Vrouw van 63 is bevallen van dochter.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Vrouw van 63 is bevallen van dochter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 20:47

http://nos.nl/video/227375-vrouw-van-63 ... chter.html

maandag 21 maart 2011, 18:382469 keer bekeken Duur: 02:44 Video Een opmerkelijke bevalling vandaag: in een ziekenhuis in Leeuwarden is heeft een vrouw van 63 jaar een gezonde dochter ter wereld gebracht. Niet eerder beviel een Nederlandse vrouw op zo'n hoge leeftijd.

Dat ze in verwachting was was al een shock, maar daar is het dan, het kindje, gezond en wel. :Y)

upendo

Re: Vrouw van 63 is bevallen van dochter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:48

Ik vind 't nog steeds te vreemd voor woorden.

Hopen dat het kindje een onbezorgde jeugd heeft.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:50

Gelukkig zijn moeder en dochter gezond! Ik wens ze een gelukkige toekomst samen toe.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:50

Fijn voor de dame in questie dat ze uiteindelijk toch moeder is geworden en dat alles gezond is :D

Persoonlijk vind ik het een egoïstische keuze...................ten op zichte van dit kindje. Hoe ziet een jeugd eruit met een vrouw die je oma zou kunnen zijn en wellicht als ze 70/80 jaar is hulpbehoevend wordt :')

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:54

Ik vind het ontzettend sneu voor dit kind... De kans is groot dat ze in haar tienerjaren dus haar moeder al zal verliezen. Erg egoistisch om dit kind te laten komen :n

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:55

tjemig.. vraag me af.. hoe duur het is.. wat die arts er voor krijgt..

gewoon een donor ei en zaad.. of te wel het is niet eens mogelijk om zelf nog natuurlijk zwanger te worden op die verschrikkelijke hoge leeftijd.. dan doe je het toch niet! (als je nu nog jong bent en medische redenen hebt wel)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:56

Ik vind het niet kunnen, een moeder kun je helaas altijd verliezen, ook als ze jong is.
Maar bij deze baby weet je nu al zeker dat haar moeder er niet lang genoeg voor haar kan zijn.

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:58

Ik vind het echt zielig voor het kind!

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:01

Ik bem blij voor moeder en kind dat het goed met ze gaat, maar desondanks vind ik het onverantwoordelijk om op deze leeftijd nog een kindje te krijgen. Die leedtijdsgrens in nederland is er niet voor niks..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:05

Blij dat ze allebei gezond zijn.

Voor de rest houd ik me vandaag maar even in wat ik ervan denk.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:04

:n
Arm kind...

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:09

Belachelijk...

maar wel een heeeeeeeeel mooi kindje!!

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:37

Ik vind dat ze zich dood moet schamen. Okay, ze voelt zich nu goed en daarom neemt ze deze beslissing, maar de kans dat ze af gaat takelen binnenkort is aanwezig, met zo'n leeftijd. Hoe kun je een kind dat aandoen? Maar dat is mijn mening.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:43

vind het fijn dat ze allebei gezond zijn,
wie weet is die vrouw jaren bezig geweest voor een kind kan het wel begrijpen,
maar het kindje krijgt een harde toekomst kinderen onder elkaar kunnen vies zijn,
dit kind word straks gepest dat is 1 ding wat zeker is.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:46

Hmm.. vind het apart, maar het is een keuze van de vrouw en daar kan ik niks over zeggen :o

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:54

wat is goed, en wat is fout.
het is haar keuze en ze zal er gelukkig mee zijn.
je hebt vaak meisjes van 14, 15 jaar die een kind krijgen, en die zelf nog kind zijn.
ik denk dat ik dat veel erger vind.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:02

Ik vind het niet kunnen, maar goed, het is haar beslissing en ik wens ze veel gezondheid in de volgende jaren..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:09

Moeder natuur heeft niet voor niks alles zo geregeld.
Waarom geen kind al eerder geadopteerd als ze maar niet zwanger werd?

@vrouwke : ik denk wel dat meisjes van 14, 15 jaar meestal niet echt de gedachten erbij hebben dat ze echt zwanger willen worden. Volgens mij zijn dat voornamelijk ongelukjes door onderandere te weinig voorlichting. (Tuurlijk is het ook erg dat dit gebeurt).

Deze vrouw wou echt nog zwanger worden. Ik denk dat daar wel een verschil in zit.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:20

Citaat:
maar het kindje krijgt een harde toekomst kinderen onder elkaar kunnen vies zijn,

Wat een veronderstelling weer!
Waarom zou het zeker zijn dat dit kindje gepest gaat worden? Omdat het een oudere moeder heeft dan de gemiddelde nederlander?

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:38

verschrikkelijk :n ik vind dit beetje stoer doen. Kijk-eens-wat-ik-kan-gedrag
wat heb je een kind nou te bieden op die leeftijd?

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:42

Moeder natuur heeft niet voor niets de overgang verzonnen ....
Volgens mij krijgt mams het nog behoorlijk zwaar de komende jaren. Gister op tv zag ze er goed uit, maar herinner me dat ik na mijn eigen bevalling vol adrenaline was en het idee had dat ik de wereld aankon. Nu zijn we een jaar verder en ik vind het best zwaar een kind (en ik ben niet alleenstaand). Maar het zijn toch (af en toe nog) gebroken nachten, als hij ziek is lever jij je nachtrust in enz. Als ik naar mijn ouders kijk van ongeveer dezelfde leeftijd als deze dame, dan vinden zij oppassen heel leuk, zelfs een week of weekend, maar ze zijn daarna altijd best moe en blij dat ze hun rust weer hebben. Deze mevrouw moet het straks dus allemaal alleen doen. Ik wens haar in ieder geval succes en sterkte!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:45

Ik vind bewust kinderen krijgen per definitie egoistisch, hoe oud of jong dat je ook bent. De keuze maak je altijd voor jezelf en eventuele partner en ik snap ook niet dat iemand dat anders kan zien. Voor wie maak je die keuze anders: voor dat kindje dat nog geboren moet worden? As if...
Het lijkt me zwaar voor een oudere moeder om een kind op te voeden, maar niet moeilijker, ze heeft er zelf voor gekozen, goed over nagedacht en ik wens haar alle geluk van de hele wereld toe. Als ik moet kiezen tussen een tienermoeder die per ongeluk een kind gaat krijgen en een moeder van 63 die de keuze heel bewust maakt dan heb ik liever die oude moeder die dat bewust doet.
We rekken "de natuurlijk" op zoveel manieren op; klonen, IVF...dit is een taboe dat in dat rijtje hoort en logisch dat als de mogelijkheid er is, dat er ook naar gehandeld gaat worden. Ik denk dat een kinderwens voorbij gaat aan alle logica; als je die hebt ben je tot alles bereidt om die wens te vervullen.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:51

Triest. Uit het filmpje lijkt het mij eerder een oude vrouw die bang is om eenzaam te zijn (ze is alleenstaand, dat er ook nog eens bij!).
Met een kindje is dat probleem dan uit de baan.
Goed voor moeder en kind dat beiden gezond zijn, ik wens de moeder een lang en gezond leven toe, vooral in het belang van het kind dan.
Maar ik vind dit niet kunnen...

Kinderen krijgen egoïstisch? Zo is de natuur nu eenmaal ;) elk dier (en dus ook de mens) moet zich voortplanten, dat heeft niets met egoïsme te zien, enkel met natuurlijke drang. Door de evolutie kunnen wij die drang onderdrukken en daar rationeel tegen over staan, maar als je kinderen wil, vind ik dat niet uit egoïsme. Dat is nu eenmaal de natuur en daar hoeft geen uitleg voor gevonden te worden.
De merels achter het huis zijn ook niet egoïstisch omdat ze een nestje bouwen, toch? :P het is gewoon zo!

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:52

ja haha ik hoorde het al op de radio, dat dat kind helemaal gezond is, best grappig.
maarja, ik wens die vrouw veel plezier drmee

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:53

annebe schreef:
Citaat:

Wat een veronderstelling weer!
Waarom zou het zeker zijn dat dit kindje gepest gaat worden? Omdat het een oudere moeder heeft dan de gemiddelde nederlander?

Inderdaad, dat zou al een reden kunnen zijn om het pispaaltje te worden. Kinderen zijn erg hard onder elkaar dus ik zou het niet uitsluiten. :n