Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sok schreef:Is er landschap tussen Amsterdam en Rotterdam dan?
Wat is dat Groene Hart dan? Lijkt me toch eerder dat ze de Veluwe het Groene Hart kunnen noemen..
Echt natuur is daar toch niet meer, dus in mijn ogen geen verlies.
hetbommeke schreef:Hmmm, moeilijk moeilijk.
Mijn hart zegt: NEE! Ik heb zelf tot mijn 13e in 't Groene Hart gewoond, in Nieuwkoop. En later in Alphen a/d Rijn. En als ik daar nu nog soms kom, vind ik het heerlijk om daar de natuur in de gaan, rond de plassen te fietsen of wandelen of in de winter een schaatstocht te maken.
Maarrrrr... als ik in de auto zit van Amsterdam naar Rotterdam (of andersom) en ik sta weer eens vast op de A4, dan zegt mijn verstand: JA!!! Asfalt, meer meer meer en wel NU!!!
Dus tsjaa, dubbel gevoel hierover. Ik denk dat als ik nog in die regio had gewoond ik NEE had gezegd. Ben daar eerlijk over
Yucca schreef:Gister toevallig dit item voorbij zien komen op de tv, moet zeggen dat die dame van de PVV echt geen redelijke argumenten naar boven haalde.
Ik geloof niet dat een nieuwe snelweg sneller zou zijn, iedereen gaat dan die snelweg nemen, met als gevolg dat de nieuwe snelweg vol loopt en dan heb je weer hetzelfde probleem.
De HSL is niet voor niets (ondergronds) aangelegd, laten ze daar meer gebruik van maken.
Het probleem is dat teveel mensen rond dezelfde tijd ergens moeten zijn, dat ga je met met 10 extra snelwegen nog niet oplossen....
Laten we eerst de vergrijzing maar afwachten, ik denk dat de druk op de snelwegen uiteindelijk wel zal afnemen.
Vjestagirl schreef:Niet doen. Laat ze het openbaar vervoer gratis maken en 3x hogere tax op benzine leggen. OV stimuleren, auto ontmoedigen. Moet je eens zien hoe hard we die snelweg ineens niet meer nodig hebben.
Vjestagirl schreef:Niet doen. Laat ze het openbaar vervoer gratis maken en 3x hogere tax op benzine leggen. OV stimuleren, auto ontmoedigen. Moet je eens zien hoe hard we die snelweg ineens niet meer nodig hebben.
Vjestagirl schreef:En nu moet iedereen die geen auto heeft meebetalen aan de aanleg en het onderhoud van nieuwe wegen... Welkom in Nederland: iedereen betaald voor dingen waar ze geen gebruik van kunnen of willen maken.
Yucca schreef:Vjestagirl schreef:En nu moet iedereen die geen auto heeft meebetalen aan de aanleg en het onderhoud van nieuwe wegen... Welkom in Nederland: iedereen betaald voor dingen waar ze geen gebruik van kunnen of willen maken.
Tja, dat is toch de basis van hoe wij zaken geregeld hebben in NL, als we allemaal ikkeikkeikke en de rest kan stikken gaan doen lijkt het me er nou ook niet bepaald beter op worden....
Iedereen bepaald mee aan dingen die hij niet gebruikt, maar andere betalen ook mee aan dingen die jij WEL gebruikt, dus eigenlijk verekend zich dat allemaal weer.
Anne_GTI schreef:Yucca schreef:Tja, dat is toch de basis van hoe wij zaken geregeld hebben in NL, als we allemaal ikkeikkeikke en de rest kan stikken gaan doen lijkt het me er nou ook niet bepaald beter op worden....
Iedereen bepaald mee aan dingen die hij niet gebruikt, maar andere betalen ook mee aan dingen die jij WEL gebruikt, dus eigenlijk verekend zich dat allemaal weer.
Dat snap ik prima en heb ik ook geen probleem mee maar het openbaar vervoer gratis om vervolgens de mensen die daar geen gebruik van KUNNEN maken extra te laten meebetalen vind ik niet reëel. En waarom kan ik er geen gebruik van maken: Ik begin zo vroeg dat de bus nog niet
gaat maar heb dan ook geen last van file. Da's een beteren oplossing dan meer asfalt.