4 Jaar Celstraf voor ontuchtvader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

4 Jaar Celstraf voor ontuchtvader

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:12

Celstraf voor ontuchtvader

De rechtbank in Den Haag heeft maandag de 48-jarige Arie van der Z. uit Katwijk veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf en tbs. De man heeft de afgelopen zestien jaar zijn vier minderjarige dochters seksueel misbruikt. Het Openbaar Ministerie had tegen de dader negen jaar cel geeist.

De ontucht begon toen de dochters drie jaar oud waren. Ze werden tien jaar lang drie tot vier keer per week misbruikt als hun moeder niet thuis was of wanneer de vader hen naar bed bracht. Toen zij de puberleeftijd bereikten en zich begonnen te verzetten, hielden de incestueuze praktijken op. De vader verplichtte zijn kinderen te zwijgen omdat hij anders naar de gevangenis zou moeten. De dochters legden een schriftelijke verklaring af, waarin gruwelijke details stonden. Zij vonden alleen steun bij hun geloof. De vader heeft zijn wandaden bekend. Maandagavond meer in de vroege uitzending van Hart van Nederland

http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... uchtvader/

Edit; Stukje van de rechter;
Hij pleegde het ontucht op momenten dat de moeder niet aanwezig was of wanneer hij ze naar bed bracht.
Ook misbruikte hij soms 2 kinderen tegelijk of direct na elkaar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-11 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: 4 Jaar Celstraf voor ontuchtvader

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:13

4 jaar tegenover 16 jaar.. :x

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:14

Zum Kotzen :r inderdaad, maar nog liever die 4 jaar dan -in een geval dat ik ken- NIKS :(

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:19

KoudbloedKim schreef:
4 jaar tegenover 16 jaar.. :x

De spijker op z'n kop... Over 4 jaar loopt papa weer vrij rond, klaar om verder te gaan met zijn zieke praktijken.

4 jaar voor het ruïneren van de levens van zijn bloedeigen dochters. Ik schaam me diep voor ons rechtssysteem, op dit soort momenten baal ik van de verzorgingsstaat waarin iedere ''mafkees'' bestempeld wordt als ziek of depressief en zodoende relatief goed vanaf komt, om vervolgens slachtoffers keer op keer van een koude kermis thuis te laten komen. De enigen die verzorgd worden in dit land lijken de criminelen te zijn... :n

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:21

Veel te kort... Maar wel meer dan de meeste daders krijgen. Ik hoop dat dit een voorbeeld zal zijn voor velen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:23

Inderdaad, het is wel iets, maar toch veel te weinig.
Wat zou het fijn zijn als er gepaste straffen zouden komen.

Ik snap het niet.. de levens van die kinderen zijn eigenlijk al verkloot.
Als je van je derde tot aan je late pubertijd wordt misbruikt, moet er heeeeeeeel wat gebeuren om dat te boven te komen.
I.m.o kán dat niet eens.. :n

Ik ben benieuwd hoe die moeder hier op heeft gereageerd, al lijkt het me verstandig om daar in dit topic geen aannames over te plaatsen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:29

Het kan wel 10......
Ik was 6 toen het misbruik begon en 21 toen het ophield.
Het heeft me verdriet,boosheid en onmacht gebracht,geen comntact meer met moeder en jongste zus.
Maar nu leef ik,geniet van het leven,mijn kinderen en man.
Dat ik dit mag hebben ondanks mijn verleden, het is iets om te koesteren

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:58

Argh wat naar zeg, echt walgelijk. Het is 4 jaar cel + TBS he.. dus misschien en hopelijk zit hij nog wel 20 jaar vast..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:38

@Chris: dat hóóp ik toch!

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:14

Zo weinig straf. Drie meisjes helemaal misbruikt. @###$@ ( ter vervanging van de woorden die ik hier zou willen neerzetten). Heeft de moeder nooit iets gemerkt?? Waar is de rechtvaardigheid??? God ik wordt ziek van zulke berichten.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:18

hittepit_12 schreef:
Het kan wel 10......
Ik was 6 toen het misbruik begon en 21 toen het ophield.
Het heeft me verdriet,boosheid en onmacht gebracht,geen comntact meer met moeder en jongste zus.
Maar nu leef ik,geniet van het leven,mijn kinderen en man.
Dat ik dit mag hebben ondanks mijn verleden, het is iets om te koesteren

210 dagen celstraf heeft hij hier voor gehad.
Wanneer komt Nederland eens met normale straffen

Wat is vier jaar cel vergeleken bij het weggooien van een normale jeugd van drie meisjes die voor de rest van hun leven met een trauma rondlopen.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:40

En dan te bedenken dat het in de gevangenis tegenwoordig net het Van der Valk hotel is!

Er was vanmiddag ook een heel stuk over misbruik in dr. Phil. Ik kijk dit normaal nooit, maar nu toevallig wel. Ik heb gedurende de hele uitzending geprobeerd te begrijpen waar de zedendeliquent het over had. Maar ik heb geen minuut gesnapt waar hij het over had.. Hoe KUN je zulke lust-gevoelens hebben.
Ik ga er werkelijk van over mijn nek..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:43

Er word een speciale plaats gezocht voor dit soort daders.
Helaas zijn ze niet in elke gevangenis plaatsbaar omdat mede gevangene het vaak ook niet zo op dit soort daders hebben.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:49

niet normaal meer!

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:34

hotchocolat schreef:
Helaas zijn ze niet in elke gevangenis plaatsbaar omdat mede gevangene het vaak ook niet zo op dit soort daders hebben.

Je hebt gelijk, maar aan de andere kant is het hun probleem en ik vind het net goed als ze een koekje van eigen deeg krijgen via hun eigen achteruitgang.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:39

hotchocolat schreef:

Gooi ze er maar gewoon bij!
Belachelijk weinig dit... Heb er gewoon geen woorden voor...
De meisjes hadden alleen het geloof, is toch te erg voor woorden. Ik vind dit zo triest voor die kinderen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:42

Wat bedoelen jullie met "16 jaar"? Die kinderen hebben levenslang! Laat die man gecastreerd worden en levenslang eenzame opsluiting... graag...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:43

Jennasilver schreef:
hotchocolat schreef:

Je hebt gelijk, maar aan de andere kant is het hun probleem en ik vind het net goed als ze een koekje van eigen deeg krijgen via hun eigen achteruitgang.

_/-\o_

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:44

vier jaar en daar gaat nog een derde standaard vanaf! Die kids hebben levenslang en meneer komt zo goed weg.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:14

Je zou tegenwoordig eerder voor eigen rechter gaan spelen, dan de rechter iemand een celstraf op laten leggen....Schandalig...:n

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:31

God, wat walgelijk ;(

Ik vraag me echt, echt af waarom hij zo'n lage straf krijgt? Dat kan toch bijna niet, krijgt hij niet nog de rest van zijn leven TBS of zo? En gaat het OM niet in hoger beroep? :?
Ik dnek het niet snel maar als dit echt zijn straf is dan zou ik toch ernstig overwegen als slachtoffer om het heft in eigen hand te nemen. Al is het maar om nog meer slachtoffers te voorkomen. :n

Edit: opgezocht, hij krijgt dus TBS! Hij staat dus niet over 4 jaar op straat maar blijft voor onbepaalde tijd opgesloten. We kunnen allemaal weer even ademhalen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 00:00

VEEL te laag die straf.. belachelijk..

van mij mogen ze een bepaald lichaamsdeel afhakken bij die man, en daarna eenzaam opsluiten..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 08:45

TBS kan langer zijn dan levenslang, en is het een van de ergste straffen. Best wel een flinke straf dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:09

Agossie schreef:
Wat bedoelen jullie met "16 jaar"? Die kinderen hebben levenslang! Laat die man gecastreerd worden en levenslang eenzame opsluiting... graag...
4 jaar celstraf tegenover 16 jaar lichamelijk misbruik.
We hebben het niet over de psychische schade die ze de rest van hun leven blijven houden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:14

Daphna schreef:
TBS kan langer zijn dan levenslang, en is het een van de ergste straffen. Best wel een flinke straf dus.

Wat raar dan dat er meer TBS-ers ontsnappen dan gevangenen :+

Echt typisch Nederland weer met zn rechtssysteem, belachelijk