Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eleionomae schreef:nee en je wilt natuurlijk zelf ook hulp mocht nederland ooit eens oorlog krijgen, in die zin snap ik het ook wel, we zijn niet voor niets lid van de Navo etc, maar ik vind het echt weggegooid geld
kohtje schreef:Denk jij dat het daar ooit anders wordt? Ik denk nm dat dat niet het geval is. In sommige landen houd dat vechten nooit op. In naam van God ,Allah of weet ik veel wie.
kohtje schreef:Denk jij dat het daar ooit anders wordt? Ik denk nm dat dat niet het geval is. In sommige landen houd dat vechten nooit op. In naam van God ,Allah of weet ik veel wie.
DaniBanani schreef:..tsja, misschien mogen we ons ook wel eens realiseren hoe goed we het hier hebben. Ik bedoel, mensen 'zeuren' over reddingsacties (niet specifiek tegen jou bedoeld hoor, luve_rozes!), maar hállo..daar zijn mensen die níets hebben, geen huis, geen eten of drinken, halve gezin kwijt..of, in Libië, burgers die worden afgeslacht door een egoïstische leider.
En daar doen wij dan moeilijk over. Van achter onze computer, in ons luxe ingerichte huis, met een paard in de wei, een auto voor de deur, tv met PS3 ernaast, chipje en colaatje erbij.. Om niet te spreken van onze inboedel-, WA-, auto- en zorgverzekering, waardoor wij ons nooit druk hoeven te maken om een aanrijding of een inbraak of een gebroken been.
Er zijn zó verschrikkelijk veel landen waar ze het zó veel slechter hebben..iets meer compassie zou dan best mogen. En ik snap dat wij een bepaalde standaard gewend zijn, en dat het vanuit die optiek krom lijkt als wij moeten inleveren voor 'wéér een missie' terwijl er hier bezuinigd moet worden..maar ja, leef je in je eigen landje of leef je in de wereld? Is maar net hoe je 't bekijkt natuurlijk. Ik probeer naar die laatste te kijken, en als het dan betekent dat ik 25 euro meer kwijt ben aan mijn zorgverzekering maar ons land wél de Libiërs en Afghanen en Japanners en anderen kan helpen..prima.
Nathaliefje schreef:Ik ben het hier zó mee eens. Wij mogen in onze handjes knijpen dat wij geboren zijn in een land van luxe waarbij we spreken van crisis als we een jaartje niet op vakantie kunnen. (Even heel cru gezegd allemaal, ongetwijfeld dat er mensen zijn die het wel echt te stellen hebben met de crisis) Maar daar in die landen is de situatie zo schrijnend. En waarom? Gewoon omdat ze pech hebben met waar ze geboren zijn.