Waar gaat het heen in deze wereld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Waar gaat het heen in deze wereld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 11:02

De wereld wordt ziek................mensen worden steeds gekker....
Gisteren heeft iedereen weer massaal vol verdriet gevolgd over de ramp in alphen aan de rijn

ik was nogal laat van begrip en kwam pas in de avond thuis en hoorde het toen pas
vervolgens sla ik de nieuws site's open en kom tot de conclusie

waar gaat het heen in deze wereld! :oo zoveel zieke mensen, zoveel psychisch gestoorde met debiele actie's
worden we nou gekker? of wordt er gewoon meer aandacht aan besteed?

alleen gisteren de site nu.nl even genomen:
man richt bloedbad aan,alphen aan de rijn
http://www.nu.nl/binnenland/2488241/man ... -rijn.html
verwarde man bekogelt agenten met dakpannen
http://www.nu.nl/binnenland/2487686/ver ... annen.html
bejaarden mishandeld
http://www.nu.nl/binnenland/2487585/bej ... ghuis.html
beschonken meisjes vernielen auto's
http://www.nu.nl/binnenland/2487433/bes ... autos.html
dode bij schietpartij rotterdam
http://www.nu.nl/binnenland/2488423/dod ... erdam.html
man spuit terpentine op omstanders
http://www.nu.nl/binnenland/2488018/man ... nders.html

en laten we wel wezen, wekelijks staan de kranten vol met dit soort dingen....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:10

De wereld word gewoon gekker.
Op zeer jonge leeftijd aan de drank en drugs,hersens lopen hierdoor schade op wat er later uit komt.
Plus ook nog al die rotzooi die we binnen krijgen zonder dat we het weten [voedsel,enz].

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:20

ik snap je frustratie hoor, maar dit soort dingen komen al eeuwen lang voor, ook in Nederland....ruim 60 jaar geleden waren het ietsje meer mensen die werden mishandeld, op ge-experimenteerd, vergast of zonder pardon neergeknald...en als je in de wereld om je heen kijkt....word je helemaal niet goed. helaas zit schijnbaar de mens zo in elkaar :')

tamaramt

Re: Waar gaat het heen in deze wereld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:27

de wereld word steeds gekker en door alle media aandacht hiervoor worden mensen die toch al labiel waren nog gekker en labieler in de hoop om aandacht te krijgen en roem in de vorm van media aandacht.
ik vraag me soms af hoe dit allemaal kan gebeuren en onstaan; alles word steeds erger en onveiliger.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:04

tamaramt schreef:
alles word steeds erger en onveiliger.

Is dat zo?
Of zijn er gewoon meer mensen, leggen we alles vast op cameras en gaat alles de wereld over elke huiskamer met een kijkbuis in.

In de 14de eeuw om een willekeurig ´vroegah´ te noemen was het bepaald niet veiliger mbt geweld, had de burger in de praktijk weinig rechten en de buitenlui al helemaal niet, kon je ook nog dood gaan aan de pest, de pokken en noem het op.

Over de ´pax romana´; de vrede van het romeinse rijk dan? Vrije mensen werden naar hartelust onderworpen en als slaven afgevoerd.
Slavernij waar het calvinistische NL helemaal niet zo lang geleden flink geld aan heeft verdiend trouwens. Aardig wat ´oud geld´ is daarop gegroeid.

Vandaag is het bepaald níet onveilig noch ´erg´.
We leven in een fantastiche tijd en westerse vrouwen relatief gezien helemáál.
Cultivering van een gevoel van onveiligheid geeft alleen machtshebbers meer gereedschap om de massa te controleren = rechten óntnemen voor schijnveiligheid en defacto slavernij als vee in dienst van grootgeld-baronnen. Zie de VS. Dát is het riskante waar we in Europa al behoorlijk heen aan het gaan zijn |(
Laten we niet panisch doen over vermeende onveiligheid maar juist de zegeningen tellen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 10-04-11 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:06

Damn, ik ben het eens met HC. Dan wordt het idd steeds gekker.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:21

Het is idd vreselijk, het liefst zou ik mijn kinderen in een glazen kamertje op sluiten om ze te behoeden voor alle ellende die andere mensen aan kunnen richten. Maar als we daar bij stil gaan staan, is het geen leven meer. Gestoorde zullen er helaas altijd zijn. Het is alleen te hopen dat we ze niet tegen komen, zoals al die mensen gisteren in Alphen.
Ben het wel met je eens dat het de laatste jaren gewoon allemaal veel erger begint te worden. Zoals ze al op het journaal zeiden, we krijgen hier amerikaanse perikkelen. Alsof men op een idee gebracht wordt...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:27

Essie73 schreef:
Zoals ze al op het journaal zeiden, we krijgen hier amerikaanse perikkelen. Alsof men op een idee gebracht wordt...

´Krijgen´??? Dat is demagogie door de pers.
Google eens op ´treingijzeling Molukkers´ of op de moorden op Fortuyn en Van Gogh, op de aanslag op Koninginnendag.
En nee dat zijn niet allemaal ´gekken´, niet de schuld van communicatie-media en ook niet uit de VS komen overwaaien.
Onveilige gevoelens aanwakkeren om meer controle over de bona fide burger als ´veiligheid´ te verkopen komen wel uit de VS.
Nogmaals; google eens wat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:39

Gekken zijn er altijd geweest. Zinloos geweld ook.
Het verschil is nu, dat door de mobiele telefonie en internet het voor iedereen direkt zichtbaar is.
Men "beleeft" het meer als vroeger. Dan hoorde je het 's avonds op het nieuws of las het de volgende dag in de krant. Veel mensen kijken geen nieuws of lezen geen krant, dus kregen het niet zo mee.
Nu zie je het overal voorbij komen, vooral op de social media.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:50

Electra63 schreef:
Gekken zijn er altijd geweest. Zinloos geweld ook.

Gooi maar op een hoop.
Alsof er zinvol geweld is anders dan voor het jagen van de vlees.
Verder is ´zinloos´ relatief want geweld voor machtsvergroting heeft zin.
Of geweld ethisch verantwoord is blijkt ook heel rekbaar. Zie nu weer het bemoeien met oproer in Libie en het beschieten van een rechtmatige machtshebber door het westen omdat het ons uitkomt.
Na Golfoverval 1 en 2, Iraq en Afhanistan nu vrolijk weer hetzelfde met een andere smoes.

En nee ´het´ zoals Alphen nu, is geen probleem van ´gekken´ maar een sociaal fenomeen.

Ondertussen wordt de westerse wereld met ´gekken´ en ´terroristen´ bewuste en gericht bang gemaakt om mensenrechten-ontnemende ´vieligheids´maatregelen in te voeren.
Na Alphen meer cameras, meer politie, meer particuliere veiligheidsbedrijven, bodyscanners en metaaldectoren en strengere wapenwet?
Wiens levenskwaliteit gaat daar op vooruit? Wiens levenskwalitiet is er op meer afluisteren en op de cameras die er al zijn en NIETS voorkomen op vooruit gegaan?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 16:03

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:21

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:27

Ik heb het ook met HC eens.

Plus dat de communicatiemogelijkheden ook een hele grote rol spelen. Nu horen we alles, waardoor het meer lijkt. En de publieke opinie zich er meer mee bezig houdt. Denk maar aan de eerste keer dat media een rol speelde met de oorlog in Vietnam, er kwam ineens massaal een publieke opinie op. Mensen zagen het leed wat ze anders niet gezien zouden hebben. Of een meer recent voorbeeld: de tsunami en aardbevingen in Japan. Er zijn niet meer aardbevingen maar we horen er nu alles over, elke natuurramp, daardoor lijkt het meer te zijn. Geweld, helaas, is nou eenmaal van alle tijden....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 11:28

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:23

Jeetje wat een negativiteit allemaal.... Je kunt je hier wel druk om maken, maar aan het eind van de dag heeft dat geen zin. Het is goed om je er bewust van te zijn, maar verder is het nergens goed voor.

Zorg dat jij je goed gedraagt, help anderen, kijk kritisch naar jezelf en je gedrag, wees een goed mens... Alleen zo kun je bijdragen aan een mooiere wereld.

Gekke mensen zijn er nou eenmaal, dat is de keerzijde van onze relatief hogere intelligentie. ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 12:27

JuliaMaria schreef:
Jeetje wat een negativiteit allemaal.... Je kunt je hier wel druk om maken, maar aan het eind van de dag heeft dat geen zin. Het is goed om je er bewust van te zijn, maar verder is het nergens goed voor.

Zorg dat jij je goed gedraagt, help anderen, kijk kritisch naar jezelf en je gedrag, wees een goed mens... Alleen zo kun je bijdragen aan een mooiere wereld.

Gekke mensen zijn er nou eenmaal, dat is de keerzijde van onze relatief hogere intelligentie. ;)

nou overdrijven is ook een vak :P

zo " druk" maken doe ik ook niet, maar het is een mening, iets wat ik vindt na het dagelijks lezen van de nieuwsberichten....

en ik verbeter de wereld echt niet in mijn 1tje hoor ;) dan had ie al beter geweest :+
maar ik verbaas mij gewoon over die idioten dingen die mensen doen, ik vind de wereld " ziek" aan het worden

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:57

het word ook steeds erger
net als die jongen die het bloedbad in Alphen heeft veroozaakt
hij was pas 24!!!! zo jogn en dan al zo ver weg zijn dat dit de enigste uitweg was
wat ik me alleen afvraag is:waarom neem je anderen mee??
die andere 6 mensen die overleden zijn konden er toch niks aan doen?
waarschijnlijk kende hij deze mensen niet eens persoonlijk
net als met karst T op koninginnendag die was oom het einde kwijt en nam ook zoveel mensen met zich mee
als iedereen die problemen heeft tot zulke daden zou over gaan dan is het gauw afgelopen met de mensheid

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:24

Ik ben het ermee eens dat het steeds erger wordt hoor. Zaterdagavond eentje op Rotterdam-Zuid doodgeschoten, toen hij uit de tram stapte. Gisteren iemand in mijn straat doodgeschoten, in een speeltuin waar normaal gewoon scholen spelen enzo. :n
Het lijkt wel steeds makkelijker om even je wapen te pakken als iemand je dwarsligt en hem maar gewoon neer te knallen. Ben je daar ook weer vanaf..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:28

Ojajoh schreef:
JuliaMaria schreef:

nou overdrijven is ook een vak :P

zo " druk" maken doe ik ook niet, maar het is een mening, iets wat ik vindt na het dagelijks lezen van de nieuwsberichten....

en ik verbeter de wereld echt niet in mijn 1tje hoor ;) dan had ie al beter geweest :+
maar ik verbaas mij gewoon over die idioten dingen die mensen doen, ik vind de wereld " ziek" aan het worden

Wat is daar overdreven aan? Dat jij er een topic over opent vol verbazing en lichte frustratie geeft wel aardig aan dat je je er zorgen om maakt. :) Goed dat je dat doet, maar dergelijke frustraties kun je ook omzetten in goede daden, want je zorgen maken heeft zo weinig zin. :)

Overigens denk ik niet dat de wereld zieker wordt, maar dat we er meer van mee krijgen. Vroeger werd er ook flink wat afgeslacht, verkracht, mishandeld... Ik denk dat er toentertijd misschien nog wel meer leed was dan hedendaags, maar dat is betwistbaar.

Natuurlijk kun je de hele wereld niet in je eentje verbeteren, maar wel de omgeving om je heen.
Bijpassend verhaal waar ik altijd aan moet denken als mensen het over een slechte wereld hebben:

Een kleine jongen liep langs het strand, en zag daar honderden aangespoelde, stervende zeesterren.
Één voor één pakte hij ze op en legde ze voorzichtig terug in de zee.

Er kwam een monnik langs, welke zei: ''Ik heb jou goed bezig gezien mijn kind, je hebt een goed hart en goede bedoelingen.
Maar besef je hoeveel kustlijnen er zijn, en hoeveel zeesterren daar iedere dag sterven?
Denk je niet dat je, je tijd beter kunt besteden? Denk je dat hetgeen je nu doet, daadwerkelijk verschil maakt?''

De jongen keek de monnik aan, terwijl hij wederom een zeester oppakte en de zee in liep.
''Voor al die andere zeesterren mag het misschien geen verschil maken.. Maar voor deze is het verschil enorm...''

Een betere wereld begint bij jezelf, wat anderen doen heb je helaas weinig invloed op..... :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:41

Miss_DJS schreef:
Ik ben het ermee eens dat het steeds erger wordt hoor. Zaterdagavond eentje op Rotterdam-Zuid doodgeschoten, toen hij uit de tram stapte. Gisteren iemand in mijn straat doodgeschoten, in een speeltuin waar normaal gewoon scholen spelen enzo. :n
Het lijkt wel steeds makkelijker om even je wapen te pakken als iemand je dwarsligt en hem maar gewoon neer te knallen. Ben je daar ook weer vanaf..

Het waren allebei "afrekeningen", dat is ook erg voor de nabestaanden, maar niet te vergelijken met bijv. Alphen, waar willekeurige mensen zijn neergeschoten.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:51

Klopt, daarom zeg ik ook, 'Het lijkt wel steeds makkelijker om even je wapen te pakken als iemand je dwarsligt en hem maar gewoon neer te knallen. Ben je daar ook weer vanaf..'
Hier bedoel ik ook mee dat het afrekeningen zijn. Vergelijk niets met Alphen.
Maar het gebeurt gewoon steeds vaker. Je loopt op een zonnige middag door het park en er wordt voor je ogen gewoon iemand vermoord.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:00

Daar heb je gelijk in.
Ook van die afrekeningen zullen er onschuldige getuigen zijn geweest.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:05

electra:vaak bij afrekeningen zijn het de nabestaande die er mee zitten
en dan vooral kinderen
heel hard gezegd heb ik geen medelijden met een crimineel die er niet meer is
had hij maar niet het verkeerde pad op moeten gaan

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:09

DDDMakkink schreef:
electra:vaak bij afrekeningen zijn het de nabestaande die er mee zitten
en dan vooral kinderen
heel hard gezegd heb ik geen medelijden met een crimineel die er niet meer is
had hij maar niet het verkeerde pad op moeten gaan

Nee, ik heb daar ook geen medelijden mee, maar ook zij hadden misschien kinderen/familie.
Ik weet dat diegene die voor het politiebureau doodgeschoten is, net uit de tram stapte, en de tram is altijd vol. Dus veel kinderen/mensen zullen het gezien hebben, dat bedoel ik dus met onschuldige getuigen.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:10

ja precies het zijn vaak de omstnaders die het met zich mee moeten dragen
en vooral voor kinderen is het een zware last
vind ik ook altijd zo zielig