Origineel gestraft na slechte schoolresultaten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Origineel gestraft na slechte schoolresultaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 15:18

Weet niet helemaal zeker of het hier hoort maar leek mij wel het meest gepast

Origineel gestraft na slechte schoolresultaten:

De moeder van de Amerikaanse James Mond III is vastberaden om haar zoon te laten inzien hoe belangrijk goede schoolresultaten zijn. Die vastberadenheid levert een originele straf op: ze duwde hem een bord in de handen met het opschrift ‘toeter als je denkt dat ik een opleiding nodig heb’. Zo staat hij nu op het voetpad langs een druk kruispunt. ‘De reden waarom ik dit doe, is omdat hij zijn lessen voor school niet wil leren. Daarom heb ik hem hier op de hoek van de straat gezet. Als hij van op een hoek staan lanterfanten zijn beroep wil maken, wel, dan kan hij het nu al leren. Jong geleerd is oud gedaan.’ Dat vertelde Ronda Holder, de moeder van de 15-jarige James Mond III aan de lokale Amerikaanse nieuwszender My Fox Tampa Bay. Holder laat haar zoon op de hoek staan met een groot bord om zijn nek, waarop staat te lezen: ‘Ik heb vier vragen beantwoord tijdens een laatste test en dan heb ik gezegd dat ik niet verder wilde doen. Met een laag puntengemiddelde tot gevolg. Toeter maar indien ik wel een onderwijsopleiding nodig heb.’ ‘Ik ben er zeker van dat hij zich schaamt. Volgens mij is dit nog de enige oplossing -ik heb al verschillende andere dingen geprobeerd-, want hij wordt niet graag voor schut gezet. Misschien ben ik op dit moment de slechtste moeder die er op de aarde rondloopt. Maar uiteindelijk zal hij zich er wel doorslaan en op langere termijn zal hij me zelfs dankbaar zijn voor deze straf’, aldus de 33-jarige moeder, die vastberaden is om haar zoon te laten staan tot zijn punten verbeteren. En om er zeker van te zijn dat hij zijn straf uitzit heeft ze in zijn buurt post gevat om hem te controleren. Volgens de moeder wordt er wel degelijk naar haar zoon getoeterd. Toch is niet iedereen tevreden met dergelijke straf. Psychologe Stacey Scheckner: ‘Een tiener in verlegenheid brengen, is niet altijd gezond voor iemand die nog in een opgroeifase zit. Het kan zijn zelfbeeld schade aanbrengen en hem boos maken op de maatschappij. Wat uiteindelijk kan leiden tot het zich terugtrekken naar de rand van die maatschappij.’

http://www.standaard.be/Assets/Images_U ... pg.568.jpg

www.waarmaarraar.nl

Ik kwam dit tegen en ik ben erg benieuwd wat jullie mening is

Ik voor mezelf moest eigenlijk lachen , ik ben namelijk net zo 1 ...wie niet luisteren wil moet maar velen en kan me dan deze (wanhoops)daad van moeder absoluut voorstellen en helemaal als het om school gaat

Ik hoop op een interessante discussie

*Tiepvautjes
Laatst bijgewerkt door Zappa op 28-02-11 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Re: Origineel gestraft na slechte schoolresultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:20

Beetje trieste manier...
Je kunt je kind ook op een andere manier goed motiveren...

Maar kan er stiekem wel om lachen :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:22

Haha ach ik weet niet, het hangt van het kind af.
Ik zou er geloof ik nog mee lachen als ik daar stond. :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:50

Ze is van plan hem daar te laten staan tot zijn punten verbeteren.... En hoe moeten die dan gaan verbeteren als die knul daar op de hoek van de straat staat? ;)

Alle gekheid op een stokje; ik geloof toch dat ik het iets anders aan zou pakken.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:53

Hahahaa,
ik snap heel goed waarom de moeder dit gedaan heeft, vindt het wel creatief !
Maar of het de correcte manier is ... ?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:15

Tsja wat is tegenwoordig correct? Tegenwoordig is het bijna zo dat je kind niet eens op zijn fouten mag wijzen want dat is zielig, niet verantwoord, mishandeling...
Wie weet heeft deze jonge mams wel echt tot wanhoop gedreven.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:22

Mijn ouders zeiden altijd wie niet horen wil moet maar voelen. Maar dat was dan meestal dreigen met dan ga je lekker van school en in een winkel werken, weet je wat ga dat maar alvast doen dan weet je wat je te wachten staat als je niet gaat leren. Het heeft geholpen want inmiddels heb ik als 6 jaar mijn HBO af.
Deze straf is wel heel orgineel.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:32

Ik ben van mening dat het WEL helpt. Ik liet ook altijd mijn ondergoed in mijn kamer rondslingeren. Toen mijn vader deze allemaal aan elkaar heeft geknoopt en aan de vlaggenmast uit het raam heeft gehangen.. kon ik ineens heel netjes opruimen :')

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:36

Ze is wel creatief haha! Ik zou er denk ik ook een iets andere invulling aan hebben gegeven.

Wat is ze trouwens jong moeder gewonden! Ze is 33, haar zoon 15, dus ze was 18 :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:42

vinurr schreef:
Ik ben van mening dat het WEL helpt. Ik liet ook altijd mijn ondergoed in mijn kamer rondslingeren. Toen mijn vader deze allemaal aan elkaar heeft geknoopt en aan de vlaggenmast uit het raam heeft gehangen.. kon ik ineens heel netjes opruimen :')

:') _O- :')

Ok toen ik die las kon ik een schaterlach niet langer bedwingen :')
maar het heeft dus wel effect gehad :j

Ik snap de moeder wel. Ze zal vast wel al heel wat andere zaken geprobeerd hebben, maar veel jongeren zijn nu eenmaal koppig en blijven er hun voeten aan vegen. Tjah, wat moet je dan als ouder? Opgeven en toekijken hoe je kind misschien de afgrond in gaat en hopen dat ze het zelf ooit gaan inzien, als het te laat is? Of toch maar even creatief zijn en ze aanpakken waar het pijn doet, maar dan wel met grote kans dat ze wel hun best gaan doen?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:45

Het is natuurlijk moeilijk oordelen over wat die moeder allemaal al geprobeerd heeft om haar zoon te stimuleren, maar ik vind het toch wel een beetje ver gaan... Creatief is het wel, maar of het die jongen op langere termijn het zelfvertrouwen en de motivatie gaat geven om iets van zijn leven te maken? Ik vraag het me af.

RobinJoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 01:44

hahaha.
Die moeder heeft best wel humor.
Maar eigenlijk is het ook wel zielig...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 01:52

Casca schreef:
Wat is ze trouwens jong moeder gewonden! Ze is 33, haar zoon 15, dus ze was 18 :wow:

Precies. Wat een voorbeeld :O

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 01:54

Op z'n minst origineel :P

Ik kan me zo voorstellen dat dit niet het eerste beste is wat ze verzint en een 15 jarige is vaak ook niet de makkelijkste. Dus ja, misschien was er een andere manier geweest maar tegelijk is dit wellicht wel iets wat hem goed aan het denken zet.
Ik ben het overigens niet eens met dat het niet verantwoord zou zijn, je mag best op fouten gewezen worden en als het niet op de lieve manier lukt dan maar op deze manier, wie niet horen wil moet maar voelen.

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 02:09

_O-

Mijn broertje mag hier ook wel langs de weg gaan staan:
"Van de hele dag computerspelletjes spelen, voor de spiegel staan en opdrukken wordt je ook niet slimmer."

Ach, en als dat jong een slecht zelfbeeld krijgt hiervan had ie maar eerder moeten luisteren. Misschien dat als ie geen vrienden meer heeft dat ie wel een keer gaat leren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 02:20

hestejente schreef:
Casca schreef:

Misschien wil ze juist daarom dat haar zoon wel leert :)*

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:40

hestejente schreef:
Casca schreef:

Waar slaat dat nou weer op.
Mischien heeft ze daarna wel weer haar studie opgepakt.
Waarom denken mensen meteen altijd dat jonge moeders het ook perse meteen slecht doen?
Gelukkig ken ik er wel genoeg die het goed doen !!

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:24

[/quote]Wat is ze trouwens jong moeder gewonden! Ze is 33, haar zoon 15, dus ze was 18 :wow:
Precies. Wat een voorbeeld :O[/quote]

Niet zo oordelen ik was 19 toen ik geplanned moeder werd en ik heb mijn studie afgemaakt.

Ik weet niet of deze methode haar zoon aan het studeren zal zetten. Vind het erg vernederend voor hem, pubers opvoeden en stimuleren is niet makkelijk, maar er zullen toch wel andere oplossingen zijn dan deze.
Het idee klinkt wel grappig totdat je de foto ziet waarop de jongen zich doodschaamt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:31

Ik vind het hilarisch verzonnen.
Correct of niet,, hij is goed :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:32

*denkt*

Je zal je kind maar James Mond III noemen.

En nee, wat een k-methode.
Zo'n jochie gaat hier alleen maar minder van presteren omdat hij niet genoeg ondersteuning krijgt.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:10

Hadden mijn ouders echt niet moeten flikken bij mij op mn 15e :D

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:35

Hahaha..... mooie actie moeders! Nu maar hopen dat hij zich zo schaamt -omdat iedereen vast toetert- dattie snel weer naar de schoolbankjes rent om te gaan leren!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:47

Had een actie van mijn moeder kunnen zijn...

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:49

zeker een originele manier !
ik vind het eigenlijk wel een goeie :)
maar aan de andere kant ook wel weer sneu voor het kind...
ik wist wel, als mijn moeder mij op een kruispunt zou zetten met zo'n bord om mn nek, ik dat bord er heel snel weer af zou hebben en weer naar huis zou lopen :P

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:52

Weet je wat sneu is voor dat kind? Als ie er 20jaar later achter komt dattie beter een vak had kunnen leren en dus beter had kunnen verdienen (voor zichzelf en evt gezin), ipv achter de lopende band te staan, of het criminele circuit in te moeten. En er dan achter komen waarom zijn moeder destijds zo'n heibel maakte over het leren......