nederlandse militairen zitten vast in Libië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

nederlandse militairen zitten vast in Libië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 10:05

Drie Nederlandse militairen gevangen in Libië
--------------------------------------------------------------------------------

(Novum) - In Libië zijn drie Nederlandse militairen gevangengenomen door troepen van de Libische dictator Moammar Gadhafi. Dat zei een woordvoerder van het ministerie van Defensie donderdagochtend op Radio 1.

Het gebeurde zondag tijdens de evacuatie van een Nederlander in de stad Sirte, 450 kilometer van Tripoli. De drie marineleden waren vanaf marinefregat Hr. Ms. Tromp met een helikopter naar Sirte gevlogen om twee evacués op te halen, onder wie een Nederlander.

Na de landing werd de helikopter aan de grond gehouden door een gewapende Libische eenheid. Volgens de woordvoerder zijn de troepen regeringsgezind. Ze houden de Nederlanders vast omdat er voor de operatie geen diplomatieke toestemming is gevraagd.

De informatie over de gevangenhouding werd volgens de zegsman niet eerder naar buiten gebracht wegens veiligheidsredenen. Nederland voert 'intensief diplomatiek overleg' met Libische autoriteiten om de mariniers vrij te krijgen.

Volgens de woordvoerder worden de drie goed behandeld. De twee evacués zijn overgedragen aan het Nederlandse ambassade in Libië en hebben het land inmiddels verlaten.

(bron: http://binnenland.nieuws.nl)

Lijkt me ontzettend spannend voor de families, ook omdat er meerdere oorlogschepen onderweg zijn en Kadaffi daar niet blij van wordt.
Hopen dat het goed afloopt.

Mondy

Re: nederlandse militairen zitten vast in Libië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:55

Smakeloos hoe de media nu gaat rondstrooien met beelden van Yvonne.
Heerlijk voor alle famillieleden, vrienden en collega's.
Respectloos !

Ik hoop dat ze alledrie weer "gezond en wel" terug komen !!!!
Mijn duimen blijven draaien