Opa opgepakt om vervalsen supermarktzegels voor kinderboeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Opa opgepakt om vervalsen supermarktzegels voor kinderboeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 14:22

Een supermarkt in Oosterhout heeft maandag aangifte van poging tot oplichting gedaan tegen een 81-jarige man uit de Brabantse gemeente. De bejaarde opa probeerde twee zegelboekjes met valse spaarzegels in te wisselen om gratis voorleesboekjes ter waarde van 12,95 euro te bemachtigen.

De caissière van de Emté-supermarkt kreeg argwaan bij het bekijken van de zegels. Het bleek om gekopieerde zegels te gaan. Het winkelpersoneel hield de man vervolgens aan en alarmeerde de politie.

Op het politiebureau bekende de bejaarde dat hij de serie voor zijn kleinkinderen compleet wilde maken. Omdat de actie ten einde liep en hij zegels tekortkwam, had hij de originele zegels onder het kopieerapparaat gelegd.

Strafzaak
De politie heeft proces-verbaal opgemaakt en de aangifte doorgegeven aan het Openbaar Ministerie. Dat moet beslissen of het tot een strafzaak komt tegen de verdachte wegens poging tot oplichting.

'Het is natuurlijk wel een bijzondere zaak, vanwege de hoge leeftijd en de doelstelling van het vergrijp', aldus politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer. 'Maar het mag niet.'

Geen andere mogelijkheid
Tijdens het verhoor op het politiebureau zei de man wel te snappen dat het niet mocht. Maar hij zag geen andere mogelijkheid om de serie van acht Mysterieuze Kinderboeken compleet te maken. Waarschijnlijk zal het OM een transactie aanbieden en komt de man er met een boete vanaf.
------------------------------------------------------------------------------------------

Wat vind bokt hier nou van. Moet deze man gestraft worden omdat hij diefstal probeert te plegen, of moet hij beloond worden omdat hij een strafbaar feit over heeft voor zijn kleinkinderen?

Rennie89

Re: Opa opgepakt om vervalsen supermarktzegels voor kinderboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:25

netjes is het niet, en het is absoluut geen voorbeeld, maar vind het niet nodig dat hier een rechtzaak voor komt. Ze hadden dit beter gewoon samen met die man kunnen bespreken ipv in de publiciteit te treden...

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:26

Nou beloond worden ook weer niet, maar aangifte en rechtzaak vind ik wel te ver gaan hoor!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:26

ik vind wel dat ze er een heel groot ding van maken... Ik bedoel je had die man toch ook gewoon een standje kunnen geven zo van leuk geprobeert, maar jammer :+ als ze nog over zijn aan het einde van de actie kunt u ze ook wel kopen. Was het probleem toch ook opgelost geweest :+

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:31

Wow dit vind ik bijna amerikaas lijken :+ Een aangifte/rechtzaak omdat je spaarzegels onder het kopieerapparaat hebt gelegt...
Ik had als kassiere die man een standje gegeven of zelfs gewoon het boek meegegeven :o

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:33

tjoh als je een moord pleegt dan wordt er zo wat niets aan gedaan...
kopieer je een paar zegels zit je gelijk aan een rechtzaak vast. viel dit niet onderling op te lossen of zo?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:34

Wat een non-nieuws. Los het onderling op met die man en laat gaan. Het was erger geweest als hij had geprobeerd zijn kleinkinderen te vervalsen!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:34

Agossie....
Ach iedereen heeft wel eens iets gedaan wat "officieel" niet mag...
Ik hoop dat deze man er met een waarschuwing vanaf komt en dat hij eventueel toch nog de 2 ontbrekende boekjes kan bemachtigen.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:37

Ik moet zeggen dat ik er de humor wel van kan inzien eigenlijk :')
Niet echt een goed voorbeeld voor zijn kleinkinderen natuurlijk, maar wel een super lieve opa duidelijk!

Maar snap niet dat ze er zo een grote opgeblazen zaak van maken :=
Is echt nergens voor nodig lijkt me, geef hem gewoon een standje en klaar.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:41

Hihi die man geeft duidelijk wel om zijn kleinkinderen :Y) Ik vind wel dat de boel een beetje opgeblazen wordt, een rechtzaak vanwege het vervalsen van zegeltjes van de supermarkt? Kom op zeg :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 14:41

Ik vind het zelf ook gigantisch overdreven, vandaar dat ik hem hier geplaatst heb (k las m net in de volkskrant). Had gewoon die zegeltjes niet aangenomen en klaar...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:42

Joh, geef die man lekker zijn boekjes... Een handige marketing afdeling speelt daar gewoon op in en gebruikt de media aandacht om positief in het daglicht te komen, maar kennelijk hebben ze daar niet zo veel kaas van gegeten bij de Emté-supermarkt.

Als iedereen die zegeltjes over heeft deze nou even naar de Emté in Oosterhout stuurt is dat ook weer opgelost.
Laatst bijgewerkt door manic op 20-04-11 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:43

Zo hebben ze in Geldrop geloof ik eens een oud vrouwtje een boete gegeven omdat ze na het eendjes voeren de zak waar het brood in had gezeten in de prullenbak gooide. Kreeg ze een boete voor het dumpen van huisvuil :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 14:46

Kiwipitje schreef:
Zo hebben ze in Geldrop geloof ik eens een oud vrouwtje een boete gegeven omdat ze na het eendjes voeren de zak waar het brood in had gezeten in de prullenbak gooide. Kreeg ze een boete voor het dumpen van huisvuil :')

Dat is toch belachelijk :')...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:47

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 14:48

Het moet toch ook niet gekker worden...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:48

tsjah niet netjes

Maar jeetje, los het lekker op met zo'n man o.p.v. de politie te bellen

arme kerel, maak je dat nog mee op je 81ste

hulde aan de supermarkt overigens, not

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:49

Is een waarschuwing niet genoeg....NL.....

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:50

Volgende keer op straat.. zelfde boete, kost voor het vrouwtje minder energie om het naar de prullebak te brengen.. Ongeloverlijk zeg :n

Toen ik las vond ik het eigenlijk wel schattig, voor zijn kleinkinderen een boekje sparen.. <3
Het is natuurlijk niet eerlijk en keur het ook niet goed.. Maar een rechtzaak gaat me echt te ver.. :=

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:20

Volgens mij is het doel van die zegeltjes om klanten aan je te binden. Dan lijkt aangifte van oplichting mij nogal contraproductief. Het was natuurlijk een stuk netter geweest als hij gewoon gevraagd had hoe hij de ontbrekende delen compleet kon maken, maar dit lijkt me vooral een hoe jaag ik klanten weg actie.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:29

Kiwipitje schreef:

Wauw dat is echt te erg!

Karl66 schreef:
maar dit lijkt me vooral een hoe jaag ik klanten weg actie

Ja precies! Kom op hier vragen ze in de supermarkt(geen emte trouwens :7 ) zelfs of je de zegeltjes van je voorganger wil hebben als die ze niet wil :7

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:01

Hebben ze niks beters te doen ofzo...
Ik vind dit wel zwaar belachelijk hoor.
Het is niet netjes maar kom op...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:10

Prachtig, dat geval in Geldrop. Ik geloof dat ze in Geldrop alle vuilnisbakken maar weg moeten halen, want volgens mij kan alle afval die daarin gaat per definitie als "huisvuil" bestempeld worden. Dan wordt het in Geldrop wel een zooitje op straat denk ik ;)

Verder heeft het management van die supermarkt niks van marketing begrepen. Gewoon aanklacht intrekken en de man prijzen dat hij zo onder de indruk was van hun marketing campagne. En in de toekomst eventueel de boekjes aanbieden voor geld. Ik denk dat die oude man wel had willen betalen voor die boekjes als ik het goed lees.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:12

Hahaha, ach als ik de betreffende cassière was geweest had ik er hartelijk om kunnen lachen en die man verteld dat het zo niet werkt en hij dus ook niet het boek mee krijgt. Maar om meneer dan aan te geven etc, dat vind ik wel erg ver gaan hoor. Een standje was ook genoeg geweest voor die man, die had dan zijn lesje ook wel geleerd.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:14

Weetje , of ik het gezien had dat de zegels nep waren had ik ze met alle liefde aan die man mee gegeven.

Erg triest dit.