Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 14:37

AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.

Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

De NOS meldt dat de man ruzie maakte met Engelstalige toeristen en daarna iedereen om zich heen waarschuwde om uit zijn buurt te blijven, voordat hij zichzelf in brand stak. Op Radio 1 vertelt een ooggetuige dat hij de man zich met een aansteker in brand zag steken.

Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.

De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.

PAS OP! Schokkende videobeelden:
http://www.zie.nl/video/algemeen/Schokk ... gz2iqfhofm

Bron Nu.nl

Jeetje krijg er kippenvel van bij het zien van de beelden.

Mariska_D

Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:40

Zooo.. heftig

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:40

Wat een mafkees, gelukkig hielpen aardig wat mensen zo te zien..

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:41

Wow! Heb er geen woorden voor!
Dat hij überhaupt nog leeft!
Verschrikkelijk

malita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:44

maar wat was de oorzaak nu eigenlijk?
ok was ruzie aan zoeken met toeristen maar waarom zichzelf in brand steken?
heftig de beelden

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:48

Je hoort ook ergens op het filmpje "Wat een mongol, een focking psychopaat!"
Maar dan vraag ik me af, waarom zou je dit gaan filmen? :n Ik zie zelfts iemand op het monument zitten, koffie drinkend! :roll:

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:49

Heftig zeg!

Zou hij een psychose hebben gehad? Hmm nu speculeer ik ook maar wat.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:50

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik er van moet vinden.. Allereerst: wáárom zoiets op de Dam? Onder zoveel aandacht? Was dat juist de bedoeling? Maar dan had hij zich toch kunnen bedenken dat de mensen dit niet zouden laten gebeuren? En wat nu verder? Aangezien hij 2 minuten in brand heeft gestaan zal hij flinke brandwonden over hebben gehouden.

Ik snap er echt helemaal niks van.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:51

hoorde het net op de radio..
maar die zal wel niet lang meer leven als hij 2 minuten in brand heeft gestaan zal hij wel voor een groot deel 3de graads verbrand zijn.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:51

Ik was net de beelden aan het bekijken! Echt verschrikkelijk... Wat is de drive voor zo iemand om dit te doen...???... Naast alle pijn en de langdurige revalidatie beschadigt hij zoveel mensen in de omgeving! Echt walgelijk! Als dit een schreeuw om aandacht is, dan is hem dat gelukt... Ik begreep dat hij om zijn kinderen riep voor hij dit deed. Ik hoop dat deze goed beschermd worden voor oa deze beelden!

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:53

Cheetahfan schreef:
Maar dan vraag ik me af, waarom zou je dit gaan filmen? :n Ik zie zelfts iemand op het monument zitten, koffie drinkend! :roll:

Dit was mij ook al opgevallen. Gewoon lekker verder je bakkie leegdrinken. 8)7

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:58

jeetje, weet niet wat ik er nou goed van moet zeggen.

En wat een heftige beelden.. denk dat ik de bokkers ook afraad om dit filmpje te kijken, ik ga hier iig van wakker liggen terwijl ik niet snel geshockeerd ben.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:02

sjanie schreef:
Cheetahfan schreef:

Wat moet je anders doen ? Omdat zoiets gebeurt moet maar iedereen in paniek raken ? Der staan zat mensen om die man heen, en zoiezo ik had die man ook niet geholpen.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:05

ik las het al op de voorpagina van MSN...
Dacht ook meteen aan iemand met ernstige psychische problemen.. kan natuurlijk van alles wezen. Mensen in ''nood'' kunnen nou eenmaal rare dingen doen.

Natuurlijk is het heel erg voor de omstanders en familie van de man, maar ook net zo erg voor de man zelf.
Ja hij doet het zichzelf aan, maar laten we wel wezen als je bij je volle verstand bent doe je dit jezelf niet aan dus wie weet door wat voor een hel deze man al is gegaan en nu nog moet gaan.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:05

LizzyLover mag ik vragen waarom jij de man niet zou helpen? zou jij de man gewoon uit laten fikken terwijl je er naar kijkt?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:07

ik snap lizzylover wel om heel eerlijk te zijn
als die man al 2 minuten in brand staat is er volgens mij nog maar weinig te redden..

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:07

Ten eerste omdat deze man dat zelf doet en hij doet het wss niet zonder reden, en ten tweede omdat er al zat mensen om heen staan

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:08

LizzyLover schreef:
Wat moet je anders doen ? Omdat zoiets gebeurt moet maar iedereen in paniek raken ? Der staan zat mensen om die man heen, en zoiezo ik had die man ook niet geholpen.

>;) :? ..... dus wanneer jij zover heen bent dat je jezelf in de fik zet moeten we je ook maar lekker laten fikken.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:09

19LindA83 schreef:
ik las het al op de voorpagina van MSN...
Dacht ook meteen aan iemand met ernstige psychische problemen.. kan natuurlijk van alles wezen. Mensen in ''nood'' kunnen nou eenmaal rare dingen doen.

Natuurlijk is het heel erg voor de omstanders en familie van de man, maar ook net zo erg voor de man zelf.
Ja hij doet het zichzelf aan, maar laten we wel wezen als je bij je volle verstand bent doe je dit jezelf niet aan dus wie weet door wat voor een hel deze man al is gegaan en nu nog moet gaan.

Ja, zo denk ik er ook over.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:10

Ja dan mag je dat idd doen.
19LindA83 schreef:
LizzyLover schreef:

>;) :? ..... dus wanneer jij zover heen bent dat je jezelf in de fik zet moeten we je ook maar lekker laten fikken.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:11

Het kan heel goed zijn dat deze man al in een erg ver stadium is van psychose of andere stoornis. Schizofrenie bijv. kan ook gekke dingen met mensen doen. Eigenlijk is het alleen maar zielig voor die man hoor.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:12

@Lizzylover:staat genoteerd!

Van je medemens moet je het maar hebben!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:12

sjanie schreef:
Cheetahfan schreef:

Hij heeft zichzelf toch in de fik gestoken? Ik zou ook blijven zitten als er al zoveel mensen bij zijn en ik toch niks extra kan doen :+
Hoewel ik wel iets meer verbijsterd zou zijn want deze drinkt echt rustig door _O-
Mensen reageren vaak raar in paniek situaties, helemaal niet (kunnen) reageren is ook een vorm van paniek :)

en ja, als ik zo ver heen ben hoop ik dat ze me laten gaan. Wat is het toch met mensen om iemand kost wat kost in leven te houden als die zelf blijkbaar niet wil? :?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-04-11 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:13

Echt heel heftig.. Maar leeft hij echt nog?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:14

19LindA83 schreef:
@Lizzylover:staat genoteerd!

Van je medemens moet je het maar hebben!

Nou als jij echt dood wilt en mensen je dan toch terug halen om het maar even zo te zeggen is dat pas een hel.