Het gaat erover dat mensen paarden kopen, het op een manege gooien, en het paard op de stal komt te staan en zich de hele dag verveelt. Luchtzuigen, weven, zelfs beschadigen en stampen. Deze zin staat er letterlijk:
uiteindelijk beland het paard bij Paard In Nood of de slachter.
daarna melden ze ook dat ze vinden dat ieder paard 24/7 buiten moet staan

Ik ben het met dit artikel niet helemaal eens. Zoals ze het zeggen, paard op de manege gooien, en paard verveelt zich automatisch. Maar ik zelf ken ook mensen die hun paarden op manege gooien.. en die komen iedere dag, verzorgen heel goed, paarden komen netjes buiten, en geen verveling. Ik vind dit meer een afkraking op de paarden die op een stal staan. Alsof de stal heel erg slecht is. Natuurlijk, het is niet natuurlijk voor een paard, maar de meeste mensen hebben geen wild paard meer... En als je paard toch dagelijks buiten komt, en in een stal tussen allemaal andere paarden staat, hij lekker brokjes krijgt, een bos hooi, en voldoende water. Wat is dan zooooo slecht aan het stalleven ?
Waar ik het wel mee eens ben is dat als mensen maar 1 keer per week komen kijken, hun paard nooit buiten komt, er er amper naar om kijken, dit soort paarden VEEL beter verdienen

Ik wou eventjes dit plaatsen, om even te laten zien dat het zo ver is gedreven bij sommige paarden, dat het zelfs in de kranten verschijnt !