Na 16 jaar de moordenaar gepakt van Nicole van den Hurk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Na 16 jaar de moordenaar gepakt van Nicole van den Hurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:21

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9292 ... ole__.html

Mijn lieve dinnetje..... eindelijk rust na 16 jaar.. ik heb het al die tijd geweten,. ik wist het..

'Stiefbroer doodde Nicole' EINDHOVEN - De vader van de 36-jarige stiefbroer van de vermoorde mavo-scholiere Nicole van der Hurk heeft bevestigd dat zijn zoon is opgepakt voor de moord op zijn stiefdochter in 1995.

Nicole van der Hurk Op verzoek van de Nederlandse politie werd op 8 maart in de Engelse plaats Stevenage een man aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de dood van de Eindhovense Nicole. Hij zou de moord hebben bekend, maar dat wil de politie niet bevestigen.

De verdachte zou de 36-jarige stiefbroer van Nicole zijn, Andy. Hij heeft zichzelf aangegeven bij de politie in Stevenage, een stad ten noorden van Londen, waar hij sinds enige tijd woont. Op Facebook had de man berichten geplaatst over een naderende arrestatie. De vader van Andy bevestigt tegenover het Eindhovens Dagblad dat zijn zoon is gearresteerd.

Tegenover de Engelse recherche zou hij volgens misdaadverslaggever Peter R. de Vries dusdanige verklaringen hebben afgelegd dat de Nederlandse justitie hem graag aan verder verhoor wil onderwerpen. Wanneer en of de verdachte naar Nederland wordt overgebracht, is niet duidelijk. Morgen vindt in Engeland hierover een zitting plaats.

Nicole van den Hurk verdween op 6 oktober 1995. Het toen 15-jarige meisje vertrok in de vroege morgen van vrijdag 6 oktober 1995 met haar fiets bij de woning van haar oma aan de Van der Helststraat 9 in Eindhoven. Ze ging op weg naar een supermarkt in het winkelcentrum Woensel, waar ze werkte, maar is daar nooit aangekomen.

Vrijdagavond 6 oktober rond zes uur werd haar fiets gevonden in de Dommel, vlakbij het Wasvenpad in Eindhoven. Op donderdag 19 oktober 1995 rond zeven uur ‘s avonds werd het rugtasje van Nicole aangetroffen in een greppel langs de Kanaaldijk Zuid in Eindhoven.

Anderhalve maand later werd haar lichaam gevonden in de bossen tussen Mierlo en Lierop. De mavo-scholiere van 15 was met geweld om het leven gebracht. Na een half jaar rechercheonderzoek werden kort na elkaar twee verdachten aangehouden: Nicoles stiefvader Ad en stiefbroer Andy. Beiden moesten binnen enkele dagen worden vrijgelaten. Nu is laatstgenoemde opnieuw gearresteerd.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Caye op 17-03-11 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Re: Na 16 jaar de moordenaar gepakt van Nicole van den Hurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:24

wat afschuwelijk zeg, maar wat fijn dat ze naar 16 jaar toch nog de verantwoordelijke kunnen straffen... Dat moet ook rust zijn voor de rest van de familie, en voor jou.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:26

je eigen broer , waarom ?
snap je toch niet dat iemand daar 16 jaar mee rond kan lopen ,, ben wel blij dat het nu opgelost is en er duidelijkheid is voor familie en vrienden van nicole

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:30

Laten we zeggen dat de jongen in spe nog al geobsedeert was van haar... al tijden..

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:31

Caye schreef:
Laten we zeggen dat de jongen in spe nog al geobsedeert was van haar... al tijden..

in de zin van "" dat hij haar dus niet als zusje heeft gezien?

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:35

Ze was een hele knappe meid. En ik snap dat je daar best gevoelens van kon krijgen. Hij was haar stiefbroer. Dus verder geen bloedverwanten. Maar wel 5 a 6 jaar ouder.
Ik kan en mag niet op bokt dingen vertellen die aanvallend kunnen zijn voor mensen ;) maar goed je kan je liefde kenbaar maken aan iemand op verschillende manieren :(:) voor al als je geobsedeert ben van iemand

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:36

Jeetje Dien wat een verhaal...zoiets raak je nooit meer kwijt. Wat goed dat dat toch gelukt is, ik heb dat verhaal toen ook nauwlettend gevolgd en maakte diepe indruk. Pff sterkte meissie.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:41

Ik was een van de enige die wist van het gedrag van haar stiefbroer... wat aantal weken voor haar verdwijning bij mij aankwam in vertrouwen.. Ben daar wel meteen mee naar buiten gekomen. maar ja.. bewijs .........

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:44

tjah ik snap dat je niet te veel kunt zeggen hoor ;)
maar is voor mij heel moeilijk voor te stellen , ik heb zelf een adoptie broer , dus totaal geen bloedverwante , maar zulke gevoelens kan ik me dus niets bij voorstellen tussen broer en zus.

maar dat ff terzijde ,ik hoop dat vele mensen nu iets af kunnen sluiten na zo'n tijd.
en hun rust kunne vinden , naar zoveel vragen te hebben overgehouden aan een vreslijke periode.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:45

Wat moet dat afschuwelijk voor je zijn geweest, Caye. Je moet nu toch wel opgelucht zijn, dat haar stiefbroer gepakt is.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:48

Tjee.. Wat naar om dit zo van dichtbij mee te maken TS. Zeker omdat het zo'n lange nasleep heeft gehad.
Sterkte...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:50

Phoe, ik las het op de telegraaf, een zaak die me altijd bij gebleven is. Ik was ook maar 14 en het gebeurde 'om de hoek' ik zat in eindhoven op school...... Hopelijk is de zaak nu eindelijk snel opgelost!! Vreselijk......

Maar dat ze daar 16 jaar over moeten doen....
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 17-03-11 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:51

Wat knap van je TS, dat je dit in een topic plaatst.

Hoe moeilijk moet het voor jou en familie zijn geweest...
:(:)

Sterkte.

Thats_me_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:52

Dat was toen echt iets wat heel veel indruk op me heeft gemaakt. Het was bij ons redelijk in de buurt. Ze werkte bij de Konmar (volgens mij) en wij gingen daar vaak boodschappen doen. Sterkte ermee alles wordt nu natuurlijk weer meer opgerakeld bij je.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:52

Kan me indenken dat dit voor alle betrokkene en goede familie om t zomaar te zeggen een enorm opluchting is dat die zak hooi is gepakt!
Misschien dat de wond van het verlies weer open is gegaan maar nu kan je zelf {hoop ik } rustiger slapen dat je niet verkeerd zat qua gedacht om te denken dat die worst op pootjes {honden...} mooi in de bak zit.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:54

pfff... wat een opluchting dit! Eindelijk gerechtigheid!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:58

Thats-me Ja klopt ze werkte in de konmar in Winkelcentrum woensel. ( wat nu de XL-AH is )

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:45

sterkte wuufie, moest gelijk aan je denken toen ik het las op de telegraaf... :(:) :(:) hopelijk komt er nu meer rust in je hoofd hierover... :(:)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:55

Achjee wat heftig |(
Sterkte..

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:57

Ahhh heftig zeg!
Sterkte...

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:07

pffff Dien, wat heftig :(:)
Ik kan mij die vermissing enzo nu ook gelijk weer voor de geest halen. Maar dat het jouw vriendinnetje was ;(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:00

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:30

Als je labiel bent hoe kan je dan zelfstandig in de UK wonen???
Die vader vind ik overkomen als een zeer aparte vogel (en dan verwoord ik t nog netjes).

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 13:51

Ik zag op zijn facebook een foto met kind staan. Mensen kunnen heel goed doen alsof. Zeker als het in je voordeel is.

Maar hoe kan iemand zo lang in een maatschappij leven zonder dat er ooit een lichtje is gaan branden? bij vrienden, of werk etc? Hij is gewoon gestoord. bedoel... narcisme of cd zijn ook gedragsstoornissen.
Maar dan ben je niet meteen labiel vind ik

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:22

Dientje toch,

Zag het al op hyves staan.
Blijft verschrikkelijk en ook ik kan het me nog goed herinneren.

Blij dat er eindelijk een schot in de zaak zit en dat er iemand kan boeten voor haar nutteloze dood.
Hoop dat zij maar vooral ook jij jullie rust kunnen vinden.
Je hebt alles gedaan wat je kon doen helaas dat het bewijs na 16 jaar pas komt.

Dikke knuf!!