Trimmer trapt puppy dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Trimmer trapt puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 13:11

Citaat:
OLDENZAAL - "Eigen schuld, had je het hondje maar moeten aanlijnen." Dat waren de woorden van een agressieve trimmer die vorige week dinsdag in aanraking kwam met de kleine shih tzu Boet. Het arme hondje overleefde de trappen niet, tot groot verdriet van zijn baasjes.

Foto ter illustratie. Ze dachten er voor een jaar of twaalf een trouwe huisvriend aan te hebben, Hans en Mariët Hofstede en hun twee dochters Kim (11) en Lisa (14) . Maar Boet, de kleine shih tzu van een half jaar, leeft niet meer. Vorige week kwam het arme beestje onder de schoenen van een hardloper terecht, toen hij speels met de man meerende.

Kwispelend

"Dit is zo erg...”, zeggen Hans en Mariët geëmotioneerd. Boet was sinds 3,5 maand bij hun in huis in de Irisstraat in Oldenzaal, nadat hun dochters ervoor hadden gespaard. Boet voelde zich helemaal thuis bij het gezin, vooral als hij mocht rennen en ravotten. En juist dat maakte een einde aan zijn korte leventje. Toen het gezin aan het picknicken was, vorige week dinsdagmiddag, sloeg het noodlot toe, zo schrijft de TC Tubantia. Een trimmer kwam aangelopen en Boet liep een stukje kwispelend mee. „Ik vroeg nog aan de man of hij even wilde stoppen, zodat ik Boet kon pakken”, zegt een aangeslagen Mariët.

Hartverscheurend

De hardloper liep echter door en ineens klonk een hartverscheurend gekrijs. Het was Boet die hard in aanraking was gekomen met de voeten van de trimmer. "Kim rende er naar toe, pakte Boet op, maar ik zag meteen dat hij al dood was.” Mariët probeerde nog tevergeefs, zo bleek later, met mond-op-neus-behandeling het leven van haar kleine Boet te redden.

Eigen schuld

De trimmer, een man van tussen de 50 en 60 jaar, met een zwarte trainingsbroek met witte streep, grijs haar en iets kalend, stopte en zei: "Eigen schuld, had je het hondje maar moeten aanlijnen.” Daarna maakte hij zich uit de voeten.
"En dat zegt zo’n man terwijl een kind van elf jaar met haar dode hondje op de arm staat. Hoe durft-ie", zegt Mariët afkeurend.

Bewust

Het gezin wandelde daarop met de dode Boet op de arm verslagen terug naar de auto. De vier kunnen en willen niet geloven dat het bewust gebeurd is. Dochter Kim had de trimmer een zijwaartse zien maken.

Bron: De Telegraaf

Bah :r Ze moeten zelf op die man gaan staan :r
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 15-04-11 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangezien het niet zeker is of dit expres gebeurd is; dat specifieke woord uit de titel verwijderd.

Maureen_M

Re: Trimmer trapt expres puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:13

Ziek, hartstikke ziek :n

wat een zieke wereld, hoop dat die man een dezer dagen onder een bus ligt

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:13

:( Wat ongelooflijk triest..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:14

Ja, heb het ook ergens gelezen.... Wat voor afschuwelijk mens moet je zijn om zoiets te doen? Zowel voor dat arme hondje als bij de aanwezigheid van een kind. Dan ben je op z'n zachtst gezegd wel een heel lelijk mens van binnen, hoor. :(

Ik heb het ook niet zo op honden die me achterna rennen (of mijn paard), maar dit gaat gewoon veel en veel te ver. Zoiets doe je niet en dan nog weg lopen ook. Heel ziek.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:15

hoe kun je.... |( Iemand die dit bewust een dier aandoet is ook een gevaar voor de maatschappij en mag wat mij betreft opgesloten worden :(

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:15

Tjah, je kunt het van twee kanten bekijken. Voor hetzelfde geld was het hondje onder de voeten gelopen.

Wie zegt dat dit met opzet is gebeurd?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:16

Mijn shih tzu loopt hier al kwispelend in de woonkamer, dit lees ik dan ook met tranen in de ogen, misselijk word ik er van.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:16

eenitraM schreef:
Tjah, je kunt het van twee kanten bekijken. Voor hetzelfde geld was het hondje onder de voeten gelopen.

Dan loop je toch niet weg daarna? Dan was het ongeluk en dan neem je je verantwoording.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:17

bah, Als ik erbij zou zijn geweest zou ik die man zelf in elkaar geramd hebben. Of het in iedergeval proberen..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:19

eenitraM schreef:

Dan had die vent denk ik wel op een andere manier gereageerd. Als je zoiets per ongeluk overkomt, reageer je volgens mij compleet anders. Ik zou zelf behoorlijk overstuur zijn, ook al kon ik er misschien niets aan doen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:24

eenitraM schreef:

**Dochter Kim had de trimmer een zijwaartse zien maken.***

Lijkt me dan wel van opzet...

Als het nou een dikke grote enge hond was,ok dan zou ik zo'n (impulsieve) aktie nog kunnen verwachten maar bij zo'n puppy???

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:24

Jeetje wat vreselijk...
Hoe kun je nu opzettelijk een levend dier zoiets aan doen...
Dit is duidelijk niet per ongeluk geweest... Dat arme beestje en dat arme gezinnetje Y;(

Die man moet zelf is een keer wat overkomen dan pieptie wel anders :x

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:25

Toevallig ging hij erop staan.. Hij had toch ook eventjes stil kunnen staan, of op de plaats zo'n raar renhupje maken, tot die mevrouw haar hondje had aangelijnd? Dit was imo opzet, omdat hij doorrende en geen rekening hield met het hondje.

Hondje had misschien aangelijnd moeten zijn, maar dat ligt denk ik aan in welk gebied ze waren. Als de honden los mochten daar, had de hardloper daar rekening mee moeten houden.

Ziek bericht dit..

Venix

Re: Trimmer trapt expres puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:28

Hoe ziek kun je zijn zeg. :r
Wat een vreselijk banketstaaf is de man zeg. Kan er echt niet over uit, zoiets doe je toch niet met een dier? :\

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:34

Aah wat verschikkelijk sneu. Dat een hardloper expres een hondje doodtrapt en zelfs wanneer een kind van 11 met haar dode hondje staat gewoon ''eigen schuld'' zegt en weg loopt. Het is toch een hele kleine moeite om even te wachten zodat ze het hondje konden pakken. Vind het zo verschikkelijk dat het voor de ogen van die kinderen en natuurlijk van de ouders gebeurd is. Dat blijft ze eeuwig bij. Verschikkelijk!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:37

Het is niet netjes zoals de man heeft gereageerd, en als het met opzet is gebeurt, is het helemaal schandalig.

Maar weten jullie hoe vaak deze man misschien wel honden achter zich aan heeft gehad, die misschien wel in zijn broekspijpen hebben gehangen? Iedereen die buitenrijdt, fietst of wandelt, weet hoe vaak mensen hun hond NIET onder appel hebben. En als hij dan in de staart hangt van paardlief, in zijn benen bijt of aan de kletter gaat, is het altijd de schuld van de hondeeigenaar...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:39

Cassidy, ik erger me rot aan honden die achter mij, mijn kind of mijn paard aan rennen in het bos en op de hei. Maar een puppy doodtrappen en dan zo weglopen, dat is een heel ander verhaal. Dat doe je gewoon niet. Dat is asociaal en wreed. Dan ben je in mijn ogen een oerlelijk mens van binnen. En al helemaal als je zo'n kindje achter laat, die dat heeft zien gebeuren. Daar heb ik geen goed woord voor over. Als het zo gegaan is.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:41

Cassidy het maakt niet uit hoevaak je meemaakt dat een eigenaar een hond niet in bedwang heeft.
Je mag nooit, maar dan ook nooit een hond met opzet wat aan doen.

Hier kun je de honden eigenaar de schuld niet van geven, zoals gezegd vroegen ze of de meneer eventjes wilde stil staan zodat ze het hondje konden pakken.
Het was nog maar een baby!! Die moet het toch ook nog allemaal leren.
Als het nou een groter en ouder dier is daar kun je wat meer tegen op je strepen gaan staan, maar schoppen vind ik zoiezo not done :n

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:42

Cassidy schreef:
Het is niet netjes zoals de man heeft gereageerd, en als het met opzet is gebeurt, is het helemaal schandalig.

Maar weten jullie hoe vaak deze man misschien wel honden achter zich aan heeft gehad, die misschien wel in zijn broekspijpen hebben gehangen? Iedereen die buitenrijdt, fietst of wandelt, weet hoe vaak mensen hun hond NIET onder appel hebben. En als hij dan in de staart hangt van paardlief, in zijn benen bijt of aan de kletter gaat, is het altijd de schuld van de hondeeigenaar...

hier ben ik het helemaal mee eens hoor.
Hoe vaak vloeken wij als er eend hond vol op je af komt gestormd (ongeacht hoe groot)
gewoon je hond aan de lijn houden dan kan zoiets niet gebeuren, tenzij het een losloop gebied is.
Of tenzij je hond ook gewoon luisteren kan ongeacht wat langsloopt.

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:43

Wat een verschikkelijke vent! Ze vragen zelfs nog of die wilt stoppen zodat ze hem kan pakken. En dan gwn doorlopen en erop gaan staan! Dan vervolgens een kind van 11 met een dode puppy laten zitten en zeggen dat het haar schuld is. Ze had die hond wel aan moeten lijnen maar hij is erop gaan staan! Dan nog hard wegrennen ook. Wat een trieste vent zeg. Ze moeten ff met een paar mensen op hem gaan staan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:46

Ik word ook helemaal gestoord van al die hondeneigenaren die hun hond niet onder controle hebben, maar een puppy doodtrappen? Dat gaat me echt te ver. Arm beestje. Of hij nu echt zijdelings uit heeft gehaald of het beestje zelf voor zijn voeten sprong, vooral zijn reactie vind ik achterlijk. Als het een ongeluk was; kan gebeuren, en in dat geval inderdaad de schuld van de hondeneigenaren zelf (moeten ze hun pup maar aanlijnen), maar om zo te reageren...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:47

Bij een puppy heb ik sowieso meer begrip als het even 'fout gaat' dan bij een volwassen hond, maar doodtrappen en zo weglopen is gewoon niet goed te praten.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:50

Wat vreselijk achterlijk zeg :S Ik ben wel van mening dat mensen hun hond onder controle moeten houden maar een pup is nu eenmaal een pup en ook nog met een kindje van 11. Pfff te triest voor woorden! Zulke daden moeten echt hard bestraft worden.

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:52

Ik sta hier gewoon te trillen van woede.
Wat een maloot is dat zeg!
We gaan hem is doodtrappen, kijken of hij dat leuk vindt. :(

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:54

geen woorden voor..... :n