ik kreeg hem op hyves al en heb de petitie getekend off course . dit is natuurlijk waanzin , er is veel raar geregeld in de wetboeken , maar dit is wel het meest belachelijke wat ik ooit gehoord heb , voor mij mogen ze bij verkrachting van baby's de doodstraf weer indienen. ben ik ff blij dat mijn ouder lekker op mijn baby girl passen als ik aan het werk ga ,
maar ik weet niet iedereen is in die voordeels positie , en dan moet je kunnen vertrouwen dat je ,je kind ergens veilig achter kunt laten. maar dit gebeurd natuurlijk niet alleen op een creche , maar ook van mensen in je nabije omgeving (met zieke geest)waar je het niet van verwacht.
Hier een aanvulling op hetgeen waar de petitie over gaat:
Bij verkrachting moet er sprake zijn van het gebruik van geweld, zoals in het genoemde programma ook gezegd werd. Als het OM dit ten laste legt dan zal zij moeten bewijzen dat er ook daadwerkelijk geweld gebruikt is om de kinderen te dwingen zich te laten penetreren. De kans dat het OM dat kan bewijzen is hoogstwaarschijnlijk nihil. Sterker nog, de kans is zeer groot dat er helemaal geen geweld is gebruikt.
Gelukkig worden in onze wet kinderen tot en met 12 jaar apart beschermd en is het penetreren van kinderen in deze leeftijdscategorie bij wet verboden. Hierop staat een zelfde straf als op verkrachting dus voor de strafmaat zal het niet uitmaken voor welke van de 2 delicten het OM gaat vervolgen. Daarbij is de kans dat deze aanklacht door het OM bewezen kan worden levensgroot, gezien de bekentenissen van de verdachte.
Dus je kunt nu wel een petitie gaan aanbieden aan de Tweede Kamer, maar ga er niet vanuit dat het iets oplevert aangezien de wet dit al geregeld heeft.
Voor mij reden om de petitie niet te tekenen, omdat bij een wetswijziging de kans groter wordt dat het delict met geweld niet bewezen kan worden en de dader vrijuit gaat.
Boras
Geplaatst: 18-04-11 23:01
De betreffende wetsartikelen:
Artikel 244 Wetboek van Strafrecht, Seksueel binnendringen bij een kind jonger dan 12 jaar. Hij die met iemand beneden de leeftijd van twaalf jaren handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Artikel 242 Wetboek van Strafrecht, Seksueel binnendringen. Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Suzanne_J
Geplaatst: 18-04-11 23:05
Bedankt voor deze verheldering Boras. Ik ga de petitie ook niet tekenen
Kaula
Geplaatst: 18-04-11 23:06
Die heb ik laatst ook op hyves gelezen, wat een onzin zeg.. alsof het niet strafbaar zou zijn om een baby te verkrachten... Vriend krijgt les in ' wetboek gebeuren' en heeft het laatst opgezocht, waren er dus al achter dat het hele verhaal gewoon overdreven is. En hoe serieus kan ik iemand nemen die via hyves notabene berichtjes stuurt..
yfande
Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-11 23:24
Ik heb Pauw en Witteman niet gezien, willen jullie zeggen dat dit dan een onzin verhaal is ?
Boras
Geplaatst: 18-04-11 23:31
Het is op z'n minst een ongenuanceerd verhaal. Het zet mensen op het verkeerde been.