Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
patatkraam schreef:Ik vind het sowieso schandalig in het algemeen dat mensen worden teruggestuurd na jaren van blijven hier. Helemaal de kinderen die hier zijn opgevoed. Die hebben nu eenmaal een meer westerse visie gekregen en ik ben van mening dat ze daarom in het land van herkomst niet meer goed zullen aarden.
mick75 schreef:Ik begrijp werkelijk waar niet dat wij, Nederlanders, zoveel rechten menen te ontlenen aan het stukje grond waarop we toevallig geboren zijn, en die rechten aan iemand die op een ander stukje aarde geboren is willen ontzeggen...
Grenzen zijn kunstmatig, in het leven geroepen om grote groepen mensen te onderdrukken. Niet om wat voor andere reden dan ook! Het is absurd om rechten te ontlenen aan het gegeven dat je op het "juiste" stukje grond geboren bent.
Blue_Eyes schreef:Ik ben het helemaal met Mick eens. Wat is dat nou toch voor kolder om een meisje als Sahar terug te sturen - van een land als Nederland naar dat land wat we kennen uit een boek als 'Duizend schitterende zonnen'. Een meisje dat gewend is aan vrijheid, aan onderwijs, aan omgaan met anderen, een intelligent meisje ook nog dat hier een belangrijke taak zou kunnen vervullen - terugsturen naar een land waar ze in een burqa in een achterkamertje gepropt wordt en waar het normaal is om haar zo nu en dan in elkaar te slaan?
Nee.... Minister Leers, waar zijn we mee bezig!