Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaka schreef:Relativeren is niet hetzelfde als je vraagtekens zetten bij de objectiviteit van een verhaal.
Ik ben zelf allergisch voor de verslaglegging in de media van rechtszaken. 9 van de 10 keer is de rechter de gebeten hond omdat hij ogenschijnlijk een veel te lichte straf voor een misdrijf oplegt, nooit wordt daar de motivatie van de rechter bij weergegeven. Dan pak je het arrest erbij en blijken er vaak heel goede redenen te zijn waarom een rechter tot een lichtere straf gekomen is. Maar dat zul je never nooit in de media terugvinden.
Leen_ schreef:Ik vroeg je af of jullie dezelfde mening delen, of dat er mensen zijn die er echt helemaal anders over denken.
Naar mijn mening worden de feiten uit het nieuws erg gedramatiseerd en overdreven door de media. Japan is heus niet zo erg als hier verteld wordt. Mijn schoonzus woont in Japan. Haar is verteld dat wanneer je door het poortje op de luchthaven gaat krijg je meer radioactiviteit over je, dan wanneer je rond de kernreactors loopt. (Wel sprak met dat je wel in de straal van 5 km, geloof ik, wel meer kreeg)
Wat denken jullie hiervan? Zien we nog de echte realiteit?
Leen_ schreef:Ik vroeg je af of jullie dezelfde mening delen, of dat er mensen zijn die er echt helemaal anders over denken.
Naar mijn mening worden de feiten uit het nieuws erg gedramatiseerd en overdreven door de media. Is het echt allemaal wel zo erg als het men ons voorstelt? Of moeten we alles met een korreltje zout nemen? Willen de kranten voor sensatie gaan?
Dat is niet wat ik wil weten, ik wil realiteit zien. Wat is er echt aan de hand?
Japan is heus niet zo erg als hier verteld wordt. Mijn schoonzus woont in Japan. Haar is verteld dat wanneer je door het poortje op de luchthaven gaat krijg je meer radioactiviteit over je, dan wanneer je rond de kernreactors loopt. (Wel sprak met dat je wel in de straal van 5 km, geloof ik, wel meer kreeg)Wat denken jullie hiervan? Zien we nog de echte realiteit?
Eddy_Rocks schreef:De media bepaalt niet hoe mensen ergens over denken, maar waar ze aan denken. Ik studeer journalistiek en het ligt er echt aan welke krant je leest. Een krant als bv. de Telegraaf is veel meer sensatiegericht, daarom leest een groot deel van Nederland die ook...