Verkeerde beelden bij reclame (Kruidvat)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Verkeerde beelden bij reclame (Kruidvat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 11:02

Het is weer zo ver, bedrijven stunten met verschillende dieet-pillen, drankjes, producten etc. etc..

Maar: De reclame van kruidvat schoot mij vanmorgen in het verkeerde keelgat hoor.
Je ziet een slanke buik (zeg maar gerust: modellen-buik) en 2 vingers die een "vetrol" vasthouden. Met behulp van hun product, kan je snel afvallen, op een snelle en juiste manier. (en dan kleine lettertjes: bij een bmi hoger dan 25...)

PARDON?!

Het modellen-buikje van de reclame is een slecht voorbeeld. Wat moeten onzekere kinderen/pubers /volwassenen wel niet denken hier van? Als dat vet is, goh, dat kan gedachten echt wel schaden hoor. Waarom nemen ze niet de realiteit in beeld?

Natuurlijk snap ik dat er dikke mensen in nederland zijn, maar dit schetst toch een heel verkeerd beeld?

Hoe zien jullie deze reclame?

Anoniem

Re: Verkeerde beelden bij reclame (Kruidvat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:05

Ik ken die hele reclame niet, maar ik denk inderdaad dat dergelijke reclames bijdragen aan eetstoornissen van vooral jonge meisjes. Maar daar is niet alleen bv het Kruitvat schuldig aan, dit is een probleem dat door de hele maatschappij in stand wordt gehouden. Zolang iedereen de uitgehongerde modellen als "mooi" blijft beschouwen en bestempelen, Barbie het voorbeeld voor al heel jonge meisjes blijft etc, blijft dit in stand gehouden worden.

Aan de andere kant ben ik ook een beetje bang dat als dit allemaal ineens losgelaten zou worden, iedereen misschien wel nog dikker zou worden. En overgewicht IS al een behoorlijk probleem...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:06

Ga ervan uit dat ze juist bedoelen dat je zo'n mooi modellenbuikje kunt krijgen als je hun product gebruikt...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:07

luxx schreef:
Ga ervan uit dat ze juist bedoelen dat je zo'n mooi modellenbuikje kunt krijgen als je hun product gebruikt...

Maar dan pakken ze toch niet dat 'vet' vast?

Ik ken de reclame ook niet, maar zoals je het beschrijft klinkt het inderdaad belachelijk.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 11:08

nee, maar dit viel me echt enorm op van Kruidvat. Er zijn meerdere foute beelden met reclames. Dit bedoelde ik eigenlijk als voorbeeld.

Gister stond het nog in de krant, dat kinderen 1/7 is te zwaar, en meer dan de helft heeft ondergewicht. (leeftijd: tussen 8 en 12 jaar).

Overgewicht is inderdaad een probleem. Maar (hoe ik dan denk) komt dat niet doordat mensen zich minder voelen naast een dun-persoon? En daardoor zich minder voelen, en onbewust meer eten of stressen, waar je dikker van (kan) worden?

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:08

Ik zie zo'n reclame als een slecht voorbeeld. Een model die geen vet heeft kan in mijn ogen ook niet afvallen. Dan zou je alleen maar botjes overhouden.
Als ze daar nou eenseen persoon voor gebruiken die wel een buik dan komt dat al geloofwaardiger over.

Ik kan best begrijpen dat onzekere jongeren daar over na gaan denken en de verkeerde beslissingen nemen.
Ik vind dat ze zulke reclame een verkeerd beeld geven.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:54

Ik kan me daar ook mateloos aan ergeren. Nu is een eetstoornis heel complex en dat ontstaat niet door zo'n reclame, maar het zorgt wél voor een hoop onzekerheid, denk ik. De beeldvorming over dik/dun klopt gewoon van geen kanten. En ik denk dat er ook een categorie mensen met overgewicht is die denkt 'ach, ik hoef het niet eens te proberen, want zo'n lichaam krijg ik toch nooit,' terwijl ze misschien wél zouden afvallen als er meer acceptatie komt voor normale lichamen, in plaats van dat belachelijk dunne.

Wat dat betreft vind ik dat Dove het heel goed doet, die hebben al 2 jaar of zo geen modellenfiguurtjes meer in hun reclames..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:59

Dit dacht ik dus ook precies toen ik die reclame gisteren zag!!

Net als bij die Kellogs-reclame..
Ik krijg dan altijd zo'n gevoel; als die mensen al te dik worden gevonden, wat vinden ze dan wel niet van mij. :=

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:00

Precies mijn gedachte.. Vind het ook nergens op slaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:02

Net als die ene reclame van zo'n vrouw die s'ochtends niks wil eten, want "het is vandaag donderdag en vanavond ga ik uit eten met de meiden, en ik wil echt een toetje, dat word vandaag dus alleen koffie".. van Kellogs.. special K ofzo.

Edit; Exacte zin toegevoegd. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-02-11 16:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:04

KoudbloedKim schreef:
Net als die ene reclame van zo'n vrouw die s'ochtends niks wil eten, "want ze wil vanavond als ze uit-eten gaat met haar vriendinnen toch écht een toetje".. :n

dat is ook zo'n mongolige reclame

het lijkt wel of alles om de SLANKE lijn draait, heel vermoeiend

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:07

Het viel mij ook op dat ze wel erg slank is voor een dieet. Krijg ik ook een beetje het idee dat iedereen ze maar moet nemen, omdat je er 'makkelijk' van afvalt.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:09

ik stoor me daar ook mateloos aan :D

ik vind de ergste de special K mini-breaks. dan staat de tante met maat 34 op, het beeld gaat naar haar buik/heupen terwijl ze al lachend zo'n prutkoekje neemt.

zooo kansloos! :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:10

Muwhaha ja die koekjes.. := Wát een tussendoortje zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:12

Die heb ik trouwens een keer gekocht.. echt totaal geen smaak aan. :n
Zelfs mijn cavia lustte ze niet.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:18

alleen om die nare reclame zou ik ze al niet willen kopen. maar wel leuk om te weten dat die dingen nergens naar smaken :D

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:23

KoudbloedKim schreef:

Mijn paard vind ze héérlijk.. :D

Maar bedoelen ze niet gewoon (zoals luxx zegt) dat je door die pillen zo'n figuur krijgt? Ik ken de reclame niet hoor.. maar dat zou natuurlijk ook kunnen..
Al ben ik het er wel mee eens vwb de reclames van Kellogs etc.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:25

wat zal je paard práchtig slank zijn, double! :D :D :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:26

Ik weet welke reclame je bedoeld en het slaat inderdaad nergens op zoals zoveel reclame's overigens nergens op slaan ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:27

Citaat:
, dat kinderen 1/7 is te zwaar, en meer dan de helft heeft ondergewicht. (leeftijd: tussen 8 en 12 jaar).

kan ik bijna niet geloven? Volgens mij is de helft van de kinderen juist te zwaar

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:31

Sodeletuut schreef:
luxx schreef:

Maar dan pakken ze toch niet dat 'vet' vast?

Ik ken de reclame ook niet, maar zoals je het beschrijft klinkt het inderdaad belachelijk.

Denk dat ze daarmee bedoelen: Kijk!! geen vet meer...!
Ze laten toch altijd het 'na' resultaat zien? Dikke vrouwen zien er voor een advertentie niet aantrekkelijk genoeg uit op de foto voor hun. De foto is juist om te denken 'ooooh, zo wil ik ook worden...'. En meteen daarop; kopen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:33

Colway schreef:
Ik weet welke reclame je bedoeld en het slaat inderdaad nergens op zoals zoveel reclame's overigens nergens op slaan ;-)

Tssssskkkkkk, ik word altijd errrrreg vrolijk en danserig als ik maandverband indoe hoor, en mijn pantoffels beginnen ook altijd te zingen als ik 's morgens een bakje muesli eet :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:15

Sonja schreef:
Colway schreef:

Tssssskkkkkk, ik word altijd errrrreg vrolijk en danserig als ik maandverband indoe hoor, en mijn pantoffels beginnen ook altijd te zingen als ik 's morgens een bakje muesli eet :+

_O-

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:49

KoudbloedKim schreef:

OMG inderdaad, die dingen zijn zó smerig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:57

Luxx: Ze doen dat ook bijna altijd als 'voor'.. :)