De missie in afghanistan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melenie

De missie in afghanistan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 21:27

Ik weet niet of het hier goed staat?
Over ongeveer twee weken heb ik een schoolexamen en hierin moet ik een betoog of beschouwing schrijven over de missie in afghanistan. Misschien ligt het aan mij maar ik vind het niet echt een vrouwen onderwerp ;( En heb dit dus de afgelopen tijd helemaal niet gevolgt. Op dit moment zit ik er dan ook helemaal niet in, maar let ik wel steeds beter op het nieuws wanneer ze het over de missie hebben. Misschien dat mensen hier goede en duidelijke informatie kunnen en willen geven over de missie en evt. ook hun mening. (met argumenten voor hun mening) Hopelijk snappen jullie waar ik heen wil, anders kan ik het natuurlijk altijd nog een keer uitleggen!

Alvast bedankt! :D

Peperkroket

Re: De missie in afghanistan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:41

Hoezo geen vrouwenonderwerp? :+ Omdat er meer mannen in het leger zitten? Zoek op websites van kranten naar artikelen hierover, het is nu volop in het nieuws.

PVV is tegen en het is denk ik voor het eerst dat ik het met de PVV eens ben :j. Ik ben ook tegen. Ze mogen dan wel gaan onder het mom 'we gaan de bevolking helpen', maar daar geloof ik vrij weinig van. Dit is echt een gevoelsargument wel. Maar ik heb verhalen gehoord van vrouwen die neergeknald worden omdat ze te dichtbij het peleton komen, als ze geholpen willen worden... Omdat ze wel 's een bedreiging zouden kunnen zijn. Daar gaan m'n nekharen recht van overeind staan. :')

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 21:49

Chris schreef:
Hoezo geen vrouwenonderwerp? :+ Omdat er meer mannen in het leger zitten?

Ik weet niet waarom ik dat vind, maar ik heb zelf samen met vriendinnen niet echt intresse hierin (vanuit onszelf), terwijl de jongens wel blij zijn met dit onderwerp. Misschien ligt het dus gewoon aan onze meiden ;) Het is trouwens niet omdat er meer mannen heen zouden gaan!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:09

Lastig onderwerp voor je !
Op internet kun je er in iedergeval veel over vinden, probeer ook de defensie sites ;)

Maar waar je wel voor op moet passen ... ik heb gehoord dat en volgens mij doen ze .... dat soort singen.. er zijn nl een hele hoop dingen die voor burgers anders gezien worden als militairen !

Ben er zelf niet geweest maar een aantal collegas van mij wel, het is toch vaak anders op de plek zelf of in het nieuws

Maar internet zal een hoop kennis geven ;)

Suc 6

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 20:29

Fenartoe schreef:
Lastig onderwerp voor je !
Op internet kun je er in iedergeval veel over vinden, probeer ook de defensie sites ;)

Maar waar je wel voor op moet passen ... ik heb gehoord dat en volgens mij doen ze .... dat soort singen.. er zijn nl een hele hoop dingen die voor burgers anders gezien worden als militairen !

Ben er zelf niet geweest maar een aantal collegas van mij wel, het is toch vaak anders op de plek zelf of in het nieuws

Maar internet zal een hoop kennis geven ;)

Suc 6

Dankjewel, ik vind het zelf idd een moeilijk onderwerp. En ik denk idd ook dat het voor burgers die niet militair zijn anders denken is, misschien mede door de media.

Mireille

Re: De missie in afghanistan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:25

Huiswerktopics zijn op Bokt niet toegestaan. Je moet je huiswerk (en in dit geval examen) echt zelf maken. Probeer Google eens. Er zijn meer dan voldoende rapporten en nieuwsberichten geschreven over de missie, daar moet echt meer dan genoeg over te vinden zijn. Dit helpt je dan om je eigen mening te vormen.