http://nos.nl/audio/226322-kamer-kwaad- ... n-ing.html
Overal wordt op bezuinigd. Studenten, leraren, politiemensen, mensen uit de zorg gaan er allemaal op achteruit. Kraantjes worden dichtgedraaid en broekriemen moeten worden aangehaald. Maar een stelletje 50+'ers met een handige vriendenkring in krijtstreeppak, harken op één dag "werken" een bedrag bij elkaar waar ieder ander een maand voor moet bikkelen of nog langer.
Ik heb er niks op tegen dat mensen lekker geld verdienen, ik gun ieder die een eigen zaak groot maakt de winst waar hij recht op heeft. En ik ben ook zeker niet van de partij met de rode tomaat, maar dit is toch gewoon niet te verkopen?
Wat maakt deze mannen zó bijzonder dat ze recht hebben op zo ongelooflijk veel geld dat de hardwerkende belastingbetaler bij elkaar heeft gewerkt. Want nog maar 2 jaar geleden hadden ze die hardwerkende belastingbetaler opeens héél hard nodig om te overleven.
Je zou er verdorie bijna communistisch van worden.
Haal maar meteen een oud adagium van stal:
Een betere wereld begint bij jezelf.
Ik ga nu dus serieus op zoek naar een andere bank en dan wil ik graag bij een bank die mijn centjes verantwoord investeert. Dus ik denk dat het ASN of Triodos wordt. En ik vraag me af of er hier misschien meer mensen zijn die deze stap willen nemen. Bij wijze van protest. Nu grote delen van de wereld toch al zijn begonnen aan een revolutie voor meer democratie, kunnen wij hier ook best een "wij-pikken-het-niet-om-genaaid-te-worden-door-multinationals-revolutie" proberen te ontketenen.