is de wereld gek aan het worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ra_chel

is de wereld gek aan het worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 23:53

oke, ik moet nu toch aan jullie vragen wat jullie er van vinden ;

is de wereld echt gek aan het worden?

wat gaat er toch in vredesnaam allemaal mis in de hoofden van mensen tegenwoordig?

constant staat het nieuws bol van pedofilie netwerken , verkrachtingen, geweld , moord, schiet "incidenten (welke overigens al geen incidenten meer zijn!) , minimaal 1x per week wordt er wel ergens een gedumpt lijk gevonden , openbare zelfverminking/doding , aanslagen.......het houdt maar niet op.

waar zou het aan kunnen liggen? is de maatschappelijke/economische druk te groot en slaan mensen daarom door?
ligt het aan wat men consumeert? (denk aan geur/kleur/smaakstof etc.)
ligt het aan wat de media voorschotelen ? geweld op tv is immers royaal aanwezig...

of is het menselijk ras "kapotgefokt" en is dit er het gevolg van? meer mensen met psychische problemen? (ik noem maar wat)

wat is jullie mening?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: is de wereld gek aan het worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:55

Neehoor, mensen lezen dat soort dingen graag, dus zorgen al die journalisten netjes dat er van die verhalen in de krant staan. :D
De hele mensheid is verder zowiezo de meest afschuwelijke soort die hier op aarde rondwandelt, daar niet van hoor.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:57

IK denk niet dat het perce te maken heeft met gekkere mensen. Maar eerder met meer mogelijkheden, het internet bijv heeft mogelijkheden gebracht die er eerder nog niet waren bijv voor pedofielen. Bovendien is de media tegenwoordig veel sneller en komen steeds meer gebeurtenissen in het nieuws volgens mij gebeurt er niet perce meer.

(Het aantal moorden in nederland bijv is al jaren ongeveer hetzelfde, dus er gebeurt niet perce meer maar het komt wel vaker in het nieuws. Sterker het aantal moorden in nl is sinds de jaren 90 juist ligt gedaald)
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 13-04-11 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:58

We komen gewoon tot onze natuur en hebben nu ook nog allerlei leuke hulpmiddelen. De mensheid is nu eenmaal een gewelddadig ras. Eigenlijk kan je het als positief opvatten dat we er al over vallen nu. We gaan er op vooruit. vroegah was dit en veel gruwelijker normaal :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:58

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, je hebt gewoon een hoop poedersuiker maar gelukkig ook nog een hoop goeie (anders waren we al met zijn allen allang uitgestorven :+ )

Gyps het is wel zo dat 30 jaar geleden er echt niet dagelijks mensen neergeknald werden e.d... vroegah, was alles beter.

Ik weet ook niet wat er aan de hand is. Het enige wat wij kunnen doen is zorgen dat wij en onze omgeving in elk geval niet één van die vreemde figuren wordt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:59

Magrathea schreef:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, je hebt gewoon een hoop poedersuiker maar gelukkig ook nog een hoop goeie (anders waren we al met zijn allen allang uitgestorven :+ )

Gyps het is wel zo dat 30 jaar geleden er echt niet dagelijks mensen neergeknald werden e.d... vroegah, was alles beter.

Ik weet ook niet wat er aan de hand is. Het enige wat wij kunnen doen is zorgen dat wij en onze omgeving in elk geval niet één van die vreemde figuren wordt.

je bent 19, hoe weet je dat? We hebben gewoon meer media. We zijn ook met meer. Dan botst 't sneller en loopt het sneller fout af.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:00

De wereld was toch al lang gek? :Y)

Nee, ik denk dat het vooral zo líjkt door alle media en vooral door internet. Alles lijkt ineens voor je deur te gebeuren, terwijl het eigenlijk aan de andere kan van de wereld is. Pedofielen.. kijk maar eens naar de kerk := hoe lang is dat al bezig? Alleen werd daar vroeger niet over gepraat..
Verkrachtingen, gebeurden vroeger net zo goed, alleen werd dat toen gewoon niet gemeld, dat hield men voor zich..
En over zelfmoorden enzo, ik ken de cijfers niet maar ik gok dat dat er wel meer worden inderdaad.. maar ik denk vooral doordat mensen tegenwoordig geen rust meer nemen door de maatschappelijke druk inderdaad.. Niet zo zeer door de media en het geweld op tv.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:13

Precies. Het seksueel misbruik waar nu zoveel om te doen is speelde 30 jaar terug, of nog langer. In de 2e helft van de 20e is een behoorlijk aantal seriemoordenaars actief geweest, terwijl we er de afgelopen 11 jaar met 2 te maken hebben gehad, met relatief weinig slachtoffers. Vroeger speelde pedofilie, incest, verkrachtingen, en noem maar op net zo goed, alleen werd je door de politie regelmatig uitgelachen en de media deed er helemaal niks mee.

Er is veel meer aandacht voor geweld en narigheid, dus lijkt het ook meer voor te komen.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:19

Criminaliteit enzo is niet erger geworden we hebben nu gewoon betere middelen om het nieuws te verspreiden.
Ik denk altijd maar we zijn ook maar dieren en doen wat onze natuur en instinct ons vertellen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:25

ik denk dat we met teveel zijn....ze hebben ooit een experiment gedaan met muizen met alle omstandigheden ideaal...genoeg eten enzo...alleen een beperkte ruimte.
Die werden onvruchtbaar en begonnen elkaar dood te maken.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:29

we zijn met veel te veel mensen op deze aardbol.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:31

Lauratje_88 schreef:
Criminaliteit enzo is niet erger geworden we hebben nu gewoon betere middelen om het nieuws te verspreiden.
Ik denk altijd maar we zijn ook maar dieren en doen wat onze natuur en instinct ons vertellen.

wij zijn de enige soort dieren die hun eigen leefomgeving aan het vernielen zijn en ook doden om het niet op te eten(mensen neerknallen in een winkelcentrum)...weinig natuurlijks aan lijkt mij.

In de natuur gaan de zwakke of minder begaafden dood....mensen houden alles in leven,en als het een misdaad heeft begaan stoppen we er miljoenen euro's in om iemand de dader te laten vertellen dat kinderen sexueel misbruiken toch echt niet mag.
Zo wordt z'on ziek iemand de maatschappij weer in gezet kan dan op dezelfde voet verder kan gaan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:43

Tsja, wij zijn ook de enige soort dieren die naar school gaan en achter computers zitten. Ook niet echt natuurlijk. Maar om nou met z'n allen terug te gaan naar grotten en jagen lijkt me ook niet dé oplossing. ;)

Het is waar dat ons ras relatief veel ziektes kent door de medische vooruitgang. Zowel fysieke als psychische ziektes. Maar wil je dat veranderen moet je de hele medische wereld afschaffen, alleen dan blijven de sterksten over. En ook dat kan niet.

Los daarvan denk ik dat intelligentie gepaard gaat met misdrijven. Hoe intelligenter, hoe meer regels, en hoe meer regels, hoe meer er te overtreden is. Bij bonobo's zijn er verkrachtingen, chimpansees martelen andere apen. Da's iets wat je kippen niet ziet doen, maar kippen zijn ook niet zo ontwikkeld..

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:53

Ik vroeg het me onlangs ook nog af... :\
Wat mij ook heel hard is opgevallen, is de toename van het aantal berichten over dierenmishandeling, daar word ik écht kotsmisselijk van. Laatst nog, dat meisje die puppies in een wilde rivier smeet... Wat bezielt je dan toch? Dan ben je gewoon een monster imo.

Ik vind dat de mentaliteit van 'de mensen' is omgeslagen van: dit is mijn leven en ik heb er maar 1, in een soort van computerspelletje waarin iedereen lijkt te denken meer dan 1 leven te hebben en dat alles wat ze doen maar een soort van spel is. Wat kan ik doen om in de belangstelling te komen? Ohja, ik ga iemand mollen, puur voor de lol! En daarna zien we wel weer... Of ik rijd van een brug met mijn kinderen in de auto, er zal wel iemand op tijd komen want zo gaat het in de films ook. 8)7

Verder geloof ik niet echt in die 'druk van de maatschappij'; ondervind je teveel druk op je werk? Dan zoek je toch gewoon lekker iets anders! Heb je problemen met je bepaalde mensen? Breek dan met ze! Nergens staat geschreven dat je moet vasthouden aan een patroon of bepaalde dingen/mensen, daar kies je zèlf voor. Ipv de schuld voor al je problemen op iemand anders af te schuiven, neem je beter het heft zelf in handen en DOE er iets aan (en nee dan heb ik het niet over van een brug springen).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:00

Shanelle schreef:
Verder geloof ik niet echt in die 'druk van de maatschappij'; ondervind je teveel druk op je werk? Dan zoek je toch gewoon lekker iets anders! Heb je problemen met je bepaalde mensen? Breek dan met ze! Nergens staat geschreven dat je moet vasthouden aan een patroon of bepaalde dingen/mensen, daar kies je zèlf voor. Ipv de schuld voor al je problemen op iemand anders af te schuiven, neem je beter het heft zelf in handen en DOE er iets aan (en nee dan heb ik het niet over van een brug springen).

Ben ik het deels mee eens.. In sommige gevallen kan niet zomaar even ontslag nemen en een andere baan zoeken (denk aan een situatie van een vader met een moeder in de WAO en 3 kleine kindjes oid...). Maar eigenlijk zijn overal wel oplossingen voor. In de zin van, je kan altijd wel aankloppen bij een instantie oid die je verder kan helpen.

Either way, hoe slecht je leven ook is, niemand heeft het recht om zomaar willekeurige mensen neer te gaan knallen. Dat was overigens ook waar ik op doelde in mijn vorige post, van die acties met mensen die massaal neer werden geschoten. Dát deden ze 30 jaar geleden niet (vaak). En hoe ik dat weet? Dat ik dan 19 ben wil niet zeggen dat ik mij onthoud van contact met mensen ouder dan ik :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:21

Dierenmishandeling.. ik denk dat dat nu véél minder is dan vroeger :j Vroeger werden dieren meestal gezien als dingen, producten, zonder gevoel, katten werden als ongedierte gezien en gewoon op de riek gespiest en op de mesthoop gegooid als het er te veel werden.. Er werd destijds gewoon niets over gezegd en niets tegen gedaan, iedereen vond het maar normaal..

Ik denk wel dat er tegenwoordig veel meer druk op de mensen ligt dan vroeger. Alles gaat en moet sneller en beter en groter..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:23

8nnemiek schreef:
Dierenmishandeling.. ik denk dat dat nu véél minder is dan vroeger :j Vroeger werden dieren meestal gezien als dingen, producten, zonder gevoel, katten werden als ongedierte gezien en gewoon op de riek gespiest en op de mesthoop gegooid als het er te veel werden.. Er werd destijds gewoon niets over gezegd en niets tegen gedaan, iedereen vond het maar normaal..

Inderdaad! Zo van, toen werd het nog niet gezien als dierenmishandeling.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:40

8nnemiek schreef:
De wereld was toch al lang gek? :Y)

Nee, ik denk dat het vooral zo líjkt door alle media en vooral door internet. Alles lijkt ineens voor je deur te gebeuren, terwijl het eigenlijk aan de andere kan van de wereld is. Pedofielen.. kijk maar eens naar de kerk := hoe lang is dat al bezig? Alleen werd daar vroeger niet over gepraat..
Verkrachtingen, gebeurden vroeger net zo goed, alleen werd dat toen gewoon niet gemeld, dat hield men voor zich..
En over zelfmoorden enzo, ik ken de cijfers niet maar ik gok dat dat er wel meer worden inderdaad.. maar ik denk vooral doordat mensen tegenwoordig geen rust meer nemen door de maatschappelijke druk inderdaad.. Niet zo zeer door de media en het geweld op tv.

Denk je dat je daar wel een goed punt mee hebt :j

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:41

Magrathea schreef:
toen werd het nog niet gezien als dierenmishandeling

Maar daar gaat het nu net om: de mens is geëvolueerd -zogezegd- en weet nu dat dat wèl dierenmishandeling is. Bijgevolg is de wereld (om even terug te gaan naar de titel) dus inderdaad gek aan het worden als mensen opzettelijk dingen gaan doen waarvan ze weten dat ze echt not done zijn.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:37

Mwoah. Vroeger wisten ze ook best wel dat martelen niet cool was, maar dat gebeurde ook. En moord is nooit goed geweest, en dat gebeurde honderden jaren geleden net zo goed.

Hoe ontwikkelder je hersenen zijn, hoe meer er daarbinnen mis kan gaan. Onze maatschappij helpt bovendien ook niet mee; je wordt blootgesteld aan een enorme hoeveelheid prikkels, en als je een 'verkeerde' aanleg hebt dan kan zo'n prikkel een trigger worden voor crimineel gedrag. En hoe meer prikkels, hoe groter de kans dat je getriggerd wordt. Bovendien blijven kinderen met psychische problemen gewoon leven binnen de maatschappij en krijgen ze zelf kindjes, die een grotere aanleg hebben om zelf psychische problemen te ontwikkelen.

Dus ja, in dát opzicht wordt de wereld misschien wel 'gekker'. Want we worden steeds slimmer, de maatschappij blijft zich ontwikkelen = meer prikkels, en de medische wetenschap wordt steeds beter waardoor meer problemen behandeld worden en er dus meer kinderen met een niet-ideale aanleg worden geboren. Logisch gevolg is dan dat er meer mis kan gaan.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:17

En wat denk je van al die moord en doodslag computerspelletjes en films? Sommige spelletjes zijn echt te gek voor worden en kunnen de meest idiote hersenspinsels en daden losmaken bij mensen die daar erg gevoelig voor zijn.
Ik vind het ook van de zotte dat tegenwoordig iedereen zo makkelijk een wapenvergunning krijgt. Er zijn geen zware screenings of nacontroles aan verbonden.
Ja de maatschappij is gek aan het worden en de overheid werkt dit niet bepaald tegen door veel zwaarde straffen voor delicten uit te schrijven. Moord, je word 5 jaar opgesloten in luxe waarvan vaak 3 jaar tbs en 1 jaar voorwaardelijk. Ben je braaf mag je een jaartje eerder vrij.
Men zou hier eens na moeten denken over straffen als levenslang en de doodstraf.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 13:23

ik denk zelf dus dat de media er wel degelijk aan bijdraagt, "mensen" worden op ideeen gebracht , of zien in een verknipt persoon een voorbeeld en willen dit nadoen.
wat denk ik ook meetelt is alle agressie die uitgezonden wordt op tv , ipv tita tovenaar wordt er nu gekeken naar op leven en dood vechtende pokemon , kijk op willekeurige kinderzenders, en het gros van wat er uitgezonden wordt is agressief van aard.
is het dan niet zo dat kinderen op die manier opgroeien met het idee dat geweld/agressie normaal en acceptabel is?
want hetgeen ze op tv zien, gaan ze weer naspelen op school , met alle gevolgen van dien.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 13:27

@kaspar ; ik ben het met je eens dat er VEEL zwaarder gestrafd moet worden.
hang er voor mijn part een in het openbaar aan de schandpaal , dan zal de volgende zich nog wel een keer bedenken!
een hond die 1x uit zelfverdediging bijt wordt afgemaakt , en een randdebiel die een kind voor het leven tekent komt er met een waarschuwing af.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:29

De wereld is niet gek geworden hoor ...die draait nog steeds braaf haar rondjes, en beeft zoals ze al honderdduizenden jaren doet...

De mensen LIJKEN wel wat gekker dan vroeger, maar dat komt ook omdat de wereld dankzij www zo ontzettend klein is geworden dat we nu alles horen wat er gebeurd.

Al vind ik persoonlijk wel dat we hard toe zijn, en ook goed op weg zijn, om uit te sterven. Niks dan ellende, met die lui.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:13

Kaspar schreef:
En wat denk je van al die moord en doodslag computerspelletjes en films? Sommige spelletjes zijn echt te gek voor worden en kunnen de meest idiote hersenspinsels en daden losmaken bij mensen die daar erg gevoelig voor zijn.
Ik vind het ook van de zotte dat tegenwoordig iedereen zo makkelijk een wapenvergunning krijgt. Er zijn geen zware screenings of nacontroles aan verbonden.
Ja de maatschappij is gek aan het worden en de overheid werkt dit niet bepaald tegen door veel zwaarde straffen voor delicten uit te schrijven. Moord, je word 5 jaar opgesloten in luxe waarvan vaak 3 jaar tbs en 1 jaar voorwaardelijk. Ben je braaf mag je een jaartje eerder vrij.
Men zou hier eens na moeten denken over straffen als levenslang en de doodstraf.

mensen willen al eeuwen geweldadige dingen zien....wat dacht je van de romeinen?
Met hun leeuwen kuilen?Iemand loslaten om onder het oog van duizenden mensen hem op te laten vreten.
Nee hoor het zit gewoon in ons brein al die geweldadigheid.
De meeste mensen weten zich te beheersen en een aantal niet.Lees het boek 'Krokodillentranen' maar eens.

Met die zwaardere straffen ben ik het helemaal eens...niet omdatik denk dat het werkt,maar alleen om die griezels langer uit de maatschappij te houden.