Partij voor vrouwen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Partij voor vrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 13:45

Laatst op school hadden we in de klas een discussie over het feit of er een vrouwenpartij in de politiek moet komen. Vroeger was er al zo'n partij, maar nu niet meer.
En toen vroeg ik me ineens af.. Wat zullen de Bokkers hiervan vinden? Dus brand los! Zou een vrouwenpartij iets zijn? Wat zou er dan moeten gebeuren?

Ik vind zelf wel dat er misschien voor vrouwen wat meer geregeld mag worden als het bijv. gaat om plasgelegenheid bij festivals en feesten enzo en dat we met een veiliger gevoel over straat moeten kunnen (veel vrouwen voelen zich geloof ik niet erg veilig in het donker op straat..)

Urko

Re: Partij voor vrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:50

Ik denk dat de vrouw van tegenwoordig redelijk goed geemancipeerd is. Er draaien genoeg vrouwen mee in de politiek en ik houd persoonlijk niet zo van die verdeeldheid. Gemixte partijen vind ik prima, maar enkel en alleen een vrouwen partij lijkt me veel weerstand oproepen en dat vind ik denk ik nergens voor nodig.

Ik voel me overigs wel veilig op straat, ga geregelt alleen op stage naar het buitenland en dan ben ik weken alleen aan het reizen. Denk dat dat maar is hoe je daar zelf mee om gaat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:53

Mirjamsel schreef:
Laatst op school hadden we in de klas een discussie over het feit of er een vrouwenpartij in de politiek moet komen. Vroeger was er al zo'n partij, maar nu niet meer.
En toen vroeg ik me ineens af.. Wat zullen de Bokkers hiervan vinden? Dus brand los! Zou een vrouwenpartij iets zijn? Wat zou er dan moeten gebeuren?

Ik vind zelf wel dat er misschien voor vrouwen wat meer geregeld mag worden als het bijv. gaat om plasgelegenheid bij festivals en feesten enzo en dat we met een veiliger gevoel over straat moeten kunnen (veel vrouwen voelen zich geloof ik niet erg veilig in het donker op straat..)

Ik hoop dat dit niet alleen de reden is om een politieke partij op te willen richten? :D
Daar is wel een oplossing voor:

http://www.webvrouw.nl/staand_plassen/

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:59

Ik denk dat een partij voor de vrouwen een ontzettende one-issue partij wordt (net als de Partij voor de dieren etc) dat er maar weinig op gestemd gaat worden. Daarbij heb je met zo'n partij het probleem dat je 'alle' vrouwen vertegenwoordigd, en ik denk niet dat je dat gaat lukken.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:49

Pff, er zou eens iemand moeten suggereren dat er een partij voor mannen moet zijn. :p Half Nederland zou gaan gillen over discriminatie en weet ik niet wat.

Nee hoor, als vrouwen vinden dat ze gelijkwaardig zijn met de man (is dat een goede Nederlandse zin? :? ), wat in Nederland toch echt de bedoeling is, hebben ze ook geen politieke partij nodig.
Straks komt er ook nog een partij voor blonde mensen, en een partij voor blauwe ogen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:25

julius_juut schreef:
Pff, er zou eens iemand moeten suggereren dat er een partij voor mannen moet zijn. :p Half Nederland zou gaan gillen over discriminatie en weet ik niet wat.

:')

Mijn eerste gedachte :')

Als ze gelijk zijn, is er idd neit zo'n partij nodig. Als ze gelijk willen zijn, misschien wel.......
Hoe dan ook, is het nog neit zo gelijk, vrouwen verdienen minder voor hetzelfde werk, veel vrouwen durven 's avonds niet meer over straat in het donker......

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:33

ik ben in ieder geval niet voor, ik wil gewoon een partij die aansluit bij mijn levensvisie en gewoon mannen en vrouwen gelijke rechten geeft, ook binnen de partij
een speciale vrouwenpartij krijg ik al jeuk van als ik er aan denk := een kuddie van die opzij vrouwen,...nee dankje
voor mij betekend emancipatie en integratie dat mensen ongeacht sexe dezelfde kansen en rechten hebben en een exclusief uit vrouwen bestaande partij voor de vrouw zal daar niet aan bijdragen denk ik

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:43

Mirjamsel schreef:

Nou.... dat zijn nou echt twee redenen om een vrouwenpartij op te richten zeg :')

Op festivals kun je tegenwoordig prima piesen en als je niet over straat durft moet je of niet gaan, of een grote hond kopen, of je laten brengen en halen.

Kom op zeg, er valt wel over iets nuttigers te praten denk ik.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 18:06

Haha, ik gaf ook maar voorbeelden. Ben zelf ook niet voor een vrouwenpartij, hoor.. Alleen hoorde ik er wel wat klasgenoten over, hahaha :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:07

Een partij met alleen maar vrouwen? dat gaat nix worden.
Vrouwen onder elkaar werkt echt niet,dat loopt altijd uit op ruzie vroeg of laat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:36

Sonja_vR schreef:
ik ben in ieder geval niet voor, ik wil gewoon een partij die aansluit bij mijn levensvisie en gewoon mannen en vrouwen gelijke rechten geeft, ook binnen de partij
een speciale vrouwenpartij krijg ik al jeuk van als ik er aan denk := een kuddie van die opzij vrouwen,...nee dankje
voor mij betekend emancipatie en integratie dat mensen ongeacht sexe dezelfde kansen en rechten hebben en een exclusief uit vrouwen bestaande partij voor de vrouw zal daar niet aan bijdragen denk ik

Zie je het voor je: een stel van die Cisca Dresselhuys-types rollebollend over straat. *\o/*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:43

ow verschrikkelijk... zeker met allemaal van die op hol geslagen overgeëmancipeerde vrouwen :\ Bah... we zijn al geëmancipeerd genoeg. Een vrouw ís nu eenmaal niet hetzelfde als een man :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:43

Vind ik ook. Mijn man is veel beter in het vuil buiten zetten dan ik. :D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:10

verootjoo schreef:
ow verschrikkelijk... zeker met allemaal van die op hol geslagen overgeëmancipeerde vrouwen :\ Bah... we zijn al geëmancipeerd genoeg. Een vrouw ís nu eenmaal niet hetzelfde als een man :D

_/-\o_

Ik denk dat we al voldoende geëmancipeerd zijn: we zijn baas over eigen buik, mogen studeren, hoeven geen 8 kinderen te baren als we dat niet willen, hebben gelijke rechten in het huwelijk, we verdienen even veel als mannen (misschien een klein percentage verschil)...

Wat wil je nog meer? Behalve de nettere plasgelegenheden op festivals.. :7