Citaat:
SCHIPHOL, ZATERDAG - ,,Het liefst was ik vandaag lekker thuisgebleven”, vertelt Janneke Intrup bij de vertrekbalie van Transavia, waar ze zojuist haar instapkaart voor haar vlucht naar het Egyptische Hurghada heeft ontvangen.
Samen met haar man Thomas gaat ze een weekje naar de zon, maar door alle vreselijke berichten uit het land is absoluut geen sprake van een vakantiestemming.
Vanmorgen vertrokken enkele honderden Nederlanders naar de badplaatsen aan de Rode Zee, omdat daar tot dusver helemaal niets te merken is van de chaos in Cairo en andere Egyptische zeten.
,,Ik heb vannacht nog tot een uur naar Al Jazeera gekeken. En uiteraard contact gehad met het Sunweb, onze touroperator. Maar ze zeiden dat het in Hurghada veilig is. Dat we zonder probelemen kunnen vertrekken.
Ook Anneke Hazemeijer en haar man Floris hadden hun reis het liefst geannuleerd. ,,Maar omdat er geen negatief reisadvies is afgegeven zou dat voor eigen rekening zijn. Dus we gaan toch maar, omdat ze zo benadrukken dat er niets aan de hand is”, aldus Floris.
,,Mijn zus zit al in Al Gouna, vlakbij Hurghada. Ik heb haar gisteren nog aan de telefoon kunnen krijgen. Ze zei dat alles veilig is. Dus daar gaan we dan maar van uit. Maar die excursie naar Luxor laten we denk ik maar zitten.
Ook de familie Drenth uit Groningen gaat er het beste van maken. ,,We hadden afgelopen week pas geboekt”, vertelt vader Gerard, terwijl hij samen met zijn vrouw en twee kinderen de koffers incheckt.
,,Enkele collega’s vroegen gisteren of we wel goed wijs waren. Maar we zijn wel wat gewend hoor”, vertelt echtgenote Sandra. ,,We waren ook in Mumbai in de periode dat daar die aanslag was. Ik denk wel dat het veilig is in Hurghada. Dat vertelt in ieder geval ook Holland International, waarmee we reizen.”
Ook de zoontjes Djurre en Jitse willen maar wat graag dat de trip doorgaat en hebben er helemaal geen probleem mee al de Egyptische chaos betekent dat ze een week aan de rand van het zwembad moeten blijven.
,,Maar of het aan de Rode Zee echt gezellig zal worden weet ik niet”, vertelt Janekke Intrup vlak voordat ze het toestel instapt. ,,Geen telefoonverkeer met thuis, geen internet en dan ook nog eens in de gaten houden wat er allemaal in het land gebeurt. En het personeel zal ook wel niet echt gemotiveerd zijn”.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8873 ... html?p=2,1
Ik snap best dat het sneu is om je geld kwijt te zijn.
Maar ik zou toch echt liever veillig thuis blijven dan nu naar Egypte te gaan.
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat je ontspannen in je hotel zit met een dergelijke dreiging.