Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schimpje schreef:Ik zeg ook afmaken. Kijk eens hoeveel gratenbaaltjes en scharminkeltjes daar lopen, die overleven hoogstwaarschijnlijk castratie/sterilisatie niet eens..
Peanutbutter schreef:Ik ben voor, het ik geloof niet dat het reeel is om 3 miljoen honden te gaan castereren.
Ik zou zeggen : puppy's is gast gezinnen en alle oudere honden inslapen.
Ik vind het wel nalatig dat Roemenie het zover heeft laten komen.
rommulus schreef:als ze gewoon netjes afgeschoten worden is het geen probleem
maar ik heb ook al andere manieren van afmaken gezien (levend in een vuilniswagen gooien, achter een auto aan knopen oid)
krom gezegd jeukt het me nu wel er heen te gaan
Shiloh schreef:Ook ik heb eerlijk gezegd geen problemen met het afmaken van die dieren. Naast dat die honden nou niet echt het meest fantastische leven hebben (heersende ziektes, slecht eten, geen of zeer beperkte medische zorg), is de situatie ook gewoon niet hygiënisch. Ik kan me zo voorstellen dat ze alles onder poepen en plassen, plus dat ze gewoon een groot reservoir zijn voor allerlei ziektes die ook voor mensen gevaarlijk zijn.
Ondanks dat sterilisatie en castratie is bewezen voor een groot deel te helpen, vraag ik me of het daadwerkelijk voor de gehele situatie effectief is.
Persoonlijk ben ik eerlijk gezegd er niet op tegen om de zwerfhonden af te maken. Maar ik ben het er dan inderdaad wel mee eens dat dit humaan moet gebeuren. Het hoeft wat mij betreft niet eens met een spuitje. Vangen, op de grond leggen en kogel door het hoofd. Snel en effectief en zonder lijden. En zo verschrikkelijk duur kan die methode ook niet zijn.