Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Ik vind het super triest voor deze jongen, laten we dat voorop stellen.
Maar als dit de enige manier is waarop degenen die belast zijn met zijn zorg veilig met hem om kunnen gaan dan is dit blijkbaar wat nodig is. De overheid bezuinigd aan alle kanten op de zorg, en er is blijkbaar geen geld om iemand te laten investeren in een duurzame oplossing...
Ik ga er vanuit dat niemand het leuk vind om deze jongeman vast te moeten zetten, maar als het de enige manier is...
Cassidy schreef:Het is duidelijk dat jij nog niet te maken hebt gehad met de ambtelijke molens als het gaat om het plaatsen van een geestelijk minder valide in een instelling.
Wat hier wordt aangekaart is schandalig, maar een symptoom van de tijd waarin wij leven. Als er geen middelen worden vrijgemaakt om meer personeel aan te nemen zodat ook Brandon een menswaardig leven kan gaan leiden, zullen dit soort scenarios blijven voorkomen, en zelfs vaker voorkomen (wil niet zeggen dat ik het goedkeur)
Maar als je met geestelijk minder validen werkt, die heel agressief zijn, ben je bang voor je eigen hachje. En blauwe plekken of zelfs serieuze ongelukken, die kun je nergens gaan verhalen....
K_im schreef:Dat ze geen andere oplossing hebben gevonden dat blijkt.. Maar het kan toch niet zijn dat deze jongen straks 50 jaar lang, zo moet leven. In een kamer zonder frisse lucht, die eruit ziet als een isoleercel? Ik denk dat het zo alleen maar erger word. Over tien jaar moet hij nog korter gehouden worden..
Maar ja.. blijkbaar is het nodig dat er steeds meer op de zorg wordt bezuinigt, met alle gevolgen van dien.
Navanja schreef:Jezus wat erg.. krijg er een knoop van in mijn maag.
Dit moet veranderd hoor, gelukkig is er een spoeddebat, dit is mens onterend.
Edit: Zonnebloem, makkelijk praten. Jij hebt blijkbaar geen ervaring met dit soort dingen. Hou dan ook je mond, in plaats van met modder te gaan gooien.
Mens, je denkt toch niet dat die ouders niks gedaan hebben. En denk jij dat als je tegen een instantie zeg, "ja ik wil mijn kind terug". Dat dat dan gebeurd. Sorry, maar over dit soort ondoordachte reacties kan ik mij zó ontzettend boos maken. Hier gaat een hele malle molen aan vooraf, je draagt je kind over aan een instantie, en weet jij veel, misschien wel aan reclassering. En gelukkig zijn overal zat plaatsen om dit soort mensen op te vangen. NEE dus.
Vjestagirl schreef:Ja, nuttig, spoeddebat over dit ene geval. Over deze ene ziekte. Er zijn zo veel mensen in Nederland die last hebben van de tekorten in de zorg...
En idd, er zijn zat ouders (en kinderen!) die wel goed kunnen klagen, maar zelf geen poot uitsteken... Naar de receptie bellen 'moeder wil graag een kopje thee op de kamer, met suiker'.