Teken alsjeblieft!

Citaat:Lieve vrienden,
Zoals jullie misschien wel zullen weten, heb ik een hulphond, Bo. Bo zorgt ervoor dat ik een stuk zelfstandiger en ook zelfverzekerder ben. Zonder Bo had ik al twee keer uren op de koude vloer moeten liggen na een val. Gelukkig was Bo toen in de buurt om mij een telefoon te brengen zodat ik hulp in kon schakelen. Dit is maar een van de vele dingen die Bo voor mij doet. De opleiding van Bo werd gelukkig betaald door mijn verzekering, want ikzelf kon al die uren training aan huis en buitenshuis anders niet betalen. Daarom vraag ik bij jullie dan ook om het volgende stuk te lezen:
Op dit moment is het alleen nog een gerucht dat de hulphonden uit het basispakket zullen verdwijnen. Wij (hulphondenschool van Bo) hebben contact opgenomen met de tweede kamer om te horen wat er precies aan de hand is.
Onze contactpersoon beaamt dat het gerucht er is en dat dit ook wel serieus genomen moet worden. Er is nog onbekend wat precies besproken gaat worden en wat het voorstel zal worden. Deze onderwerpen zijn geheim totdat er een uitspraak komt.
Het is dus niet helder of er verandering komt en welke verandering er komt. Gaan de hulphonden naar het aanvullende pakket? Vindt er een overstap plaats naar de WMO? (wat ik veel gevallen al misgaat bij de aanvraag van simpele hulpmiddelen als een rolstoel of verhoogd toilet) Of worden de hulphonden straks in het geheel niet meer vergoed? Er is dus nog niets duidelijk! Wel is helder dat er in mei of juni over gesproken gaat worden. De exacte datum is niet bekend.
Er is ons aangeraden het scherp in de gaten te houden en klaar te staan om actie te voeren, indien er een beslissing genomen wordt welke in het nadeel is van de (toekomstige) hulphondengebruikers en scholen.
Het is daarom belangrijk deze petitie te tekenen zodat er, indien nodig, meteen gereageerd kan worden met vele handtekeningen. Snel handelen is dan van groot belang.
Wij hopen dan ook dat jullie dit verhaal en de petitie zullen doorsturen naar zoveel mogelijk vrienden, familie en andere bekenden, zodat er veel handtekeningen verzameld worden en we snel en adequaat kunnen reageren vanuit hulphondenland op het moment dat dit nodig blijkt te zijn.
Link naar petitie: http://hulphond.petities.nl
Note: je kan ook anoniem tekenen, dan komt je naam niet op de site
Alvast bedankt namens ons en alle (toekomstige) gebruikers van hulphonden.
Liefs,
Jo