Man mishandelt meerdere vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Man mishandelt meerdere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 14:29

bron: www.telegraaf.nl

Een 20-jarige man op blote voeten uit Enschede heeft gisteren een aantal vrouwen mishandeld.

De man, lopend op blote voeten, wilde vrijdag de fiets afnemen van een 26-jarige vrouw uit Enschede. Hierbij greep de man haar bij haar arm en keel. Kort ervoor had hij twee vrouwen lastig gevallen bij de begraafplaats aan de Hengelosestraat. Hij wilde de autosleutels van de vrouwen hebben. Deze kreeg hij niet, waarna hij een van hen, een 63-jarige vrouw, in het gezicht sloeg.

Ook is een medewerker van een instelling waar de man verbleef eerder die dag door hem mishandeld.

het zoveelste topic wat gaat over mishandeling.
zijn mensen werkelijk zo gestoord dat ze anderen moeten mishandelen/lastigvallen :(
vind dit gewoon ronduit egoistisch

geerke

Re: Man mishandelt meerdere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 14:31

de man komt uit een instelling?
Wat doet hij op straat dan?
Het moet maar eens afgelopen zijn om dit soort gasten weer terug te willen plaatsen in de maatschappij...

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 14:34

Vrolijk ventje :')

Of een zeer ernstig gebrek aan opvoeding, of een totaal verknipte geest.

Altijd zo jammer dat dit soort mensen zelden de 'verkeerde' treffen..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 14:35

geerke schreef:
de man komt uit een instelling?
Wat doet hij op straat dan?
Het moet maar eens afgelopen zijn om dit soort gasten weer terug te willen plaatsen in de maatschappij...

dat die man uit de instelling is gekomen is mij ook een raadsel.

misschien is het beter om dit soort mensen NIET terug te plaatsen in de maatschappij.
:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 14:40

Mijn zus zit ook in een instelling. En eerlijk? Ik denk net hetzelfde als jullie. Zo mensen horen niet terug in de maatschappij. Mijn ouders vinden dat ze een kans verdient. Maar ze krijgt sinds haar 11de al elke week een kans (is nu 17) Ze is fysiek agressief, mentaal agressief en ze springt op elke man die er is. Zo mensen horen inderdaad in een instelling te blijven.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 14:49

De ene instelling is de andere niet, houden jullie daar wel rekening mee?

Er zijn genoeg mensen die in 'een instelling' zitten die écht wel de maatschappij in kunnen en voor niemand een gevaar vormen, hooguit voor zichzelf. Niet teveel over 1 kam scheren..:)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 21:51

DaniBanani schreef:
De ene instelling is de andere niet, houden jullie daar wel rekening mee?

Er zijn genoeg mensen die in 'een instelling' zitten die écht wel de maatschappij in kunnen en voor niemand een gevaar vormen, hooguit voor zichzelf. Niet teveel over 1 kam scheren..:)

ik heb het ook niet over iedere persoon die in een instelling zit.
maar puur over deze persoon.

en tja, sommige mensen verdienen geen 2e kans in mijn ogen om opnieuw in de maatschappij te komen, omdat je kunt verwachten dat het daar mis gaat.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 14:51

Wie weet was deze man wel helemaal niet op verlof, maar ontsnapt.
Lijkt mij waarschijnlijker ook, gezien dat hij op blote voeten liep.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 23:36

Ik was toen ook in de stad, gelukkig ben ik die man niet tegen gekomen. Krijg er de bibbers van :\

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 00:37

Ketaki schreef:
het zoveelste topic wat gaat over mishandeling.
zijn mensen werkelijk zo gestoord dat ze anderen moeten mishandelen/lastigvallen :(
vind dit gewoon ronduit egoistisch

Misschien is de man wel ziek.. je weet niet wat er met zo iemand aan de hand is, hij zal niet voor niets in een instelling zitten.

Ik erger me hoe er over mensen gesproken wordt... sommige mensen zitten in een instelling omdat ze depresief zijn, burn out, zwaar getraumatiseerd, anorexia hebben... waarom horen deze mensen niet in de samenleving thuis? De meesten zullen echt geen gevaar zijn voor de samenleving, en als ze dit wel zijn zoals deze man in kwestie, dan horen ze de instelling niet uit te komen tot ze weer beter zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 00:39

Wat maakt het nou uit dat hij op blote voeten liep?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 00:41

Instelling heb je in verschillende gradaties, van dagbesteding tot gesloten afdeling en alles wat ertussen zit.
Er is maar een heel klein gedeelte mensen dat daadwerkelijk opgesloten zit. Vind het in het stukje dus ook niet erg netjes dat er het woord instelling word gebruikt zonder achtergrond informatie.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 01:42

Wat ik niet begrijp: als die man dezelfde dag ook nog een medewerker van een "instelling" heeft mishandeld, waarom is er dan niet meteen melding gedaan bij de politie? Of wilde de "instelling" geen slechte reputatie riskeren, door het voorval aan de grote klok gehangen?

Voor de mensen die moeite hebben met het begrip "instelling": het woord "instelling" staat voor van alles en nog wat, ook niet-psychiatrische instellingen, vroeger zeiden we trouwens tegen psychiatrische instelling "inrichting" en daar bedoelden we dus niet het meubilair in huis mee. Eigenlijk best grappig hoe woorden qua betekenis veranderen, in een poging de zaken wat te verzachten.

Voor die man en zijn slachtoffers is het verder een trieste zaak. Ik hoop dat er adequate opvang voor zo iemand mogelijk is, zeker ook om volgende slachtoffers te voorkomen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 02:12

opsluiten en niet meer loslaten al helemaal niet als er in de instelling al mishandeld word. waarschijnlijk ontsnapt.
wij een keer reden langs parnassia ligt iemand op de grond dus wij er heen voor hulp. werd ze net opgeholpen wij moeten we helpen nee was ze ontsnapt, we stonden even raar te kijken, verwachten het absoluut niet.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 03:23

Vjestagirl schreef:
Wat maakt het nou uit dat hij op blote voeten liep?

Misschien een indirecte waarschuwing als je iemand op blote voeten ziet lopen je een blokje om moet en de politie moet bellen :j sorry mijn gedachte schieten beetje op hol, komt denk door het tijdstip

Zoolgangster schreef:
Wat ik niet begrijp: als die man dezelfde dag ook nog een medewerker van een "instelling" heeft mishandeld, waarom is er dan niet meteen melding gedaan bij de politie? Of wilde de "instelling" geen slechte reputatie riskeren, door het voorval aan de grote klok gehangen?

Ik snap dat het de bedoeling is dat er melding word gedaan, maar om even uit eigen ervaring te spreken.
Als wij bij elke 'mishandeling' melding moeten maken zitten we meer op het buro dan dat we er zijn voor onze clienten.
Dus wekelijks algemeen formuliertje invullen en klaar;)
Daarbij dan hadden ze melding gemaakt en dan???

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 00:08

@Nogo, ik doelde op het feit dat meneer niet alleen iemand van de inrichting/instelling mishandeld had, maar hij was ook weggelopen daar, tenminste dat had ik begrepen, en als iemand in een opgefokte stemming is (geen medicijn in willen nemen bijvoorbeeld?) en dan ook nog eens in die opgefokte stemming naar buiten gaat, dat zoiets blijkbaar niet gemeld kan worden...

Ik snap best dat niet alles is te voorkomen, maar bij sommige mensen kun je één en ander toch wel aan zien komen... Waar ik eigenlijk heen wil: soms worden de belangen van de patiënten wel èrg goed behartigd ten nadele van de omgeving...

En nut van melden: dan kan de politie, mochten ze die meneer toevallig zien (ze zijn nogal eens op straat, agenten) hem helpen terug te keren naar de instelling.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:27

@zoolgangster: ik zie nergens staan dat het niet gemeld is?of kijk ik er nu gewoon drastisch overheen
Verder spreek ik uit ervaring dat de politie echt niet hard op zoek gaat als er melding komt van vermissing, want dat is de code die er dan uit gaat (vermissing met mogelijke uitting tot agressie)....en dan maakt het niets uit of iemand in opgefokte toestand vertrekt of om een andere reden weg blijft.

Als ze dit wel hadden zien aankomen, wat hadden ze dan moeten doen? Ik snap geloof ik niet helemaal waar je heen wil met de belangen van de patient?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:28

@NoGo, waar ik heen wil met de 'belangen van de patient' is het feit dat het nogal eens voorkomt dat een gewelddadige patient, ondanks aandringen van wanhopige familie en buurtgenoten, niet van de straat wordt gehaald, zodat het wachten is op het moment dat er iets vreselijks gebeurt.

Het belang van de patient bestaat hieruit, dat deze persoon het recht heeft om vrij rond te kunnen lopen. Van dat recht kunnen personen uit zijn omgeving het slachtoffer worden...

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 01:52

@Zoolgangster: hier is maar 1 antwoord op nederland en zijn regeltjes...
maar het is nu wel duidelijk hoor ;)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 19:26

NoGo schreef:
@Zoolgangster: hier is maar 1 antwoord op nederland en zijn regeltjes...
maar het is nu wel duidelijk hoor ;)

indd, en sommige regeltjes zijn heel krom :(

zoals als je bv dreigt in elkaar geslagen te worden, moet je aangifte doen, en mag je niet zelfverdediging/ "snelcursus opvoeding"gebruiken

of als iemand wat aan het stelen is, mag je bv niet filmen, want die persoon heeft ook nog privacyrechten/

dus met andere woorden, je kunt geen bewijs leveren dat het die persoon ook daadwerkelijk is :(