Olympische spelen afgelopen = Honder Husky's afgeslacht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Olympische spelen afgelopen = Honder Husky's afgeslacht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 14:59

Honderd husky's afgeslacht in Canada

VANCOUVER - De Canadese politie heeft een onderzoek geopend naar de slachting van zeker honderd poolhonden, na de Olympische Spelen van afgelopen jaar. Dat meldden justitie en politie. Vermoedelijk zijn de husky's gedood omdat ze na het vertrek van de toeristen niet meer nodig waren.

Een medewerker van een bedrijf dat tochten met sledehonden aanbiedt, zou verantwoordelijk zijn voor de moorden. Hij bracht de zaak aan het licht omdat hij last had van een posttraumatische stressstoornis, sinds hij met een mes en een geweer in april 2010 de honden afslachtte.
De dieren kwamen niet altijd meteen om het leven door de kogel, waardoor „hij uiteindelijk een einde moest maken aan de meest verschrikkelijke scènes”, aldus de advocaat van de man. Op het verwonden of het in gevaar brengen van een dier staat in Canada vijf jaar cel. Wreedheid tegen dieren kan leiden tot een boete en achttien maanden cel.

Bron; Telegraaf.nl

Zulke berichten worden vaak vergeten, maar dit is toch altijd een van de nadelen aan evenementen als de olympische spelen.
We hebben natuurlijk allemaal de verhalen gehoord over wat er wel niet in Zuid-Afrika gebeurde voordat daar het WK kon worden gehouden.
Zijn die evenementen al dat gedonder nog wel waard?

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:01

Jeetje, dat doe je toch niet :(
Ze zijn niet meer nodig, dus kunnen ze ook wel weg :(

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:02

Triest. Nee, de evenementen zijn het niet waard, maar eigenlijk; waarom moet dit zo?? Je kunt toch een mooi evenement organiseren zonder al deze wantoestanden, ik begrijp dit soort dingen echt niet hoor.... :n

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:02

Ik snap eigenlijk niet precies waarom ze zijn afgeslacht?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 15:04

Ze zijn niet meer nodig. Tijdens de Olympische spelen waren er honderdduizenden toeristen in de omgeving.
Er zijn waarschijnlijk extra veel honden aangeschaft zodat ze geld konden verdienen met slede ritjes etc. Leuk voor de toeristen.
Maar nu deze toeristen weg zijn, zijn de honden ook niet meer nodig. (Een hond onderhouden kost immers geld..)

Inney

Re: Olympische spelen afgelopen = Honder Husky's afgeslacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:05

ah oké.
Bah. Dat zoiets nog gebeurd. :(

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:07

wat mij betrefd is GEEN ENKEL evenement zoiets waard.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:56

Alles moet aan de kant voor de "show". Zelf dieren

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:58

Tja, een boer die zijn bedrijf stopt zal waarschijnlijk zijn vee ook naar de slacht sturen. That's life. In ieder geval, zolang dieren nog als gebruiksobject worden gezien, en dat zullen mensen waarschijnlijk nooit meer afleren.

Dat hij niet het fatsoen heeft om de beesten op een meer humane manier af te maken snap ik dan weer niet. Was het te moeilijk om het vuurwapen tegen de kop te zetten? En kon een deel van het geld dat de beesten verdiend hadden niet in een nette euthanasie gestoken worden?

Zijn dergelijke evenementen zulk gedrag waard? Nee natuurlijk niet, noch al het gemeenschapsgeld dat er in gestoken word. Maar zodra mensen geld ruiken gaat het fatsoen de andere kant op.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:52

Arme dieren, ze hebben toch wel beter verdient dan dit :(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:56

ik hoef zoiets afschuwelijks niet te zien hoor. :brr: :brr:

ik denk dat ik zulke mensen dan kennis laat maken met mijn vuisten :( :( :( :( :(

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:45

Wat verschrikkelijk :(

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 01:35

mjah.. hoe crus het ook is.. in nederland en belgie is het net zo hoor
daar worden ( in ieder geval in belgie) op de faculteit van diergeneeskunde standaard allemaal rashonden open gesneden om voor studenten de oefenen tijdens de praktijk lessen.
waar die honden vandaan komen?
allemaal supermooie rashonden die fokkers niet aan de straat stenen kwijtkonden, dus die worden met vele tegelijkheid doodgemaakt voor deze lessen.
het is en blijft de waarheid dat men bij geldzaken vaak dit soort praktijken hanteert.
Nu is het voor zoiets als een school noodzakelijk om zulke dieren te hebben, en is het "for the greater cause"om later honderden andere dieren te redden,maar mensen zullen altijd dieren afslachten/kwijt proberen te raken als dit commercieel beter uitkomt voor ze

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:33

Tsja, in Nederland worden rond de 450 miljoen dieren per jaar gedood om als voedsel te dienen. (Waar ik overigens ook niet echt voor ben...) Waarom dan extra druk maken om een paar honden, terwijl het in je 'achtertuin' minstens zo erg is? Ze hadden 't trouwens wel wat humaner mogen doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:27

Fitch schreef:
Tsja, in Nederland worden rond de 450 miljoen dieren per jaar gedood om als voedsel te dienen. (Waar ik overigens ook niet echt voor ben...) Waarom dan extra druk maken om een paar honden, terwijl het in je 'achtertuin' minstens zo erg is? Ze hadden 't trouwens wel wat humaner mogen doen...

Hier ben ik het wel een beetje mee eens....en aan de andere kant waarmoet je met al die honden heen op straat losgooien is ook geen optie.
Begrijp alleen niet waarom ze dan moeten worden doodgeschoten, ze komen toch van een of andere vereniging af waarom kunnen zij hier niet voor zorgen zoals ze daarvoor hebben gedaan?
Beetje een vaag verhaal.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:29

Punt is denk ik niet dat ze dood moesten, er gaan zoveel dieren dood. Maar de wijze waarop. Als een medewerker PTSS heeft lijkt me dat het niet zo leuk was om te zien, heel zacht uitgedrukt.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:33

Ketaki schreef:
ik denk dat ik zulke mensen dan kennis laat maken met mijn vuisten :( :( :( :( :(

Hahah bij mij zijn het niet mijn vuisten. Denk dat een kogel beter is :j
Afmaken dat soort mensen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:45

Lees het nou pas, arme ARME husks!!!! |( Dit is echt te ziek voor woorden en als je bedenkt hoe mooi huskies kunnen zijn... stelletje smeerlappen :(

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:16

Dat die honden afgemaakt worden vind ik nog tot daar aan toe, maar de manier waarop. Daar kan ik wel heel boos om worden.
Als je het niet meteen goed kan doen, doe het dan niet.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:42

blue_kim schreef:
Dat die honden afgemaakt worden vind ik nog tot daar aan toe, maar de manier waarop. Daar kan ik wel heel boos om worden.
Als je het niet meteen goed kan doen, doe het dan niet.

Sorry hoor, maar jij keurt dit soort acties dus goed als ik het goed begrijp? Ze hadden het HELEMAAL NIET moeten doen. Honden waren gewoon gezond, en door die monsters waren ze weer als het zoveelste 'gebruiksartikel' gezien. Niet meer nodig? húp weggooien dan maar. O wat maakt me dit ziek zeg bij dit soort gedachten, sommige mensen hebben dus helemaal geen dierenliefde in hun donder zitten :(

Wat een onmensen toch in de wereld...... tjeemineetje...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:01

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:09

Ik zeg niet dat ik het goed keur, maar wat denk je dat er met die honden gebeurt als ze niet afgemaakt worden? Dan worden ze of verwaarlosd omdat de beste man geen geld heeft om ze te onderhouden of het worden zwervers.
Dan zou ik inderdaad eerder zeggen, maak ze af. En dan bedoel ik neit op de manier zoals deze man gedaan heeft, maar op een humane snelle manier.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:53

Ze konden ze ook verdelen in asiels en zo, husky's zijn veel te mooie honden om zomaar af gemaakt te worden. Die canadezen die dit hebben aangericht zijn gewoon onmenselijk bezig geweest! Ze hadden te maken met LEVENDE WEZENS en geen AFVALPRODUCTEN!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:15

HorseyDude schreef:
Ze konden ze ook verdelen in asiels en zo, husky's zijn veel te mooie honden om zomaar af gemaakt te worden. Die canadezen die dit hebben aangericht zijn gewoon onmenselijk bezig geweest! Ze hadden te maken met LEVENDE WEZENS en geen AFVALPRODUCTEN!

Honden worden bij honderden afgemaakt in asiels daar omdat er gewoon teveel zijn. Mensen blijven maar doorgaan met fokken terwijl er lang niet genoeg kopers zijn die die beesten tot hun dood willen hebben. En een asiel ziet je al aankomen met een vrachtwagen met honderd honden. "Hallo ik kom mijn honden hier even dumpen..."

En daarbij, hoeveel duizend dieren zijn er sinds vanmorgen zes uur welniet afgemaakt hier in Nederland omdat ze hun nut hadden overleefd?
Dat een hond aaibaar is en hier als huisdier word gehouden maakt het wat mij betreft niet zieliger dat zij afgeschoten zijn dan al die duizenden kippen/koeien/varkens/vissen die er dagelijks door gaan. Dat hun eigenaar niet het fatsoen had om die beesten netjes af te maken is echter wel een reden om dit als een misselijkmakend bericht te zien.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:42

HorseyDude schreef:

Ja daarom...husky's zijn te mooie honden om zomaar afgemaakt te worden...
Je noemt dit 2 keer...dus een iets minder mooie vuilnisbakkie mag wel?
best bijzondere gedachten gang.

Ik ben niet voor het afslachten van dieren echt niet.
Maar ben geen vegetariër...jullie allemaal wel?
Zo niet wat is het verschil tussen een hond en een koe/schaap/varken/eend/gans/vis etc etc?

Ok dit had veel netter gekund, deze man is super fout geweest door het zo aan te pakken en gelukkig hebben ze in canada wel goede straffen tegen dierenmishandeling! Kunnen we hier nog wat van leren.