62-jarige vrouw zwanger van eerste kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:34

HARLINGEN - Een 62-jarige alleenstaande vrouw uit Harlingen is momenteel hoogzwanger van haar eerste kind...

De vrouw is afgelopen zomer in Italië bij een vruchtbaarheidskliniek geweest om een ivf-behandeling te ondergaan, meldt de Leeuwarder Courant. De behandeling is succesvol verlopen, waardoor de vrouw binnenkort voor het eerst moeder hoopt te worden. De geboorte wordt volgende maand verwacht.

De toekomstige moeder vindt de zwangerschap een privékwestie en wil tot de geboorte niet in de openbaarheid treden, aldus een woordvoerder van de familie. Ze heeft haar familie en vrienden inmiddels wel op de hoogte gesteld.

„Ze zoekt geen publiciteit en zit daar evenmin op te wachten. Tot de bevalling worden er geen details naar buiten gebracht.” Volgens de woordvoerder maken de vrouw en het ongeboren kind het goed

Telegraaf.nl
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat vinden jullie hier nu van ?
ik vind het belachelijk dat er nog op zo'n leeftijd een kind verwekt wordt. omdat als de moeder 10 jaar later misschien komt te overlijden of zeer slecht ter been wordt dat het dan ergens anders heen moet. je hebt ook mensen van 40 die nog een kindje willen en dat vind ik al aan de oudere kant maar 62 jaar vind ik echt te oud.

Anoniem

Re: 62-jarige vrouw zwanger van eerste kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:37

Common sense is not as common as we think........ apparently........

Waanzin dit...... 't is niet voor niks dat vrouwen op een bepaalde leeftijd in de overgang komen, heeft de Schepper wel over nagedacht hoor. Maar ja, mensen moeten het weer beter weten, blijkbaar. Waanzin.........

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:38

Topic nummer 3 over deze vrouw......heb getemd

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:39

justdiesel schreef:
Topic nummer 3 over deze vrouw......heb getemd

hij staat niet op NM

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:40

Ik hoorde het ook en mijn eerste reactie wat een egoistische vrouw en wat wreed ook om op die leeftijd als alleenstaande een kind te willen. De kans dat dit kind op 15 jarige leeftijd wees is is heel erg groot aanwezig.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:25

Zoals ik elders al zei, ik hoop dat andere landen ook snel 45 als max gaan invoeren.
Ik vind het niet kunnen, egoïstisch en ik gun het haar niet (dat mocht ik elders ook al niet zeggen, maar doe t toch :o )

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:25

een bokker woont naast deze vrouw..

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:28

ArabicQueen schreef:
een bokker woont naast deze vrouw..

Zou banketstaaf zijn als jullie gaat doorvertellen.......

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:00

Dit onderwerp wordt zo besproken bij Pauw en Witteman

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:42

01San schreef:
Dit onderwerp wordt zo besproken bij Pauw en Witteman

Ja, klopt!

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:05

Ik vind het walgelijk op alle vlakken. Op egoisme op geestelijk en lichamelijk vlak. Wie denk je dat je bent om voor god te spelen, moeder natuur heeft het lichaam niet voor niks zo ingesteld. Is er een vader in de buurt? Kon ze dit niet eerder bedenken? Er was ook zo'n omaa'tje die dit perse wilde 2 jaar na de bevalling van haar tweeling overleed ze aan ik weet niet wat, zij was volgens mij nog een paar jaartjes ouder. Wat kan je een kind bieden op een leeftijd dat je al aardig afgetakeld bent of bezig ben. Mijn ouders zijn 59 en 52 jaar en kan me niet voostellen dat mijn moeder die met artritis en andere kwalen nog op deze leeftijd een kind zou willen. De smoesjes van carierre en dingen op orde maken wil ik niet eens horen. ik zeg niet dat ze per definitie geen goede moeder is. Het zal toch uitlekken wie het is. Bah ik heb er geen woorden voor.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:39

Lekker egoistisch en slecht van de behandelend arts die had dit nooit moeten doen. In Nederland hadden ze dit niet gedaan maar in Italie nemen ze niet zo nauw blijkbaar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:42

45 jaar kan ik nog een keer begrijpen.. maar 62.... hallo... en ook nog alleenstaand...

leuk, (nier dus) ben je 10 is je moeder 72.. . als ze nog leeft..
20 heb je een ma van 82..

ik was 26 toen mijn oma 82 was... (en andere 81)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:47

Ik vond het al erg dat ik een Sarah moest maken toen ik 13 was...

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:54

vind het niet normaal! als da kind 10 is is zei al bejaard! voordat het kind volwassen is is de kans groot dat zei allang de pijp uit is...sorry hoor maar dan vindt ik niet dat je verantwoordelijkheids gevoel hebt. Wat heeft zou nou nog een kind te bieden? blijft dadelijk alleen achter

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 00:04

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:46

Het zal wel een vrouw met geld zijn. Ik neem toch aan dat ze de behandeling hier in Nederland niet voor haar gaan vergoeden. Het is van de zotte om op die leeftijd nog een kind te krijgen. Die arts in Italie doet het ook alleen maar voor het geld en kijkt niet naar het belang van het kind anders zorg je niet dat zo'n omaatje zwanger gaat worden. De vader is dus ook ver te zoeken lijkt mij. Maar het kwaad is al geschied en dan moet je voor het kind maar hopen dat ze nog lang het gemak heeft van haar bejaarde moeder. Hoewel ik denk dat het meer ongemak zal zijn helaas. Als ze dan ook maar alle medische kosten zelf gaat dragen tengevolge van haar zwangerschap, want daar hoeven wij toch niet voor op te draaien??!! Het mens spoort gewoon niet in mijn ogen want oudere moeders, hier in Nederland tussen de 35 en 45 jaar ongeveer, hebben als een verhoogde kans op complicaties. We hebben niet voor niets de overgang!!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:10

Een paar jaar geleden was er ook een vrouw van 60+ die zwanger werd, waarschijnlijk ook bij die Italiaanse kliniek.
Het kind verloor al op 2 jarige leeftijd zijn moeder...

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:37

Ik vind het inderdaad wel een raar idee dat het kind waarschijnlijk heel jong haar moeder gaat verliezen. Dat wil je als moeder toch een kind niet aandoen? Beetje egoïstisch!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:11

@ mobick: Ja, het is niet voor niets dat vrouwen boven een bepaalde leeftijd niet meer zwanger worden... De vrouw die ik noemde, had zelf een moeder die heel oud was geworden, daarom ging de arts akkoord.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:25

Zoolgangster wat is dat voor reden dat je moeder oud is geworden? Is toch geen garantie dat je zelf oud wordt. Dat is waarschijnlijk dezelfde vrouw waar ik het over had. Zij kreeg een tweeling. Als arts heb je toch ook waarden en normen. Kijk maar naar die octa mom dat moet toch ook niet kunnen?
Hoe gaat die vrouw dat opbrengen s'nachts op te staan met dat oud lichaam en dan huiswerk maken terwijl haar eigen hersenen 50 jaar geleden heel andere stof op school kreeg. En dat arme kind elke dag bang dat zijn moeder kan overlijden.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:25

In verband met een ander topic over dit onderwerp: [NM] Maximum leeftijd voor een kind plaats ik hier een slotje.
De discussie hierover kan in bovenstaand topic verder gevoerd worden.