Wij, medewerkers van ambulance diensten, maken steeds vaker mee dat de patiënt wel een mobieltje bij zich heeft, maar dat we de hele gsm moeten doorspitten om het telefoon nr. te vinden van ouder/partner. Dit hebben we landelijk in de groep gegooid en we zijn tot een slimme oplossing gekomen. De zgn. ICE code.(=In Case of Emergency)
Het zou een goed idee zijn, als er een standaardnaam is die overeenstemt met de te contacteren persoon. Wij stellen voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" . Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood. "ICE" IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING. Vanaf dan weten de politie, de ambulanciers, de dokter, enz... steeds wie ze moeten contacteren. Indien u verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen ICE1, ICE2, ICE3 ,... 't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan. Creëer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM; stuur deze mail door naar zoveel mogelijk personen, dan pas zal deze naam bekend en gebruikt worden.
bij mij staan er ''papa'', ''mama'' en ''thuis'' in alleen m'n vriend staat er niet in als ''vriendje'' maar ik neem aan dat ze dan ook zo kunnen zoeken en mijn ouders kunnen bereiken
Overigens, wat als je toetsenbord beveiligd is met een pin? (en voor je dus de blokkering eraf haalt je een code moet invoeren )
Ik vind het eigenlijk ook wel heel handig Zal het vandaag gelijk maar is even anders neerzetten in mijn telefoon.
Tja beveiligde telefoon maakt het wel moeilijk.. Daar moet nog iets voor gevonden worden denk ik...
secricible
Geplaatst: 06-04-11 13:49
ik heb er wel ICE codes instaan, onder AAICE en dan de naam van diegene. Heb bewust er voor gezorgd dat deze mensen bovenaan staan omdat er nogal wat mensen zijn die niet weten hoe ze moeten scrollen met een touchscreen
Mootje
Geplaatst: 06-04-11 13:49
Ik heb het geprobeerd in mijn telefoon te zetten, maar ik kan niet twee keer hetzelfde telefoonnummer opslaan onder een verschillende naam, en om nou elke keer mijn vriend / ouders via ICE 1/2/3 te zoeken in mijn telefoon, vind ik eigenlijk heel erg onhandig.
mirror666
Geplaatst: 06-04-11 13:50
ik had dat altijd en heb dat er dus vanaf gehaald zodat ze als ze mij voor pampus vinden ''thuis'' kunnen bellen er zijn ook telefoons die boos worden als je hetzelfde nummer zowel onder ICE als ''mama'' wil zetten..
Ik heb het allerbelangrijkste nummer staan onder Amama, staat boven aan, en snapt iedereen.
Britt
Geplaatst: 06-04-11 13:52
Was dat niet al heel lang bekend? Mijn ouders staan gewoon onder Papa en Mama en mn vriend staat bovenaan met AA voor zn naam. Dat zal ook wel duidelijk zijn dat dat iets betekent
Chubby
Geplaatst: 06-04-11 14:04
Ik kan wel hetzelfde nummer gebruiken bij verschillende namen. Bovenaan mijn lijstje staan 3 voorkeurnummers: mijn man, mijn ouders en mijn beste vriendin. Scheelt mij ook altijd zoekwerk in de lange lijst...
Fnanne
Geplaatst: 06-04-11 14:05
Hier is recent nog een topic over geweest: [NM] ICE in GSM! Vandaar dat ik dit topic sluit en bij deze naar het andere topic verwijs.