik toch besloten haar mee naar stal /3 te nemen en daar heeft ze een top middag gehad.
Ben blij dat ik niet naar de kinderboerderij ben gegaan die middag

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:54

Wat vervelend zeg! Ik heb jarenlang op een kinderboerderij gewerkt en er zijn echt rare bezoekers bij...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:01

Kind heeft dus geleerd dat je dieren aan hun oren mag trekken.
Kind heeft dus geleerd dat je andere mensen op hun gezicht mag slaan.

Kind is nu nog jong, mijn hemel!! Hoe wordt dat straks???

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:04

Asociaal gedrag :(

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:07

potverdikkie schreef:
Kind heeft dus geleerd dat je andere mensen op hun gezicht mag slaan.

Kind is nu nog jong, mijn hemel!! Hoe wordt dat straks???

Op de wachtlijst voor jeugdzorg.. ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:20

Omdat er een stelling toegevoegd is in overleg met TS en daardoor het topic nu alsnog voldoet aan de regels van NM, is het ook weer open.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:23

Dat zou best een jongen uit mijn klas kunnen zijn, die werkt daar! :oo

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:24

Echt heel erg. :o Kinderen hoor je op te voeden, niet geestelijk te verminken :S

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:32

Citaat:
Een medewerker van een kinderboerderij in Dordrecht is zaterdag door een boze vader mishandeld toen hij een dier wilde beschermen tegen het kattenkwaad van een meisje. Hij had de arm van het kind weggeduwd toen ze aan het oor van een dier zat te trekken

tja...vraag me af of vader wel spoort beter opsluiten in gekkenhuis is mijn mening.....hij sloeg het kind niet duwde alleen hand weg.....mag van mij 2 jaar de bak in.
vraag me wel af, of vader het goed zou vinden als we aan het kind der oor zouden trekken wat hij dan doet ?

Kind heeft dus geleerd dat je andere mensen op hun gezicht mag slaan
:j

Stelling; Mag/kan een ouder feitelijk een kind aanleren een dier pijn te doen, door agressief te reageren op een derde, die het kind aanspreekt op zijn gedrag ten opzichte van dit dier?

antwoord op vraag: nee mag hij niet !

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:08

Nee dat mag hij niet, als de vader zelf het kind niet opvoed dan moet een ander het kind toch leren dat je dieren geen pijn doet.
Als ik een kind een dier pijn zie doen zeg ik daar ook wat van mag hopen dat geen enkele ouder daar een probleem mee heeft.
En arm weg duwen kom zeg die vent heeft wel een erg kort lontje. Als die medewerker dat kind nu hard op de grond duwt dan kan ik me er nog wat meer in vinden.
Het lijkt wel of mensen steeds agressiever worden. Tja niet raar ook natuurlijk, de politie staat erbij en kijkt erna maar steekt dan ook geen vinger uit. Alleen zeggen dat mag je niet doen. En doei je mag weer gaan.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:59

Jantje ziet, jantje doet...
Vader geeft t goede voorbeeld, verklaard ook meteen waarom dat kind dat dier aan zn oor stond te trekken...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 02:27

zodiacje schreef:
Vader geeft t goede voorbeeld, verklaard ook meteen waarom dat kind dat dier aan zn oor stond te trekken...

Hoe erg het ook is, maar zo gaat dat wel ja.
Vreselijk.....
En, hopelijk onbewust, leert papa het kind nu nog veel meer dingen die niet horen...
Ik hoopp dat ze papa even duidelijk laten weten hoe het zit met opvoeden,

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 02:34

kimmie88 schreef:
zodiacje schreef:

Hoe erg het ook is, maar zo gaat dat wel ja.
Vreselijk.....
En, hopelijk onbewust, leert papa het kind nu nog veel meer dingen die niet horen...
Ik hoopp dat ze papa even duidelijk laten weten hoe het zit met opvoeden,

Helemaal mee eens. Ik snap ouders die zich zo gedragen voor hun kinderen echt niet... Het zijn net sponzen. En natuurlijk kiezen ze de kant van pappa. Dat is logisch, maar tegelijkertijd zo verkeerd...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 02:37

Helemaal mee eens.
Kinderen nemen zowat alles over wat ze zien en horen in hun directe omgeving.
Zo zonde, want je creeert een heel ander kind, wanneer het een andere scholing/opvoeding zou hebben.
*edit*
Ouders moeten zich proberen te bedenken wat ze wel en niet kunnen doen als hun kind erbij staat.
(Dat is makkelijk gezegt voor iemand zonder kinderen. ik weet het :o)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 05:42

Ik was er niet bij en kan dus ook niet oordelen of het echt zo gebeurd is.
Ik hoop dat het niet de waarheid is. Ik geloof ook niet ieder verhaal vanuit de pers.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:01

Belachelijk gedrag van die vader...
Mijn hond is afgelopen zondag door een klein kind in zijn buik getrapt, zijn ouders zeiden er niks van :roll:
Dus heb ik hem er zelf op aangesproken, tja zoiets laat je toch niet over je kant gaan?

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:30

janouk schreef:
Ik was er niet bij en kan dus ook niet oordelen of het echt zo gebeurd is.
Ik hoop dat het niet de waarheid is. Ik geloof ook niet ieder verhaal vanuit de pers.

toevallig is het een vriend van ons waar dit stuk over gaat ;) en het is zeker echt gebeurt! hij heeft er niks aan overgehouden, enkel een paar schrammen op zijn onderarmen omdat hij zijn gezicht beschermde, maar het is absurd dat een hele kinderboerderij vol met mensen dit gewoon laat gebeuren, niemand greep in! nu is het goed afgelopen, maar de man had ook veel meer schade aan kunnen richten. de jongen heeft enkel het kind vastgepakt en gezegd dat je zo niet met dieren om kon gaan, toen hij haar handje wilde pakken om het geitje zachtjes te aaien, kreeg hij daar geneens de kans voor, omdat de vader al tussenbeide kwam.....heel triest dat dit in een omgeving moet gebeuren waar kinderen juist plezier moeten hebben :(

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:36

Nu lees ik het al anders. Hij wilde haar dus leren te aaien, in de openings post staat dat hij haar armpj vast pakte, en tja dat moet je nooit doen hoe goed ook bedoeld.
Dat neemt niet weg dat de vader dit ook gewoon had kunnen zeggen inplaats van slaan (mooi voorbeeld voor het kindje :( )

Je hoort naar mijn mening je kind te leren omgaan met dieren/mensen op een goede manier

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:53

ja hij moest haar toch laten ophouden met aan het oortje trekken natuurlijk :P maar het kind was ook niet echt heel klein meer, denk een jaar of 7 ofzo? dus het is ook niet zo dat je een kleuter vastpakt, wat natuurlijk altijd harder overkomt als dat je een ouder kind vastpakt. maar het was dus met de bedoeling om te laten zien hoe je normaal een dier aait, zonder het pijn te doen....blijkbaar heeft de vader dit thuis ook nooit geleerd ;)

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:04

Nee ik denk inderdaad dat pa niet veel geleerd heeft :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:22

Xantaatje schreef:
Nu lees ik het al anders. Hij wilde haar dus leren te aaien, in de openings post staat dat hij haar armpj vast pakte, en tja dat moet je nooit doen hoe goed ook bedoeld.
Dat neemt niet weg dat de vader dit ook gewoon had kunnen zeggen inplaats van slaan (mooi voorbeeld voor het kindje :( )

Je hoort naar mijn mening je kind te leren omgaan met dieren/mensen op een goede manier

Maar wat had die medewerker dan moeten doen?
Had hij al geprobeerd met het kind gewoon te praten?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:28

heb wel eens hier op de kinderboerderij meegemaakt dat 1 of ander kind een lammetje in de grote drinkbak zette, beest verzoop bijna , vader stond erbij en keek erna, ben letterlijk en figuurlijk uit mijn plaat gegaan :(
Beide waren ze snel weg toen ik uitgeraast was....

Maar zoals ik hier lees, leren aaien van een dier, ja dat doe ik ook, belachelijk dat ouders daar zo om flippen, leer ze het dan zelf :n