Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Daar ben ik het niet helemaal mee eens, je hebt gewoon een hoop poedersuiker maar gelukkig ook nog een hoop goeie (anders waren we al met zijn allen allang uitgestorven)
Gyps het is wel zo dat 30 jaar geleden er echt niet dagelijks mensen neergeknald werden e.d... vroegah, was alles beter.
Ik weet ook niet wat er aan de hand is. Het enige wat wij kunnen doen is zorgen dat wij en onze omgeving in elk geval niet één van die vreemde figuren wordt.
Lauratje_88 schreef:Criminaliteit enzo is niet erger geworden we hebben nu gewoon betere middelen om het nieuws te verspreiden.
Ik denk altijd maar we zijn ook maar dieren en doen wat onze natuur en instinct ons vertellen.
Shanelle schreef:Verder geloof ik niet echt in die 'druk van de maatschappij'; ondervind je teveel druk op je werk? Dan zoek je toch gewoon lekker iets anders! Heb je problemen met je bepaalde mensen? Breek dan met ze! Nergens staat geschreven dat je moet vasthouden aan een patroon of bepaalde dingen/mensen, daar kies je zèlf voor. Ipv de schuld voor al je problemen op iemand anders af te schuiven, neem je beter het heft zelf in handen en DOE er iets aan (en nee dan heb ik het niet over van een brug springen).
8nnemiek schreef:Dierenmishandeling.. ik denk dat dat nu véél minder is dan vroegerVroeger werden dieren meestal gezien als dingen, producten, zonder gevoel, katten werden als ongedierte gezien en gewoon op de riek gespiest en op de mesthoop gegooid als het er te veel werden.. Er werd destijds gewoon niets over gezegd en niets tegen gedaan, iedereen vond het maar normaal..
8nnemiek schreef:De wereld was toch al lang gek?![]()
Nee, ik denk dat het vooral zo líjkt door alle media en vooral door internet. Alles lijkt ineens voor je deur te gebeuren, terwijl het eigenlijk aan de andere kan van de wereld is. Pedofielen.. kijk maar eens naar de kerkhoe lang is dat al bezig? Alleen werd daar vroeger niet over gepraat..
Verkrachtingen, gebeurden vroeger net zo goed, alleen werd dat toen gewoon niet gemeld, dat hield men voor zich..
En over zelfmoorden enzo, ik ken de cijfers niet maar ik gok dat dat er wel meer worden inderdaad.. maar ik denk vooral doordat mensen tegenwoordig geen rust meer nemen door de maatschappelijke druk inderdaad.. Niet zo zeer door de media en het geweld op tv.
Magrathea schreef:toen werd het nog niet gezien als dierenmishandeling
Kaspar schreef:En wat denk je van al die moord en doodslag computerspelletjes en films? Sommige spelletjes zijn echt te gek voor worden en kunnen de meest idiote hersenspinsels en daden losmaken bij mensen die daar erg gevoelig voor zijn.
Ik vind het ook van de zotte dat tegenwoordig iedereen zo makkelijk een wapenvergunning krijgt. Er zijn geen zware screenings of nacontroles aan verbonden.
Ja de maatschappij is gek aan het worden en de overheid werkt dit niet bepaald tegen door veel zwaarde straffen voor delicten uit te schrijven. Moord, je word 5 jaar opgesloten in luxe waarvan vaak 3 jaar tbs en 1 jaar voorwaardelijk. Ben je braaf mag je een jaartje eerder vrij.
Men zou hier eens na moeten denken over straffen als levenslang en de doodstraf.